Gå til innhold

Hvordan er E36 320i?


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har sikkert vært oppe flere ganger. Men har planer om å bytte ut en Nissan Almera 1,4 i en BMW 320i. Hva er de vanligste feilene jeg bør se etter ved kjøp av en slik bil? Er det andre BMW`er i samme størrelse/prisklasse som kan være et bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for BMW 318is! bare 10 hester mindre, billigere og bruker mindre bensin! bilen er ikke så tung heller :D

mindre bensin?

en kamerat har 318is og bruker rundt litern på blanda... jeg bruker 0,78 på blanda

bare 10 hester mindre og bare såååå mye dauvere oxo ;)

dessuten har man seksern da i steden for en stusselig firer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører selv en 318is. Er selvfølgelig ikke noen ræserbil. Men motoren har en veldig fin karakteristikk og sparker helt greit unna. Angrer ikke et sekund på at jeg valgte 318is foran 320.

Kjører nå med orginalt understell med 18" felger. Er meget positivt overasket over hvor gode kjøreegenskaper bilen har, ligger som ei strykereim på veien. Overlegent alt annet av orginale biler jeg har kjørt.

Det du må se etter er hovedsaklig rust. Har den først angrepet bilen så blir du aldri kvitt den. Fjern den en plass så dukker den garantert opp på andre. Det andre er stylede eksemplarer som er eid av 18-19 åringer. Kiket på flere før jeg kjøpte min. Der var sideskjørta poppet fast rett i metallet, styling på halv 8, ulyder alle veier osv. Kiket på tre biler før jeg kjøpte min. Samtlige var fulle av rust og hadde en heller tvilsom historie bak seg, + at de var overpriset til de grader. Tror at de kan forlange gull og grønne skoger for et opprusta eksemplar bare de har skjørt og spoilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd 318is, så jeg veit ikke hvordan den er ytelsemessig, men jeg er sikker på at den er veldig bra. Grunnen til at jeg ville ha valgt 320 er pga 6ern. Den har en helt ubeskrivelig deilig silkemyk gange. og helt rå låt hvis den får litt turtall. For meg så er det, mye av det som gjør det til en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt 318iS som flere nevner, men har snart hatt min 320 i to og et halvt år. Jeg har både brukt den til langkjøring, samt noe småkjøring. Meget fornøyd og jeg mener 320 er et bedre valg med tanke på litt mere moment + hk. Prisforskjellen på bilene er heller ikke så store, samt at de bruker ganske jevnt med bensin.

Mitt tips er egentlig at du må finne deg en bil DU liker.

Skal forøvrig selge min 320. Sjekk tinyurl'en under 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...