Gå til innhold

MEGET offtopic men

Eika
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

...ææææ må vel innrømme at piaya er litt oppskrytt! Er ikkje så glupske som folk vil ha det til. (..ja snakkar av erfaring, men kule er dei!) :wink:

En kompis av meg hadde 2 stykker i et akvarium... på en eller annen måte klarte den ene å skade litt av finnen sin... Dagen etter var det bare skjellettet igjen... :lol:

Det er vel sånn at de spiser de som viser svakheter i flokken. De lever vel etter "en kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd" prinsippet...

thats cruel.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA? 2stk piraya'r er FEIGE.. må ha mange for atte de skal bli tøffe... og det atte det bare lå skjelettet igjen etter den ene piraya'n dagen etter er nokk overdrivelse... jeg hadde 15stk men har bare 6stk nå men har aldri sett no skjelett som ligger igjen etter de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ææææ må vel innrømme at piaya er litt oppskrytt! Er ikkje så glupske som folk vil ha det til. (..ja snakkar av erfaring, men kule er dei!) :wink:

enig, de er jo reddere enn spurver. da er det morsommere med malwi-ciclider. de er det fart i!

tror nok piraya kan spise rødt kjøtt. de er imune mot sykdommer som andre fisker får, så rødt kjøtt tror jeg ikke skader de. jeg fòret mine piraya`r med andre døde/syke fisker, og de tok ikke noe skade av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen overdrivelse det.... Var på besøk den ene dagen. Da var en av de skadet... Dagen etter så så han ikke like fin ut :wink:

Når en hel flokk kan spise en hel okse, så tror jeg at kun en fisk kan spise en annen på 24 timer....

Er vel en 18-20 raser av piraya.... kun 4 er aggressive når de kjenner lukten av blod.... Så at noen er slappere en andre er vel godt mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Pygocentrus nattereri/rød buks piraya...

http://www.akvarieforum.no/profile.cfm? ... image=1543

når de spiser en okse på 500kg så er de mange tusen piraya'r og da har de blitt innestengt i en "liten" dam og spist alt annet som er muligt og spise så er utsulta.. piraya'r tåler egentli ikke (animalsk kjøtt) rødt kjøtt.. det fucker opp magen demmes... det er mange typer piraya og jeg har fått tak i den gærnaste typen av de...

den var nokk ikke så pen å se på dagen etter men atte bare skjelettet lå igjen dagen etter er piss.. for de spiser skjelettet og.. 9 av mine har blitt spist og da har jeg ikke finni no resten igjen etter de...

R andersen de er feige ja og skal være mange for og bli tøffe.. men når de spiser så merker man atte de er glupske... du fora dine piraya'r med andre syke/døde fisker og det gjør jeg å støtt og stadigt.. men fisk er det de vaneligvis spiser så det gjør ikke noe skade på fordøyelsen demmes... en biff bit skader fordøyelsen demmes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var nokk ikke så pen å se på dagen etter men atte bare skjelettet lå igjen dagen etter er piss.. for de spiser skjelettet og.. 9 av mine har blitt spist og da har jeg ikke finni no resten igjen etter de...

Hm.... klarer hvist ikke å overbevise deg der.... Men hadde hverkan tatt dop eller gått på noen form for syre :lol: .... så at det lå et skjellett å duppet i akvariet dagen etter.. og fiksen var borte så har jeg dessverre ingen annen forklaring.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...