C_West Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Har planer om i en nerm framtid om og gå til innkjøp av en T3 turbo (andre tips). Så da trenger jeg veldig hjelp. Her er noen spørsmål som jeg lurer på: hva vil noe slikt komme på i pris ca med T3 turbo og alt jeg trenger for og få det til og fungere? Hva må jeg gjøre med motor? (kam, stempler, råder.osv) hva med tenning? Ja ellers bare kom med alt dere kan komme med av linker osv, med billige deler som jeg trenger for en konvertering. På forhånd tusen takk. Alt av deres erfaringer er hjertlig velkommene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 hvilken motor skal du trimme? ellers sjekk denne siden: www.pure-pf.com der kan du finne svar på mange av dine spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 C_west bra emne. Har tenkt å gjøre det samme selv og trenger litt info. http://www.proturbo.fi/index_en.htm De har noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Hvorfor ikke vurdere ett kompressor kit istedenfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Ta deg et søk på dette forumet. Finner mange tidligere drømmere (helt de har hørt prisen) Er tross alt ikke bare å slenge på en turbo desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Sjekk ut http://www.esstuning.com/ Sikler på slik selv Men tror det blir en smule dyrt etter en liten tur hos vårt kjære vegvesen. Mvh Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 OK, for har en kamerat bare som holder på med det samme på en kadett, med omega-motor. Og med en T3 turbo så trengte visst han bare og bytte toppakning. pga av en veldig bra motor. så lurte på hva som måtte til for og få det til og fungere på min 320i. grunden til at jeg ikke velger kompressor er at jeg har nesten ikke noe penger og da bør vel ett turbo-prosjekt være billigere. pluss at jeg har litt mer peil på turboer en kompressorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 Har planer om i en nerm framtid om og gå til innkjøp av en T3 turbo (andre tips). Så da trenger jeg veldig hjelp. Her er noen spørsmål som jeg lurer på: hva vil noe slikt komme på i pris ca med T3 turbo og alt jeg trenger for og få det til og fungere? Hva må jeg gjøre med motor? (kam, stempler, råder.osv) hva med tenning? Ja ellers bare kom med alt dere kan komme med av linker osv, med billige deler som jeg trenger for en konvertering. På forhånd tusen takk. Alt av deres erfaringer er hjertlig velkommene. Spørs jo litt på hvor mye effekt du vil ha da. En T3 turbo trenger ikke all verden med eksos for å spinne rundt og du kan fint kjøre resten av motoren original, med større dyser og et chip. Men da på lavt trykk. Skal du ha mer effekt, må motor bearbeides + større turbo. Mer trykk krever lavere kompressjon, så bytte av stempler må medregnes samt kraftigere toppakning. Motor må ha mer bensin, ett tilleggs sprut(eller datasprut) må til da. Og når du først må dele motoren, overhaler du hele. Nye råde og bærelagere, ny oljepumpe er heller ikke dumt. Så må den balanseres på nytt etter du er ferdig med bunnen. Toppen portes, du må ha kvassere kammer, kraftigere pinnebolter(ARP) osv. Mye jobb og DYRT. Jeg vet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 Ok takk for ett bra svar. Hvor mye trykk trur du jeg kan kjøre på maks a? ved og kjøre nesten org motor, med dyser, toppakning, og chip(er det nødvendig). og litt annet småfiks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 etter det jeg har lest så trenger du vel ikke mer en større dyser, vis du holder deg under 1bar?da også selvfølgelig neddreide stempler(jeg hadde godt for å dreie ned de orginale) +bedre toppakning. men uten neddreide stemler kan du vel holde max 0,4 bar kansje 0,5? kommer vel ann på komp i toppen. edit: chip fucker bare til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 OK supert, noen som vet om noen sted i Østfoldområdet som har mulighet for og dreie ned org. stemplene (om det er løsningen) til en billig penge? hva med datasprut og sånn da om jeg holder meg under 1 bar. Noen som kan fortelle meg fort og greit hvordan det fungerer siden jeg aldri har fått med meg det ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 vis du finner ut hvor mye de skal dreies ned. tror det var 1-2mm.så kan du jo høre på en vgs på mekk..spørsmålet er da om de er nøye nok... edit: men nå fikk ikkje jeg med meg hvilken modell du hadde? det jeg nevnte var til e30.vet ikkje hvordan det er på e36.e30 fra 88mod og oppover har også annen komp en de eldre modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 okay, har gått vgs mekk selv og går bilmek nå, og men er redd for stempla da. kan jeg kreve noe erstatning om de blir feil? Hva med eksosmanifold og downpipe. vanskelig og lage selv? om det er det, hvor kan jeg få tak i sånn til en billig penge. Er en E30 85 mod jeg har. (320i) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 26, 2005 Share Skrevet September 26, 2005 okay, har gått vgs mekk selv og går bilmek nå, og men er redd for stempla da. kan jeg kreve noe erstatning om de blir feil?Hva med eksosmanifold og downpipe. vanskelig og lage selv? om det er det, hvor kan jeg få tak i sånn til en billig penge. Er en E30 85 mod jeg har. (320i) Du kan jo sende di til meg da ilag med en fin liten sjekk og arbeids tegninger så blir det nok håp for disse stemplene dine. Har fagbrev på maskinering osv er industri mekaniker så har gjort det en del ganger. Har aldri dreid stempler før men har dreid verre ting, har laget en del hydraulikk stempler osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C_West Skrevet September 26, 2005 Forfatter Share Skrevet September 26, 2005 okay, har gått vgs mekk selv og går bilmek nå, og men er redd for stempla da. kan jeg kreve noe erstatning om de blir feil?Hva med eksosmanifold og downpipe. vanskelig og lage selv? om det er det, hvor kan jeg få tak i sånn til en billig penge. Er en E30 85 mod jeg har. (320i) Du kan jo sende di til meg da ilag med en fin liten sjekk og arbeids tegninger så blir det nok håp for disse stemplene dine. Har fagbrev på maskinering osv er industri mekaniker så har gjort det en del ganger. Har aldri dreid stempler før men har dreid verre ting, har laget en del hydraulikk stempler osv osv. Høres bra ut. skal se på det, men i så fall må jeg se på hva det kan koste for ett slikt prosjekt. prøver og sette opp ett budsjett. Så hadde vært bra om noen kunne sette opp en ca pris på de div delene jeg trenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå