Espenlis Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 Kan hende at du trenger det da. en kamerat av meg hadde samme problem på bilen sin, kun på dekkene bak, var på en e39 touring, satt på spacere, og da var problemet løst ET35 er det mest normale på E36 så jeg tror neppe det er det som er problemet. Men, ellers takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bart Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 hmmm rart, hvor brede er felgene? i tommer altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Hadde same problemet, men kun på eit av bakhjula... Kunne ikkje sjå at det subba borti noko men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elgx Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 er nok skjevheter eller dårlige foringer i bakstilling/evt forstilling. Jobber i dekkbutikk og har sett mange sånne tilfeller. Så en e36 for ikke lenge siden, som var senka ca 90 eller no, den spiste dekk sånn foran hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Det dekket der har garantert subba borti ett eller annet.Du får ikke sånn slitasje av en feil hjulvinkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Garantert formye negativ camber. På E36 så kan man juster spissing og camber bak. Hvor mye senket er bilen? Jeg hadde kostet på den en 4hjuls kontoll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 For høyt lufttrykk sliter sidene på lavprofildekk,peker hjulene litt utover når du ser bakfra så er det normalt at innsiden blir slik med høyt lufttrykk,du skal ha ca 36ps bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 jeg ville ha fått sjekket foringene. hadde noe av det samme problemet en gang, og da var det utslitte foringer. dette var forstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Garantert formye negativ camber. På E36 så kan man juster spissing og camber bak. Hvor mye senket er bilen? Jeg hadde kostet på den en 4hjuls kontoll. Hvis cambervinkelen er altfor mye negativ så ville vel Sainsbury sett det... Men hvilket lufttrykk kjører du med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Vedder på gåen bærekule....evt slitte foringer. Har hatt samme problem på min. Send på 4 hjulskontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Eg tror det tar borti noe. Mine så sånn ut på vei hjem fra rudskogen i fjor og. Eg hørte de subbet, men eg så INGEN tegn til hvor de hadde tatt i, men resultatet var mye likt det på bildet ja. Kan ikkje være hjulstilling som gjør det der.... da skulle ha merket det på andre dekk og da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Dette er utslitte foringer/feil hjulvinkler! Jeg vil tippe det er en lei kombinasjon av at du har for mye negativ camber og at fremre bærearmsforinger er gåen. På den måten er både spissing og camber heeeelt feil - disse to punktene sammen bidrar til svært høy slitasje. Jeg hadde samme problem på en E36 Coupè en gang. Slet ut ene sommerdekket (17" på 255 dekk) men ikke vinterdekket. Det er også viktig å tenke på at pga. oppbyggingen til en E36/E46 bakstilling så er det ikke så enkelt å se om det er for mye camber når bilen står stille. Under belasting vil det være mye enklere å se. Når bilen fjærer opp og ned vil vinklene endre seg mye. Men jeg tror at dette skyldes først og fremst spissingen. Og det kan du nokså enkelt finne ut selv også: Ta en stokk i rimelig lenge og legg inntil felgen/dekket på tvers langs siden til bilen. Se først på den siden som ikke slites hvor mye avstand du har mellom karosseri og stokk. Jeg skal vedde på at får langt mindre avstand på den siden som slites... To nye bærearmsforinger og en 4-hjulskontroll er det eneste riktige her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 For høyt lufttrykk sliter sidene på lavprofildekk,peker hjulene litt utover når du ser bakfra så er det normalt at innsiden blir slik med høyt lufttrykk,du skal ha ca 36ps bak. Det er omvendt... For høyt lufttrykk sliter på midten av dekket. For lavt sliter på sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet September 27, 2005 Forfatter Share Skrevet September 27, 2005 Garantert formye negativ camber. På E36 så kan man juster spissing og camber bak. Hvor mye senket er bilen? Jeg hadde kostet på den en 4hjuls kontoll. Hvis cambervinkelen er altfor mye negativ så ville vel Sainsbury sett det... Men hvilket lufttrykk kjører du med? Ca 35-36psi. Det er allerede foretatt en firhjulskontroll, men ikke etter det ble byttet foringer og bærekule. Mener dette skal være en standard av verksted å sjekke slike ting? Etter bytte av foringer og bærearmdeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet September 27, 2005 Share Skrevet September 27, 2005 Med 215\35R18 på Felger med ET35 tar det ikke borti noenting som helst selv ved en god del senking. 35-36psi er helt riktig lufttrykk også, så har ingenting med det å gjør heller. Senket BMW sliter vanligvis en del mer på innsiden en resten av dekket, i kombinasjon med dårlige foringer\kuler så kan det bli slik. Sett flere eksempel av dette på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå