Gå til innhold

digre såler...


olaola
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp invistert i nye felger på min 316 E46 2000 mod. 225/45/17 ble imidlertid veeeldig puslete! Vurderer nå 255/35/18. Dette blir nesten nøyaktig samme "rullediameter" på hjulet, ifølge kalkulatoren her på bimmers.no. Vil det si at det blir samme (forbaska) avstand opp til hjulbuen??? En annen ting; er det spesielt sunt for bilen? PS! Jeg er IKKE interessert i å senke kjerra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp invistert i nye felger på min 316 E46 2000 mod. 225/45/17 ble imidlertid veeeldig puslete! Vurderer nå 255/35/18. Dette blir nesten nøyaktig samme "rullediameter" på hjulet, ifølge kalkulatoren her på bimmers.no. Vil det si at det blir samme (forbaska) avstand opp til hjulbuen??? En annen ting; er det spesielt sunt for bilen? PS! Jeg er IKKE interessert i å senke kjerra.

Du vil nok merke at du vil få en slappere akselerasjon med 255 dekk, pluss 225 dekk holder plenty for en 316i E46 med tanke på veigrep. Og ja, du vil få samme avstanden opp til hjulbuen hvis rullediameteren er lik. Men, seff. 18tommere gjør jo noe med utseende da :D Men ville holdt meg til 225 forde om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men er ikke forskjellige dim foran/bak litt tungt for bilen? i forhold til forstilling o.l? har hørt rykter om 4-hjulstest osv... Dessuten; jeg synes at det er mer "glippe" opp til hjulbuene på framhjulene. Vil ikke "mindre" dim. synes enda "verre" der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du er interessert i å senke bilen kan du bare glemme 18 tommere. DET vil i hvertfall se fjernt ut. Store felger og senking hører sammen. Hver for seg er ingen av delene særlig fint. (Det vet jeg alt om som kjører 15" på vinterdekk med 60/40 senking :roll: )

Rådet mitt er å beholde 17 tommerne og senke moderat. 15-20mm.

Jeg har 17" sommerdekk på min E34, som er en større bil. Den er som sagt senket og det ser helt ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få avstanden mellom dekket og hjulbuen mindre ved å øke rulleomkretsen på hjulene er bare waste. Bilen blir tregere, misvisning på speedometeret, og dessuten er det ikke lov å endre rulleomkretsen mer enn 5%. 5% i omkrets slår ikke mye ut i høyden.

Du må senke skal du få det bra! :)

Grunnen til at det ser høyere ut foran er forresten fordi hjulbuen foran sannsynligvis ER høyere. Det er den på nesten alle BMWer. Slikt har med rattutslag og full fjæring å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "mye" er egentlig "lov" på E46 3.16?

For å få det godkjent er 235 fremme og 255 bak max på en E46 sedan. Og så lenge det ikke tar borti ved fullt utslag på sving og masse last baki. Max størrelse på felg er 19". Vet ikke om 225/30-20 er godkjent på disse bilene, selv om det er noen som kjører rundt med det.

Jeg ville valgt 225/40-18 fremme og 255/35-18 bak med 20-30mm senk. Da tenker jeg du vil få et pent utseende på bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "mye" er egentlig "lov" på E46 3.16?

For å få det godkjent er 235 fremme og 255 bak max på en E46 sedan. Og så lenge det ikke tar borti ved fullt utslag på sving og masse last baki. Max størrelse på felg er 19". Vet ikke om 225/30-20 er godkjent på disse bilene, selv om det er noen som kjører rundt med det.

Jeg ville valgt 225/40-18 fremme og 255/35-18 bak med 20-30mm senk. Da tenker jeg du vil få et pent utseende på bilen din.

YES! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misvisning på speedometeret, og dessuten er det ikke lov å endre rulleomkretsen mer enn 5%. 5% i omkrets slår ikke mye ut i høyden.

Klart er det kovlig å endre mer en 5%, mener du at alle de som rigger toyota'ne sine med 17/18" er kriminell da, eneste er jo at du må på godkjenning, og ang speedometeret så er d jo bare å stikke til et merkeverksted så programerer de det om i dataen på bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

misvisning på speedometeret, og dessuten er det ikke lov å endre rulleomkretsen mer enn 5%. 5% i omkrets slår ikke mye ut i høyden.

Klart er det kovlig å endre mer en 5%, mener du at alle de som rigger toyota'ne sine med 17/18" er kriminell da, eneste er jo at du må på godkjenning, og ang speedometeret så er d jo bare å stikke til et merkeverksted så programerer de det om i dataen på bilen..

Rulleomkretsen må ikke endres mer enn +/-5% enn orginalt :!: Sånn er det bare. Senk bilen din :o .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...