Gå til innhold

kan jeg chippe min 325 86model?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

søkte litt på forumet,så var det noen som skrev at du måtte ha et elektrisk insprøytningsystem(eller hva det var), har jeg det i min 325 86 model e30? hvordan kan jeg finne det ut i såfall? må chippen loddes på eller bare stappe i en sokkel?` hvor er ecu`en`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkte litt på forumet,så var det noen som skrev at du måtte ha et elektrisk insprøytningsystem(eller hva det var), har jeg det i min 325 86 model e30? hvordan kan jeg finne det ut i såfall? må chippen loddes på eller bare stappe i en sokkel?` hvor er ecu`en`?

Bilen din var første BMW i 3 serien som fikk datastyrt injecton og tenning (Motronic). 320 fikk det senere...

Så ja det er bare å chippe i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan chippe ja, men hva er vel vitsen på den motoren?

Prøvde en chiptrimmet bil av samme type som jeg har en gang. (E34 520 M50). Fikk høre etterpå at den var chippet. Hadde aldri gjettet det hvis ingen hadde sagt det. Den oppførte seg akkurat som min standard 520. Mulig turtallsperren var flyttet, men jeg er uansett aldri inne på rødfeltet.

Bare til info. Jeg ville i hvertfall aldri brukt penger på å chippe en sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har chippet min 1986 mod 325i. Egentlig ikke så veldig merkbart på aksellerasjon, men er litt hissigere til å dra seg ut i sladd og spinn, enn tidligere(merkbart). Chippen er oppgitt til å gi 12hk ekstra, men jeg vil heller tro det er 2hk relevant effektøkning. Må du betale over ett laken for en chip til denne motoren er det vel egentlig ikke verdt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.chiptrim.com

han selger ut til E30 325 for 490,- og det står at det skal gi endel hk..så er sikkert verd og prøve det siden han selger det såpass billig nå..men skaff deg effektanlegg/grenrør og filter i tillegg hvis du ikke allerede har det..

Såvidt jeg kan se står kun dette:

"Chiptrim opererer med lik pris, uansett bil : Kr 4995,- ink. mva og montering."

Du manglet i så fall en null og et femtall i prisen din. Kanskje trimchip.com du mener? Men trodde han hadde satt opp prisene igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vis jeg kobinerer dette med kvass kam og effektanlegg.har åpent luft filter(som jeg vil bytte ut)da vil vel jeg merke forkjell med og uten chip?

hva er pris for trimkam? hva med porting av topp,noen som har gjort det?pris? takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho... :D kjøpte min chip for 490 for ei stund sia. Morro å se at prisen har steget igjen. Når jeg kjøpte den så fikk jeg forklaringen at de skulle tømme lageret for chipper til E30...Virker ikke som han har klart d nei... 8)

Chippen stappes bare rett inn(sokkel), plug and play :lol:

EDIT: la merke til at adressen som Custom la ut sikkert er feil?www.trimchip.com er vel mere riktig, og der selges chippen enda for 490,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippet en E30 325 hos www.trimchip.com for mange år siden.

Da testet vi ut flere varianter også.

(beklager vider lite teknisk korrekt språkføring)

Synes det er verdt det for den prisen de ligger på nå.

Flyttet opp turtalsperra (fra 6250 til 7000)

Bilen begynner å dra bra på lavere turtall.

Motoren virker også å ha mer å gi på høyere turtall, altså kan du dra den litt lenger før du må gire. Min erfaring var at det med å flytte turtalsperren egentlig ikke har så mye å si til "normalt bruk" siden bilen mister draget lenge før den intreffer. Mulig du greier høyere toppfart, men der er det jo andre ting som setter begrensninger også.

Jeg mener å erindre at du ved "akselrasjon gjennom flere gir" også merket forbedring. Med det mener jeg at du etter girskift før chipping hadde en liten dødperiode før motoren "dro" godt igjen, mens du etter chipping følte at du kom rett inn i et område hvor motoren dro godt.

170hk 225nm til 190hk 245nm var dataene som var oppgitt på den chippen jeg endte opp med. Om dette er reelt vil jeg ikke ta stilling til, men at bilen gikk bedre er uten tvil.

Husker vi testet ut chipper med å benytte oss av flere "bokser" som chippen sitter i slik at vi kunne merke forskjellene bedre, ved raskt å skifte chip med å bytte til en annen boks (i hanskerommet) Altså plug and play testing :D

Hadde også K/N filter på min E30

Stemmer oppgitte priser lengre opp her så sier jeg "løp å kjøp", men ikke bli overmodig slik som jeg ble. Det er ikke gøy å kjøre opp på nytt igjen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.chiptrim.com

han selger ut til E30 325 for 490,- og det står at det skal gi endel hk..så er sikkert verd og prøve det siden han selger det såpass billig nå..men skaff deg effektanlegg/grenrør og filter i tillegg hvis du ikke allerede har det..

Såvidt jeg kan se står kun dette:

"Chiptrim opererer med lik pris, uansett bil : Kr 4995,- ink. mva og montering."

Du manglet i så fall en null og et femtall i prisen din. Kanskje trimchip.com du mener? Men trodde han hadde satt opp prisene igjen..

jeg sendte mail til chiptrim.com og spurte om 490,- for chip til e30 325 stemte og de sa ja! jeg skal iallefall bestille,men de sa at " Det stemmer at du får chip til din bil til 490 + mva om du har chip

med serie # 1 267 355 177." så må man liksom åpne boksen i hanskerommet å sjekke nr. på den gamle chip'en? jeg må vel iallefall gjøre det for å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chip i vei du får mere drag på lavt turtall og dn kommer letter ut på rumpen;) men jeg ville ikke ha dratt dn no lengre på turtallet av dn grunn at ikke rådelagrene tåler dette.. prater av erfaring:P

har selv en e30 325 86model som er chipet , morro=)

har du gjort noe annet med bilen din? tenkte på som de andre skriver her på forumet at hvis man skal ha chip så må man åsså ha effektanlegg,grenrør,kvasskam,sportsluftfilter for å best resultat..

jeg har effektanlegg,kvasskam og k&n filter,så håper jeg får bra resultat av det.. jeg kjøper iallefall bare chip'en fordi den er så billig. har den kostet 6k, har jeg ikke gidda å kasta bort penga på no sånt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...