Gå til innhold

Løsning på støy, ulyd eller "hyling" i høyttalerne


 Share

Anbefalte innlegg

Har en ganske ny Pioneer spiller, som har vært veldig bra, men monterte nytt anlegg i går, alt i Pioneer da.. Har noe sykt signalstøy som følger turtallet.. Har strømkabelen og remoten på ene siden, og signalkablene på andre siden.. Har kjøpt ordentlige signalkabler (rockford) og ordentlige strømkabler.. På den gamle forsterkeren jeg hadde, så røyk jordingskabelen mens jeg kjørte, pga noe bagasje baki, og anlegget kuttet ut.. Kan det ha tatt spilleren min, og gjøre at det er signalstøy nå da, eller burde jeg sjekke noe annet? Har jo byttet alt av kabler, og koblet ordentlig opp (tror jeg)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

brent jordingsbane på cd-spiller kan også vere ett problem.

dette finner du ut med å tvinne en ledning på +'en på begge signalkablene å kjøre disse til jord. forsvinner ulyden/turbolyden da er det cd-spilleren som er gåen. :D

Skjønte ikke hvordan jeg skulle gjøre det? Tvinne en ledning på +'en på begge signalkablene? Er det ikke + og - på signalkablene? Skjønner ikke mye av det her.. Om jeg tar ut signalkablene bak forsvinner jo lyden, for da kutter jo alt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det som ikke er å anbefale er å skru forsterkeren past i basskassa da all vibrasjonen vil med tiden riste løs loddepunkter osv...

Det er da jeg lurer på hvorfor det lages aktive basskasser?

Jeg har hatt forsterkeren festet i basskassa snart ett år uten problemer.

Jeg har også lært at det er en gyllen regel å ikke feste forsterkeren på basskasse.

MEN, hvis man har så kraftige vibrasjoner i kassa si at det ødelegger en forsterker av bra kvalitet, så burde man vel strengt tatt vurdere å bytte ut til tykkere plater!

Med billig-forsterkere blir det nå en annen sak, men de kommer til å ryke etterhvert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har nettopp bygget anlegg i en 2000mod 320d, og opplever litt knittring og dynamostøy.

Har helt separat lydanlegg.

har en pioneer spiller koblet til en "kenwood 9105" og en "dynabel 0804"

Har dyre trippelskjermede phonos fra spiller -> forsterkere baki.

phono går på det smaleste 10cm (kort strekke) fra noe som helst strømledene.

-Når spilleren er av, er også lyden borte. (testet med separat remote og på et "innendørs lydpanel")

- utelukker forsterker.

-testet flere spillere mm: utelukker spiller.

Har kort jording som er dremmelslipt og under 30cm (25mm2 kabel), og prøvd på flere chassis punkter: - utelukker jording

Har prøvd å ha spilleren igang med 0-lyd og koble fra 2x phono inganger. Deretter tok jeg 1,5m PN2,5mm2 og plasserte på et åpent metallpunkt på en av passasjersete-boltene, og andre ennen mot de to phonokablenes 4ledere. både jord og leder i midten (prøvde mot ên og ên). Tross i at det ikke var lydsignal ut på disse, leverte chassis samme dynamostøyen som cd-spillen på alle 4punktene.

Har konkludert med at musikkanlegget er feilfritt, men at batteri/dynamo er problemet? Hjelp :P

- Løsning: Støyfiltre montert ved forsterker med kun "To Amp" koblet til jord, mens "source" ble teipet og lagt vekk.

-Støyen er fullstendig vekk, høye uklare diskant-"s'er" er også vekk. Har heller ikke mistet noen merkbar effekt etter montering av filterene som alle påstår. vinn vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

for og få vekk den pipe/turbo lyden tar du en kabelsko 2 ledninger inni kabelskoen fester kabelskoen på spilleren lodder ledningene på signal kabelen som skal inn i spilleren. eller åpne cd spilleren lodde ledningen på spilleren så fester du ledningene på signal out/line out på spilleren.

har gjort dette på flere biler og det ser ut til og virke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker om jordningsbanen i spilleren er svidd. Altså at det allerede er gjort en bruker feil ved installering av spillern. Ellers så skal ikke dette være nødvendig. Men er veeeldig mange som kobler dette feil så det ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Når jeg slår på noe som trekker strøm (lys, lyshorn, tute/horn, blinklys, interiørlys, bremselys etc..) så kommer det et lite "poff" fra høyttalerne. Hva kommer dette av? :S

Originale høyttalere foran og bak, basskasse med forsterker i bagasjerom. Strømkabler lagt på høyre side, signal kabler lagt på venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere gutter som har peil på pioneer... hvor jorder dere? og med hvilken tykkelse.. har en pioneer DEH P75BT. har masse støy.. er jordet under dash, i torpedoveggen på passasjersida..

Har hatt mange Pioneer spillere, og alle har samme problem.

Om du jord'er f.eks forsterker dårlig, sprenger du forsterker utgangene fort, for utgangene til Pioneer er mye mer følsom mot dårlig jord'ing enn f.eks Alpine som jeg har nå og er veldig fornøyd med.

Og når det kommer til Jord'ing, bruk orginal kablene i E46! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

koblet nettopp opp en 6 kanals forsterker i bilen min der jeg skulle brokoble utgangene så jeg måtte ha en y splitt for jeg har bare en line out/rca utgang. me en gang jeg koblet den på signal ledningen så kom den der hylingen i høyttalerene så y splitt er ikke bra^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...