Gå til innhold

Bytte ut originalstereo


Dan
 Share

Anbefalte innlegg

Har omsider fått nok av originalstereoen i min BMW og endelig bestilt meg ny spiller. Det jeg lurer på er om det er så enkelt som å røske ut den gamle og bare plugge i ledningene på tilsvarende plasser i den nye, eller er det mer komplisert enn som så? Skal ikke ha noe forsterker eller sub tilkoblet. Kun til bilens originale høyttalere.

Ligger det ellers noen sperre i spilleren? Det blinker i en lampe på siden av displayet, men det er vel pga en kode som skal tastes inn sånn at du kan sperre for uvedkommende. Denne er for tiden ikke i bruk, så bør vel gå greit å koble fra? Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er berre å koble frå...og skaffe ein overgang frå BMW anlegget til ISO eller event spesialkontakt som er på det anlegget som du no har skaffa deg. PS hugs at dersom du har rattkontroll...ja så er det mange bilstereo som støttar dette dersom du kjøper tilhøyrande adapter.....lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er berre å koble frå...og skaffe ein overgang frå BMW anlegget til ISO eller event spesialkontakt som er på det anlegget som du no har skaffa deg. PS hugs at dersom du har rattkontroll...ja så er det mange bilstereo som støttar dette dersom du kjøper tilhøyrande adapter.....lykke til

Takk for rådet :) Du vet ikke hva slags verktøy jeg må ha for å skru ut skruen på hver side i frontpanelet? Har ikke sett den type skruer før. Jeg har ikke verktøy til det iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 eller 2.5mm Umbrako eller Torx T10.

Var innom et verksted og fikk lånt rett skrujern. Så ut som Torx T10, ja. Var veldig smått. Minste jeg har hjemme er T15. Så nå blir det endelig nytt anlegg de nærmeste dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en meget bra spiller. Ikke det dummeste kjøpet det nei.

Takk for det :) Blaupunkt var jo veldig sterke i markedet på 80-tallet. Hvor de ligger i dag vet jeg ikke, men var fornøyd med specsene på denne spilleren, og da den lå inne med 35% avslag, så følte jeg i grunn at det var et godt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Blaupunkt var veldig dtore før. Så klarte de ikke følge utviklingen. Men det siste året har de kommet opp igjen fra graven. Nå er det blitt et meget populært merke igjen, også blant unge.

Da jeg begynte hos BRS for 4 år siden var det veldig ofte eldre karer kom inn og spurte om vi hadde Blaupunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var spilleren på plass, og jeg er strålende fornøyd :D Noe annet dette her. Og for en lyd! Måtte skru ned volumet da jeg slo på spilleren :D Skal bli herlig å kjøre med skikkelig spiller i bilen :wink:

Takk for all hjelp folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...