NSS Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Sier bare en ting til alle dere som slenger dritt til meg jeg; http://tinyurl.com/7p3h6 2. Skriv skikkelig norsk - Alle kommer ikke fra det stedet du kommer fra, så ikke alle skjønner dialekta di eller SMS-språket ditt. Prøv derfor å skrive korrekt norsk. Om det er bokmål eller nynorsk er helt urelevant. Vi har nok alle forståelse for at folk kan ha dysleksi eller av andre grunner ikke kan perfekt norsk, men skriv så godt bokmål eller nynorsk som du kan - det er godt nok for oss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Sier bare en ting til alle dere som slenger dritt til meg Oi, er du hårsår? Såvidt jeg kan se så går de innleggene "om" deg kun på det at du "hogger" til med din kommentar til han. Enig med deg om forumregler og dialekt-skriving, men syns selv at den kommentaren din ikke var passende. Den kunne glatt tolkes som støtende/mobbing, istedenfor det som sannsynligvis var din mening: følg forumreglene - slik at folk forstår... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Var hvertfall ikke meningen som mobbing, regnet med at han hadde nok selvtillit til å tåle den, hvis ikke så: unnskyld... Og nei, jeg er ikke hårsår. Jeg hadde stått opp 2min før det, orket ikke skrive mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 ":1rl52vgo]viss eller hvis? sånn når vi først er i gang. Det heter "viss" på nynorsk, så det er ikke feil å ikke skrive det med "hv". Blir vel ikke helt bra å sette det inn i en tekst som ellers er helt på bokmål, men. Veit ikke om det er bokmål eller nynorsk som er hovedmål i Stavangertraktene jeg, men jeg tviler på at det blir sett på som feil å skrive "viss" og ikke "hvis" der borte. Dialekten de har, har vel flere likhetstrekk med nynorsk enn bokmål. Sikkert greit å skrive begge deler. Kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det burde nesten også hete fargen "vit" eller et "jerte" eller en "jelm" eller jeg trenger "jelp" eller jeg skal "jem" eller bilen har "jul" eller uttrykket "vem, va, vor" på nynorsk ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Bare for å oppklare en ting. Den korrekte stavemåten for ordet "hvis" er hvis. Men etter nyere rettskrivningsregler har det også blitt tillatt å skrive viss, men jeg liker det ikke. For min del vil jeg holde meg til det jeg mener er riksnorsk eller bokmål. Nynorsk er også en mulighet, men skriving på dialekt er ikke noe som anbefales fordi det fort blir tungvint å lese, samt vanskelig å forstå for alle. Uten at jeg har noe med hva slags språk folk skriver med her,.... med hilsen Ivar Aasen... neida.. Og forresten... den bilen var fryktelig stygg! Skulle vært skutt han som stylet den slik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Stygg den, men ikke like stygg som stavningene dine hehe enig hehe.. helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 For å opplyse om en ting, så er faktisk nynorsk hovedmål i dette distriktet, så jeg prøver så godt det går å skrive rent bokmål, men det er ikke lett Dessuten så skulle jeg jo gi et eksempel på å skrive dialekt...og da blir det -VISS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tasbas Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Hva var egentlig temaet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 http://tinyurl.com/8orbwsat å surfa å kom åver dinne Fæle bmw`n Moderator-edit: Tips: http://tinyurl.com for å lage kortere linker. Din på 276 tegn ble redusert til en på 24 tegn. Den er sikkert helt rå på bane!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halla Skrevet September 9, 2005 Forfatter Share Skrevet September 9, 2005 Det var om dinna E30`n før han/ho Nss begynte å Lage styr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Åokei, her va det jysla masse ånnasar. Eg får jo tedaloktå oppi den tosjna rauå mi. Ska kje kødda med d, då e du ein dønakke. Kødde kje asså, viss du gjørr d, ska eg blura dg i daiene di hekkans trave. Sånn ellers oppfordrer jeg folk til å skrive bokmål eller nynorsk, litt lettere å skjønne hva en prater om... Tilbake til trådstarter... ikke den peneste bilen jeg har sett nei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det var om dinna E30`n før han/ho Nss begynte å Lage styr øy, ro deg ned nå, du spurte hva vi syntes om den, det var jo alle de andre som startet å lage masse styr da Forresten; det er: han NSS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet September 9, 2005 Share Skrevet September 9, 2005 Det burde nesten også hete fargen "vit" eller et "jerte" eller en "jelm" eller jeg trenger "jelp" eller jeg skal "jem" eller bilen har "jul" eller uttrykket "vem, va, vor" på nynorsk ? Haha, det hadde blitt litt vel drøyt eller?! For å opplyse om en ting, så er faktisk nynorsk hovedmål i dette distriktet, så jeg prøver så godt det går å skrive rent bokmål, men det er ikke lett Dessuten så skulle jeg jo gi et eksempel på å skrive dialekt...og da blir det -VISS Two thumbs up Siden både viss og hvis hører til norsk skriftspråk spiller det jo ingen rolle hva man skriver. Skriver man lengre tekster og plutselig slenger inn et par ord fra det andre "målet" blir det jo litt annerledes, men å gjøre det i sånne korte svar som postes her burde jo ikke være noen big deal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå