Gunnar Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Ser ut som om Tyskland også burde vært med i vurderingen min gitt...Tror valget faller på Stockholm for vår del denne gangen. Må nesten begrense kjørelengden litt også, iogmed vi bare skal være borte fra fredag til søndag. Men kanskje det blir Tyskland neste gang... Kjører dere fra ikke altfor langt nord så er det nok samme distanse til Stockholm, men dere slipper en båt, så det går litt raskere. Herfra er det 56 mil til Hamburg og 60 mil til Stockholm. ViaMichelin anslår reisetiden til 13 timer til Hamburg (2 båter) og 9 timer til Stockholm (1 båt). Snakket med madammen om Hamburg i går, og det kan se ut for at det blir aktuelt for vår del. Må bare finne et rimelig sted å bo, pluss at vi må få plass på en eller annen ferje. Ganske fullt i høstferien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Ser ut som om Tyskland også burde vært med i vurderingen min gitt...Tror valget faller på Stockholm for vår del denne gangen. Må nesten begrense kjørelengden litt også, iogmed vi bare skal være borte fra fredag til søndag. Men kanskje det blir Tyskland neste gang... Kjører dere fra ikke altfor langt nord så er det nok samme distanse til Stockholm, men dere slipper en båt, så det går litt raskere. Herfra er det 56 mil til Hamburg og 60 mil til Stockholm. ViaMichelin anslår reisetiden til 13 timer til Hamburg (2 båter) og 9 timer til Stockholm (1 båt). Snakket med madammen om Hamburg i går, og det kan se ut for at det blir aktuelt for vår del. Må bare finne et rimelig sted å bo, pluss at vi må få plass på en eller annen ferje. Ganske fullt i høstferien.. Kanskje jeg skal ta meg en tur til min gamle oldemor som bor i hamurg. som dere andre sier høstferien er jo bra.... noen som er med på litt schnaps, unterberg og noe bayer eller?......mens damene shopper altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 Fra Oslo bruker jeg nokså nøyaktig 10 timer til Hamburg. Det er 900km å kjøre samt ca. 50 minutter med ferge fra Rødbyhavn til Puttgarden - fergene går ofte og hele døgnet. Har aldri opplevd problemer med å ikke få plass. Det er to selskaper som opererer på den strekningen - ett dansk og ett tysk selskap. De tyske fergene er de som er mest trivelige å oppholde seg på. De danske er losslitte og stygge innvendig... Nesten med en gang du kommer ut av Norge er det jo mulig å holde en god gjennomsnitssfart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 29, 2005 Share Skrevet September 29, 2005 ViaMichelin foreslår faktisk å ta båt fra Moss. Da blir det totalt 56 mil herfra. Pluss på 6 fra Oslo. Tydeligvis kortere, men om det er raskere er kanskje tvilsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 ViaMichelin foreslår faktisk å ta båt fra Moss. Da blir det totalt 56 mil herfra. Pluss på 6 fra Oslo. Tydeligvis kortere, men om det er raskere er kanskje tvilsomt. Overnatting Gunnar, det finner du her www.hrs.de Venter du med å booke til samme dag som du ankommer så kan du med litt flaks få luksushotell midt i sentrum ned mot 50euro. I sommer betalte jeg 58euro inkl.frokost midt i Frankfurt. Hamburg tror jeg neppe er noe verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Hotellene er ofte rimelige i sommersesongen. Vi betalte 900,- SEK for et rom som hadde en normal pris på 1800,- i Gøteborg i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Jeg pleier som oftest å bo på Elysee Hotel når jeg er Hamburg http://www.elysee-hamburg.de/ Dette er regnet for å være det blant de beste hotellene i byen (sammen med Atlantic og Die Vier Jahreszeiten), men jeg synes ikke prisene er ille i det hele tatt. Prisene begynner på rundt 150Euro pr. natt (stooort enkeltrom - med to senger), men jeg har aldri betalt full pris... Det er bare å ringe dem på forhånd, spørre på en hyggelig måte om det er mulig å få en god pris. Det ordner seg alltid. Betaler sjelden mer en 100Euro. Og det er ikke ille, hva får du for rundt 800NOK i Norge? En skabbete Stordalen-brakke med plastikk puter og utvannet appelsinjuice om morgenen! Når du først er på en liten tur er det kjekt å ha det litt komfortabelt. I tillegg ligger dette hotellet i gangavstand til sentrum (ca. 7-8 min). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Jeg kan dessverre ikke anbefale et hotell i Hamburg fordi vi naturligvis alltid overnatter hos min tante som bor i bydelen Neu Wulmsdorf (litt utenfor selve bykjernen i Hamburg) ...rett ved siden av den store naturparken Hamburger Berge. Det HenrikE30+ skriver høres forøvrig fornuftig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 30, 2005 Forfatter Share Skrevet September 30, 2005 Er i Stockholm nå. Måtte bare si at på den lille spaserturen vi hadde akkurat, så jeg først en Lamborghini Gallardo som holdt på å kræsje med en taxi, så en E60 M5 henslengt langs en fortauskant, så en Bentley-butikk med en Bentley, en Gallardo til og en Murcielago Roadster! Og dama er like oppspilt, hun så en Louis Vuitton- og en Gucci-butikk... Mye på engang ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 30, 2005 Share Skrevet September 30, 2005 Vel. Det høres ut som det kan bli dyrt enten det er du eller hun som skal handle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Henrik og bmwE9, takker for hjelpen! Det gjorde at det ble tur, så nå sitter jeg på terrassen utenfor rommet vårt i Hamburg med laptop på fanget. Fornuftige som vi er valgte vi en litt annen standard enn Henrik, men det blir nok bra allikevel. Kjørte rundt i et par timer og surra i byen mens vi leita etter hotell. Elysee og de der var 150 Euro for natten for dobbeltrom, uten parkering, og vi fant ut at vi vel måtte finne noe bra som var billigere og greiere. Selv om bilen er gammel fristet det ikke å parkere slik de parkerer her på gata. De står langs ALLE veier, til og med store veier, og bilene står med 20cm mellomrom (skal vedde halvparten dunker hver gang de skal ut!), så jeg hadde lyst på rom med parkering. Da vi hadde surret og ringt oss leie rundt (herregud.. resepsjonister som ikke forstår "I'll call back later" er utrolig..) kom jeg på at jeg hadde hørt at det fantes noe slikt fint som "turistinformasjon" i byer rundt forbi, så vi fant ut at vi for en gangs skyld skulle teste det. Søkte etter turistinfo i AutoRoute og fikk GPSen til å vise oss vei. Lureste vi har gjort på lenge. Turistinfoen var rett og slett bare helt konge. Han kunne booke rom på en haug hotell/motell og ordna alt. Fant et rimelig rom med parkering inkludert. Vi betalte der og fikk kvittering. Fulgte GPSen til korrekt adresse og fikk utdelt rom. Rett og slett bare helt topp. 144 Euro for dobbeltrom i to netter, med egen separat garasje rett under rommet vårt, og trådløst internett inkludert! Utrolig bra. Så nå har vi skaffet oss et slikt turistkort som vi kan reise så mye vi vil på kollektivt i byen, så blir bilen stående i garasjen for hvile, noe hun sikkert trenger etter å ha blitt pushet forbi 200km/t på Autobahn. Null problemer så langt! Menmen, får komme meg i dusjen og få på meg skjebelige klær, så blir det restaurant og en kveldstitt i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Gunnar; ...dette er hyggelig å høre... ...jeg håper også at forventningene til byen Hamburg blir tilfredstilt og at hjemreisen går like fint som reisen ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 God ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Hjemme igjen etter over 1500 "knirkefrie" kilometer i femmeren. Hamburg var litt varierende hva priser angår, men det var helt greit. Det ble da en komplett dress, en skinnjakke, to par sko, nytt digitalkamera (Saturn var sykt!), mm. på meg. Madammen kjøpte mest i Køben og Sverige. Hadde en hel dag i København på vei hjem, og jeg må si det virket som en bedre shoppingby enn Hamburg. Kom oss over til Malmø og fikk med oss www.returbilen.se også før vi dro videre. Sprø sjappe. Tenker jeg skal skrive mer om den senere. Ikke en eneste regndråpe på hele turen. Ikke et eneste gult løv i hele Hamburg jo! Her er det nesten ikke et gresstrå å se i hagen for løv. Skikkelig klimaskifte fra Køben til Sverige. Iskaldt oppover mot Svinesund. Tok forresten 2 timer etter vi kom hjem før de første regndråpene kom. Hurra. Det utrolige er jo at bilen er så godt som helt ren etter 1500km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Gunnar;...Det er hyggelig å høre at oppholdet i Hamburg var tilfredstillende og at Køb´en ikke er så dårlig når alt kommer til alt. Vi har omtrent like langt til begge byene og foretrekker Hamburg, men bevares kongens by er absolut interessant...også i forhold til shoppingmuligheter. Forøvrig artig at du nevner det med løvfall og gule blader på trærne. Her hos oss er bladene såvidt begynt å bli gule og vi hadde forøvrig grillings i T-skjorte forrige weekend med nesten 18 grader utendørs ved 6 tiden om ettermiddagen. Vi snakket da om å legge høstferien til Norge (Oslo) og lurte i den anledning på om bladene der oppe var falt av trærne eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå