lomiss Skrevet September 24, 2005 Forfatter Share Skrevet September 24, 2005 dem er laget i både sedan og touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 24, 2005 Share Skrevet September 24, 2005 ok takker igjen hehe.. så 320 bensin motoren er ikke å fåretrekke da eller? Det er en smaksak hvorvidt man liker det ene eller det andre, men generelt er problemet med M52B20 motoren (f.eks E46 320i med 150 HK) at den er temmelig "spiss" i karakteren. Den skal ha mye turtall før den yter godt med effekt og det er både slitsomt og dyrt i lengden. 190 Nm ved 4200 rpm er heller ikke spesielt imponerende i 2005...M54B22 (f.eks E46 320i med 170 HK) klarer f.eks 210 Nm ved langt mer folkelige 3500 rpm. E90 330i klarer hele 300 Nm ved 2500 rpm og E90 320i klarer 200 Nm ved 3600 rpm...og disse modellene illustrerer hvilken vei teknologien går...mer effekt og dreiemoment ved et betydelig lavere ant. omdreininger enn tidligere. Dermed føles motoren sterkere og drivstoffutgiftene reduseres kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 24, 2005 Forfatter Share Skrevet September 24, 2005 ok sjønner..faen ass skal ikke være lett heh.. men greit me endel tips før man gjør kjøpet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet September 24, 2005 Share Skrevet September 24, 2005 ok takker igjen hehe.. så 320 bensin motoren er ikke å fåretrekke da eller? Har 130hk TDI hestar som er chippa i passaten, og 170hk bensin hestar i BMW'en. Det vert to heilt ulike motorar...begge er gøy på kvar sin måte. TDI'en går som ei kule, men det er like vel artigare motor i BMW'en. ...her er det ikkje lett å kome med anbefaling... kva er best, epler eller pærer? Når Passaten skal byttast ut (truleg i ein ny 5-serie) ja så vert det framleis ein diesel...530d..denne skal brukast som familiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 24, 2005 Forfatter Share Skrevet September 24, 2005 pappa har den nye 530da e60.. den er å ambefale vis du tenkte på en sånn.. herli, bil å gå som faen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondolsen Skrevet September 24, 2005 Share Skrevet September 24, 2005 Har selv en 320d Touring med 150hk, og er veldig fornøyd. Motoren har bra med krefter allerede fra 1500 omdrininger, og 330 Nm når du passerer 2000 omdreininger er ganske formidabelt. Diselen har kreftene i det turtallsområdet du befinner deg med normal kjøring, noe elastisitetstallene klart viser. 320i bruker 9,1 sek fra 80-120 i 4. gir, mens øvelsen er unnagjort 1,5 sek raskere med 320d. Drivstofføkonomisk er dielsen også klart gunstigere. Dersom du derimot liker aktiv kjøring og mye turtall skal du gå for bensineren. Dessuten finner du, etter min mening, ikke penere motorlyd enn snerrene fra en bensinmatet BMW rekkesekser når turtallsnåla passerer 4000. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Kjøp deg 320d, er 136hk org,(Raskare en 323i i forbikjøring) og chip den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 Kjøp deg 320d, er 136hk org,(Raskare en 323i i forbikjøring) og chip den. helt enig! for det har jeg tenkt å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 hva ville dere fåretrukket? Common-rail, 150 HK og en faceliftet E46... Hva er common-rail? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 ok.. hva er common rail? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 diselen har et mye bedre nm. jeg ville ha gått for DISELEN En chip så får du 163hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 ok takker.. men hva er common rail=? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 hva ville dere fåretrukket? Common-rail, 150 HK og en faceliftet E46... Hva er common-rail? http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 25, 2005 Share Skrevet September 25, 2005 ok takker.. men hva er common rail=? er drivstoff/innsprøytningssystemet! fungerer slik: en høytrykkspumpe pumper disel inn i et rør som har forbindelse med alle dysene,dysene åpnes med en elektrisk inpuls slik at innsprøytningstidspunktet kan styrest mye mere nøyaktig enn på gamle diselmotorer! sikkert dårlig forklart men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lomiss Skrevet September 25, 2005 Forfatter Share Skrevet September 25, 2005 ok sjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå