Gå til innhold

digre såler...


olaola
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor "mye" er egentlig "lov" på E46 3.16?

For å få det godkjent er 235 fremme og 255 bak max på en E46 sedan. Og så lenge det ikke tar borti ved fullt utslag på sving og masse last baki. Max størrelse på felg er 19". Vet ikke om 225/30-20 er godkjent på disse bilene, selv om det er noen som kjører rundt med det.

Jeg ville valgt 225/40-18 fremme og 255/35-18 bak med 20-30mm senk. Da tenker jeg du vil få et pent utseende på bilen din.

Det er ikke noe regler for hvor breie dekk eller store felger man har lov å sette på en bilmodell så lenge de ikke stikker utenfor hjulbuene eller subber. Skjønner ikke hvor dere får alt det rare dere sier ifra! :shock:

Men det som ikke er lov er å sette på forskjellig dimensjon (dvs bredde som du nevner) på foraksel og bakaksel (hvis det ikke er orginalt på bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som ikke er lov er å sette på forskjellig dimensjon (dvs bredde som du nevner) på foraksel og bakaksel (hvis det ikke er orginalt på bilen).

Hvis du mener at det ikke er lov til å ha f.eks 215 på framdekka og 235 på bakdekka så er dette feil!!!

Hadde det svart på hvitt i vognkortet 8)

Men hvis du mener at det ikke er lov til å ha forskjellig dimensjon på en aksling så er det riktig. og da beklager jeg misforståelsen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss; takk for MANGE svar :lol::lol::lol: Etter å ha vurdert innleggene, ser det vel ut til at jeg kommer til å senke bilen. Rundt 20 mm skulle vel holde? Er litt redd for at det skal "subbe" nedi, men det går vel greit hvis en ikke overdriver senkinga.

Trenger imidlertid noen tips på hva slags senkesett jeg bør kjøpe, hvor det kan handles, og ikke minst; PRIS!

Uansett: HJERTLIG TAKK for alle svarene!!! bimmers.no-medlemmene viser seg igjen som en solid gjeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss; takk for MANGE svar :lol::lol::lol: Etter å ha vurdert innleggene, ser det vel ut til at jeg kommer til å senke bilen. Rundt 20 mm skulle vel holde? Er litt redd for at det skal "subbe" nedi, men det går vel greit hvis en ikke overdriver senkinga.

Trenger imidlertid noen tips på hva slags senkesett jeg bør kjøpe, hvor det kan handles, og ikke minst; PRIS!

Uansett: HJERTLIG TAKK for alle svarene!!! bimmers.no-medlemmene viser seg igjen som en solid gjeng!

Godt valg. For det kom masse rare innspill til deg her. Det er IKKE tillatt å endre rulleomkrets med mere enn +/- 5% som en så riktig sier lengre oppe. I tillegg må man ha godkjenning i vognkort for forskjellig dekkdimensjon fram og bak. Dette kan ofte framskaffes.

Senk bilen, og felgene dine kommer kanskje bedre til rette. Hvis ikke så har du i det minste plutselig ett godt utgangspunkt for større felger med lavere profil på dekkene. Samt at det er meget rimligere å senke enn å kjøpe 18-19" felgpakker.

Sjekk linker til høyre på siden for priser på senkesett. Det koster vel knapt det samme som EN rimelig 19" felg. GS bildeler er ett hett tips. Tror ikke det vil koste deg mere enn 1500-2000,-

PS! Om du føler at dekkselger har vært heller tvilsom, så sjekk også innpress på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...