Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder som sagt på å bygge min 2.5L motor om til 2.8L.

Vil jeg få høyere toppeffekt enn en som setter M50 innsug på sin M52 motor?

Det tror nemlig jeg,for kammene virker endel kvassere bl.a.

Noe som har no data på M50 og M52 kammer?

Skrevet
Du får mere power av å sette på M50 innsug på M52 motor ja..

Jeg tror at man må ha et slags adapter fordi det er en forskjell på formen på selve innsugningsrørene på hhv. M50 og M52 motorene. :?

Skrevet

Jeg tror faktisk du har rett i at kammene på M50B25 er vassere enn de på M52B28. Jeg har tenkt litt på dette selv. M50B25 har også dobble ventilfjærer som tyder på at den har råere kam og er en mer turtallsmotor.

Kammene på 2,8 literen er nok tilpasset innsuget sitt.

Så ja.. du får nok høyere effekt.

Jeg driver med å skifte innsug på min nå. Tror jeg kommer mye lenger med å skifte kammer også. Kammene på 328i er veldig snille tror jeg.

Innsuget er "bolt-on" bortsett fra at det er færre tilkoblinger for vakumslanger på M50 innsuget, må file litt på innsuget for å få på plass fuelrailen fra M52 motoren på innsuget og brakettene under kommer litt feil og må bøyes litt. Man må også lage noen braketter selv for å få skrudd på fuelrailen fordi skruehullene kommer på feil plass.

Jeg planlegger det nøye for at ingen vakumslanger eller noe som helst skal komme på feil plass hvis jeg skal gå tilbake til M52 innsug.

Er også en ting jeg har oppdaget som gjør det hele litt vanskelig. Er at temp sensoren på M52 og M50 innsugene er helt forskjellig konstruksjon og prinsipp. På M52 manifoilen er tempsensoren montert inne i en metall konstruksjon som isolerer den litt.

Skrevet
Bare for å korigere litt,skal ikke ta utgangspunkt i en M52 motor,men M50 motor. "Bimmerdude" tok poenget mitt.

Skal bli ca 244hk i følge tyske tunere. Så jeg er spent på resultatet!

Nei, eg forsto den. Men 244 hk?? Har litt vondt for å tro det, med kun 300 kubikk økning.. Men kommer du med et målebrev etterpå som dokumenterer dette i din motor, så skal eg være den første til å bøye meg i støvet - og selvsagt gratulere deg med bra resultat etterpå. Men jeg håper innerst inne at du har rett, for jeg bygger jo på en lik motor selv. Der har jeg i tillegg til 2.8 conversion borret sylindrene en god del, portet toppen, og riiimelig mye heftigere kammer. Dette burde jo slå bra ut, for jeg skal jo overlade motoren etterpå... :wink: Så då burde eg jo ha en god del hk å bygge overladet motor på (i forhold til 2.5ens 192 hk liksom..) ??

Skrevet
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01140/f01140.htm

Skulle vel ikke være umulig,det er jo det Alpina tar ut av sin 2.8L B6.

Konkluderer med at det vertfall blir effekt enn å sette M50 innsug på en M52 motor. Det var liksom det som var hele greia med dette innlegget :wink::!:

Har selvsagt saumfart den sida før ja... :wink: Men den er jo kun teoretisk på en måte..

Ang Alpina B6 2.8.... Husk at det er en M30-motor og den har 210 hk. (Har hatt en slik en i eige for endel år tilbake.. :wink: )

Mer effekt enn en M52 b28 får du nok ja, men 244 hk? For min og din del så håper jeg det... :wink:

Skrevet
Mulig det var B3en ja. Har du endret noe på gasspjeldhust ditt? Skulle tro et er noe å hente på å øke innv.diameter..?

Har 6x50mm innsugspjeld fra M3 S50 b32 på min motor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...