[space] Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Tanker altså som i at jeg har tenkt litt... Jeg har en nabo som er noen-og-70 år. I går hadde de besøk, og da kom det bl.a. en annen eldre mann i en koksgrå e34. Usikker på hva slags motor, men hvertfall en 6'er, og automat. Tenkte at det er typisk en sånn bil en vil kjøpe, hvis mine forutsetninger stemmer...) -Eldre mann som har kjøpt den ny -behandlet veldig bra -brukt til å kjøre de 2 kilometrene til butikken og tilbake igjen. Nå er ikke jeg spesielt interessert i å kjøpe en e34, men bare tenkte at det må være et bra kjøp når den skal selges... Samme gjelder egentlig Mercedesen til bestefar. Blir ikke kjørt i mørket engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 tror det må være det di kaller for et godt kjøp. Slike folk krever jo ikke allverden for bilen heller men vil tro dem er litt daukjørt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Jeg mener å huske at KarstenJulius her på forumet (inkl. BMWCCN) for et par år siden kjøpte en "seniorkjørt" 1996 E36 323i med kun 15-20 tusen på telleren.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 den butikk kjøring er vel ikke akk gunstig da. men lite brukt er de og d første en gammel mann kjøper når han invisterer i bil.... d er sete overtrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 KJ kjøpte vel på 30 og solgte på 45 eller noe slikt tror jeg.. Men jeg må si at jeg ofte har tenkt slik selv, men når jeg ser hvordan f.eks. morfar kjører, så frister det ikke med en gamlingbil. Han bestilte en Peugeot 307 før de var kommet, og var en av de første som fikk slik bil (han hadde egentlig bestilt en NY 306 3-4 måneder før 307 ble lansert, men vi klarte HELDIGVIS (!!) å overtale ham til å endre bestillingen.), men den blir ikke behandlet særlig bra. Rett og slett fordi han er gammel og ikke alltid vet hvor hjørnene på bilen er. Dunker rett som det er borti søppeldunker og husvegger og gjerder når han skal rygge og snu. Dette på tross av at han har kjørt traktor i et evinnelig antall timer, og burde ha en smule roen på slik kjøring.. Det får meg som sagt til å tenke litt over det å handle bil fra gamlinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drage Skrevet August 31, 2005 Share Skrevet August 31, 2005 Ho mor kjøpte ein "gubbe" kjørt mb190e i helga, som var85 mod og han hadde hatt den siden den var ny.Fyy f&&& so strøken bil, aldri sett ein so strøken bil fra 85 før. Stått i garasje i alle år, ingen bulker eller striper. 13000kr betalte ho for den. Men fy for noen sete trekk som var i den Godt kjøp var det. PS km var 75000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceodewd Skrevet September 2, 2005 Share Skrevet September 2, 2005 Er det slemt av meg å sikle litt etter en M5 som går i lokalmiljøet her, eid av en eldre mann som sikkert aldri bruker de øvre 80% av turtallet på gira? Er det en synd å ville "redde" denne bilen fra slik bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Er det slemt av meg å sikle litt etter en M5 som går i lokalmiljøet her, eid av en eldre mann som sikkert aldri bruker de øvre 80% av turtallet på gira?Er det en synd å ville "redde" denne bilen fra slik bruk? Nei, men sjekk litt historie rundt bilen før evnt kjøp. Er ikke sikkert han har eid den hele tiden, eller han kjører den pent selv om han er gammel. Dau kjørt bil fikkses over litt tid, men ihjel kjørt bil er litt vanskeligere og fikkse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Gubbe kjørte biler kan være en god ting, MEN... Eldre menn: Enten konstant kjøring på max turtall i 1 og 2 gir, eller kun kjørt på 400-500 rpm i 5. gear. Eldre damer: Turtallsperre og slipp clutchen saaaaakkkkte ut. Ellers ganske likt eldre menn. + seff masse småriper, bulker etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 ....gammalkøyrde bilar kan vere bra ....dersom dei ikkje brukar garasjeveggen som stoppsignal og clutch som gass... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Mor til dama kjørte oss til vorspiel og hentet oss igjen på natta, i damas bil. Hun gira faenmeg nesten aldri ned steder det gikk sakte. 3. gir i 900-1000 rpm i oppoverbakker med en 2-liter bensin.. stakkars motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceodewd Skrevet September 5, 2005 Share Skrevet September 5, 2005 ....gammalkøyrde bilar kan vere bra ....dersom dei ikkje brukar garasjeveggen som stoppsignal og clutch som gass... LOL! Er en god ide forøvrig å sjekke historien ja, som nevnt lengre opp i tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå