ovex Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Golf 3 GTI finnes som nevnt i 8v og 16v utgave. 16v'en er mye mer hissig og sprek, mens 8v'en er en del dauere Tror vel Hissig og Sprek er å ta litt vel hardt i Til og med 16v følest litt standar......... Kom igjen med nye Golf GTI...då er det litt meir fart i sakene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 3, 2005 Forfatter Share Skrevet September 3, 2005 Nye er veldig sprek basert på omtale og det som står i speca på den Tror man gjlør dumdt i og undervurdere de Faen så vannskelig det er og finne info om den bilen da ! Har prøvd :Golf3 Gti Spec , Golf3 Gti technical info, Golf3 gti 0-100 kmt Finner jo nesten ingen treff med modell nr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Når d gjelder 0-100 tider så ligger det nok ikke på nettet pga at d ikke akkurat er noe å skryte så veldig av og om du har 115hk/166nm eller 150hk/180nm, så går d ikke akkurat som en rakett uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 3, 2005 Forfatter Share Skrevet September 3, 2005 Når d gjelder 0-100 tider så ligger det nok ikke på nettet pga at d ikke akkurat er noe å skryte så veldig av og om du har 115hk/166nm eller 150hk/180nm, så går d ikke akkurat som en rakett uansett. He he ikke under vurder lette biler med liten motor Fant denne om golf 2 : http://www.pads.uwaterloo.ca/~mghembru/vw/tech.html (0-100 kph (62 mph)................................7.6 sec) <- vilket er råere en fabrikk talla på en 325 e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Så det var snakk om Golf V GTi her... Vil bare bekrefte at bilen går bra! Nydelig å kjøre med DSG-kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Hvor mye hestekrefter i en Golf3 Gti ? Nm ? aks 0-100 ?Noen som vet? Hvorfor vil du vite det egentlig? Håper ikke du har planer om å kjøpe en.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet September 3, 2005 Share Skrevet September 3, 2005 Hvor mye hestekrefter i en G. olf3 Gti ? Nm ? aks 0-100 ?Noen som vet? Hvorfor vil du vite det egentlig? Håper ikke du har planer om å kjøpe en.... Enig med deg, kjøp for all del ikke ikke VW! Før jeg tok til vettet å begynte på skole kjørte jeg drosje, taxibilen var en VW Passelat. Vedlikeholdskostnader som en fet Auda og kjøreegenskaper som en lada Sjelden jeg kritiserer andre bilmerker men HATER VW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 golf 2 gti 8v går greit til å ha 112 hk. http://www.einszweidrei.de/vw/golf2gti1984-1.htm golf 2 gti 16 v går nesten som en e30 325. http://www.einszweidrei.de/vw/golf2gtiden1987-1.htm det er ikke mye trim som skal til for å ta en 325, da golfen veier myyye mindre. g60, som har komp. og 160 hk org, tar bmwene uten prob. faktisk en standard m3 kan få litt motstand der. golf 3 gti 8v er ingenting å skryte av. http://www.einszweidrei.de/vw/gogti1991-1.htm gti motorene er kun standard motorer med innsprut. golf3 vr6 tar en 325 e36, iallefall til 100 http://www.einszweidrei.de/vw/govr61991-1.htm 150hk utgaven er ikke så mye å skryte av. http://www.einszweidrei.de/vw/golf2gti16v1992-1.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Golf 2 GTI 16v har vel 139 hk og går IKKE noe særlig bra. Den gjør i hvertfall ikke 0-100 raskere enn en 325 E30. Jeg har personlig kjørt ifra en slik Golf med en Opel Vectra 2.0 16v. Det er en tyngre bil og i tillegg har den et par hk mindre. (Var en kompis som eide Golfen). Vectraen gjorde 0-100 på 9.5 sek. (fabrikktall). Golf 3 med 115 hk er enda slappere, mens Golf 4 begynner å ligne noe, men da jukser de jo med turbo da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 g60, som har komp. og 160 hk org, tar bmwene uten prob. faktisk en standard m3 kan få litt motstand der. Har du kjørt en G60? De går faktisk som et bøtte med drit i forhold til oppgitte hk. Og holdbarheten er så dårlig at selv garvede VAG entusiaster skygger unna den motoren. Råskinnmotoren i Golf er VR6. Den går som en kule...... rett frem (Understyring er bare forbokstaven). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet September 4, 2005 Forfatter Share Skrevet September 4, 2005 Hvor mye hestekrefter i en Golf3 Gti ? Nm ? aks 0-100 ?Noen som vet? Hvorfor vil du vite det egentlig? Håper ikke du har planer om å kjøpe en.... Har ikke tenkt og kjøpe det nei, men artig og vite effekten da jeg pessa på den såpass kraftig. Siden det er en del "skryt rundt bilen" Vr6 Tar du etter 100 med en 325 e36 Så en svensk video der de testett det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 VW lanserer vel i disse dager en liten morsom bil... En modell som ser ut til å være skreddersydd for Norge er Golf GT. Dette blir en Golf utstyrt med en 1,4-liters TSI-motor med kompressor i ”kjelleretasjen” og turbo på ”loftet”. Dermed yter den kompakte motoren 170hk med et maks dreiemoment på 240Nm ved 1750 omdreininger. En bil med både kompressor og turbo.... kanskje neste generasjons GTI får denne teknologien bare med større motor volum... f.eks 2,0L?? Kunne blitt en morsom bil det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Desverre så har de idiotene på finn.no fjernet de tekniske data sidene. Var utorlig nyttige. Men aks tider på Golf 3 GTI og GTI 16V er sånne tall jeg har oppe i hodet så dere kunne spurt meg med en gang og spart masse tid. Fabrikktallene er vel ca 10 og ca 8,5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 HK...og dagens utgave med 200 HK er ganske enkelt en fantastisk maskin som spiser BMW E36 323i/325i/328i Den var litt frekk vel? Min gjør faktisk 0-100 på 6,8 sek. helt orginal. Golf 5 GTI er heller ingen lett bil og er heller ikke så liten og smidig lenger. BMW'er har faktisk den fordelen at de har perfekt vektfordeling noe ikke Golf har. Jeg har heller ingen turboforsinkelse. Hadde jeg byttet ut de 10 år gamle støtdemperne og satt på noen 17" hadde jeg nok kjørt i fra en Golf 5 GTI på bane. Nye biler ligger godt på veien og i svinger fordi alt av foringer, fjærer, dempere, dekk osv er helt nytt. Merker dette veldig lett når jeg kjører etter nye biler. De ligger bra på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet September 4, 2005 Share Skrevet September 4, 2005 Golf 2 GTI 16v har vel 139 hk og går IKKE noe særlig bra. Den gjør i hvertfall ikke 0-100 raskere enn en 325 E30. jeg har vært med å kapp kjørt, og 325en drog aldri i fra, iallefall ikke før 120-130. da var sletta slutt. og jeg har sett på når en g60 tok en 325, både e30 og e36! kanskje den du satt på med ikke var særlig godt behandlet. holdbarhet osv er ikke det beste, det er jeg enig med deg i. kompressoren er elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå