Gå til innhold

Senking av E-34


///stian
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har 60/40-senking på min ja.

S3011655.jpg

Synes det er det desidert feteste til E34 utseendemessig. Minuset er at bilen blir veldig lav under. Bunnpanna og stabstaget foran er lavere enn frontfangeren, så det er jo en fare for å knuse bunnpanna om man treffer en stein. I tillegg blir den jo såklart ganske stiv, siden det er lite fjæringsvei igjen, men det er jo smak og behag. Jeg digger den slik. Sitter knallbra på veien og krenger lite og ingenting. Men et spedbarn hadde neppe likt det like godt.. Angående subbing - 60/40 går helt fint uten subbing, ihvertfall på min. Har 8.5x18" med 235/40 foran og 10x18" med 265/35 bak, såvidt jeg kan se har jeg ikke hatt subbing i det hele tatt, inkl. tur på Vålerbanen. Må bare passe på at du har korrekt innpress på felgene.

Og nei, du får ikke noe originalt senkesett som senker 60/40. Du får M-tech, men det senker på langt nær like mye.

har kjørt en bil med det senkesettet og det er nå dritt!

bilen liksom hopper bortover på framhjula.

ser fett ut men treffer du en homp i en sving og du har litt fart så håpper du av veien! :)

Det er absolutt ikke min erfaring.

Sikker på at bilen du kjørte hadde dempere som var til så kraftig senking? Er ikke rart om den hopper slik om man kjører med originaldempere eller M-tech og 60-senk, eventuelt utslitte dempere.

Med 60-senk har man nesten ikke vandring igjen på demperne, så at bilen kaster litt mer på seg i dumper må man selvfølgelig regne med, men at den hopper bortover er bare tull så sant man har dempere som stemmer overens med senkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt en bil med det senkesettet og det er nå dritt!

bilen liksom hopper bortover på framhjula.

ser fett ut men treffer du en homp i en sving og du har litt fart så håpper du av veien! :)

Jeg har senket bilen min 60-40 og kjenner ikke igjen det du beskriver..Kanskje bilen hadde dårlige dempere? Skal du senke bilen så mye, er det påbudt med kortere dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et sånn sett var det på bilen jeg har prøvd image_1827_small.jpg

fett utsende men tragisk å kjøre med!

men det er jo smak og behag da! :)

For å si det sånn, så kan jeg, om jeg vil, ta svingene på E18 oppover Vestfold med EN hånd på rattet i 190 med det settet. Så jeg tror du må finne en bil med et sett/forstilling som er slik det skal være, og prøve på ny. :)

'hja' har/hadde AP 60/40-fjærer på M5 3.8-en sin, og han kjører ikke akkurat dårlige tider på baner rundt forbi. Og er det et sted fjæring og dempere får bank, så er det på bane. Vei kan ikke sammenlignes.

Ser jarli har samme erfaring som meg, men du får tro hva du vil. Tror egentlig bare du er misunnelig, siden du har traktorstuk på din.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et sånn sett var det på bilen jeg har prøvd image_1827_small.jpg

fett utsende men tragisk å kjøre med!

men det er jo smak og behag da! :)

For å si det sånn, så kan jeg, om jeg vil, ta svingene på E18 oppover Vestfold med EN hånd på rattet i 190 med det settet. Så jeg tror du må finne en bil med et sett/forstilling som er slik det skal være, og prøve på ny. :)

'hja' har/hadde AP 60/40-fjærer på M5 3.8-en sin, og han kjører ikke akkurat dårlige tider på baner rundt forbi. Og er det et sted fjæring og dempere får bank, så er det på bane. Vei kan ikke sammenlignes.

Ser jarli har samme erfaring som meg, men du får tro hva du vil. Tror egentlig bare du er misunnelig, siden du har traktorstuk på din.. :lol:

er jo ikke alle som kjører på bane da! :)

min er ikke så høy framme da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...