Gå til innhold

tenker på bmw

titus41
 Share

Anbefalte innlegg

det atte en 18åring og over 100hk ikke går bra er bare piss...

en kamerat har hatt e28 m535i siden han var 17 og han er nå 21.. og har til dags dato ikke kræsja.. eneste som har skjedd er en liten bulk etter første snøfallet på sommerdekk...

er det eneste målet ditt med bilen atte den har 200hk+ og turbo og pyyyyyshhhh (pop off) ?? vil si det er dårlig mål når det gjelder bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det atte en 18åring og over 100hk ikke går bra er bare piss..

Kommer jo selvsagt ann på personen. Men sånn generelt er det ikke smart med for mye effekt på førstebilen. Hvorfor? Fordi de fleste ikke kan kjøre spesielt bra på den tiden og mer effekt gjør det enklere å komme opp i skumle situasjoner.

Min førstebil var forøvrig en kadett gsi. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 325 til salgs med chip. Ca 200 hk i den nå.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10980

Ta en kikk der og gi meg tilbakemelding på pm hvis du er interessert. :)

er den kun chippa? og du har 200 hk? haha? for å få 200+ må du chippe, porte, kam, eksos osv :)

Som det står, CA 200... 171 + chip som vel utgjør ca 15hk tilsvarer da 186... Er ganske nærme ca det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer MYE de første 5 årene på veien. Både om trafikkregler, bilen og dens grenser, men ikke minst temperament. Jeg tror man skal være ganske ydmyk for å kunne håndtere en 300hk-bil når man er 18.

Dessuten mister man jo da moroa med å gå gradvis oppover på grommere og grommere biler.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer MYE de første 5 årene på veien. Både om trafikkregler, bilen og dens grenser, men ikke minst temperament. Jeg tror man skal være ganske ydmyk for å kunne håndtere en 300hk-bil når man er 18.

Dessuten mister man jo da moroa med å gå gradvis oppover på grommere og grommere biler.. ;)

Er jo enig med deg her. Og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke er en verdensmester i å kjøre bil og tviler på at noen er det !

Og en rykende fersk sjåfør bør ikke sette seg i en bil med altfor mange hester en det en kan håndtere. Tror man faktisk aldri blir utlært når det gjelder å kjøre bil egentlig.

Kan kanskje skryte litt å si at jeg har kjørt skadefritt til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. bare må få fram det her.. tror han her er helt grønn på dette.. for det første heter det ikke pop off men wastegate.. dumpventil.. hehe.. sitter å irriterer meg over den her....

jeg skulle ha meg en volvo motor med turbo og SVÆR pop off.. men det fant jeg ut at en m3 motor går myye bedere..

men det er nå min mening..

(ikke det at jeg ikke er grønn på turbo og sånn men).. hehe..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. bare må få fram det her.. tror han her er helt grønn på dette.. for det første heter det ikke pop off men wastegate.. dumpventil.. hehe.. sitter å irriterer meg over den her....

jeg skulle ha meg en volvo motor med turbo og SVÆR pop off.. men det fant jeg ut at en m3 motor går myye bedere..

men det er nå min mening..

(ikke det at jeg ikke er grønn på turbo og sånn men).. hehe..:D

Okey. For det første er det du som har feil her.. Wastegate er en sikkerhetsventil, mens dump/pop-off/BOV er en overtrykksventil. Oppgaven til en wastegate er å slippe gjennom den eksosen som gjør at trykket vil overstige det angitte trykket. Ble brukt mye i rally, noe som gjorde at folk tapte en del tid fordi turboen må spoole opp på nytt når wastegaten åpnes.

En dump eller BOV (blow off valve) har som oppgave og kvitte seg med den lufta som blir igjen rørene etter at spjeldet stenges. Dette for å forhindre at turboen må bråstoppe, noe som da er skadelig for lagrene.

Til trådstarter: Hvis du skal ha noe særlig utnyttelse av en turbo må du dreie ned/kjøpe nye smidde stempler, ny topp-pakning (evt frese inn pianotråd), nytt sprut, dyser, turbo, slanger å rør, grenrør (ikke manifold), osv osv.. Er mye bedre å satse på en bil med turbo fra før.. Er et bedre utgangspunkt. Men, med kammer, porting, grenrør, eff. anlegg hele veien, nytt innsug osv, kan du ha det bra morsomt med en N/A bil også.. :)

Men kan du ikke skru, hold deg unna turbo-konvertering. Mye som må gjøres.. Spør om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er noe av det mest ugjennomtenkte jeg har lest på lenge. Trådstartet aner såvidt hva han prater om når det gjelder bil, fyren har jo ikke engang hørt sekser lyd, men planlegger turbo og "påppåff" (popoff er forøvrig ikke dumpvalve).

Når det gjelder dette med ferskinger og HK må jeg si meg enig.

Selv er jeg 20 og ha hatt 9 biler..deriblandt en med 350 hk nesten og en med 300hk, det krever ydmykhet for slike motorer, respekt og kjøre erfaring.

Mitt tips? ikke drøm, men kjøp noe som er realistisk, hk er ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem som mener man bør begynne med færre hk i begynnelsen. Jeg begynte selv med en 320 som jeg ville ha til å gå fortest mulig. 3 mnd etter at jeg fikk lappen mista jeg den og var uten i 6 mnd. I tillegg ble jeg 8000 kr fattigere. Ikke spesielt artig opplevelse, men jeg har i alle fall lært min lekse. Kjører nå en 316 og ja, den går dårlig, men det holder for nå. Sparer de råe bilene til jeg blir eldre, mer erfaren og ikke minst, har råd til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere sier at det er best mulig for meg å kjøpe en Ferdig turbo motor. så kan det jo være best å kanskje kjøpe en VW TDI da? men de nye bilene der har jeg hørt at er ganske så vanskelig og mekke oppi der.

var forresten i New York i fra onsdag til nå, så en dritt kul bmw, spess styla og greier har bilde :) fikk tatt bilde i siste liten før han dro.

dere sier at jeg ikke har peil på en dritt.. MEN dere hadde jo like mye peil som meg når dere starta første gang å interisere dere med biler ;) bare for å ha sakt det hehe.

men halo 50hk som standard som en 18 åring HHMM det holder jo med en Yaris jo haha. eller en smart bil.. polo 1.1 ;)

sant det at man ikke er Erfaren kjører, sier seg jo at man er en bedre fører etter 5 år.. men selv om man har hatt lappen i 5 år betyr det heller ikke at man er en bedre fører, kommer jo annpå hvor mye man kjører ;)

Må ha en bil som drar, er gønna kjedelig å kjøre polo det må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...