Gå til innhold

stygg lakk -> polering

bigwill
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal folk bruke masse utenlandske merker når vi har supre merker her i landet. Jeg bruker alltid Diamant polish og Diamant lakk forsegler og de har en helt utrolig holdbarhet. Har jeg riper bruker jeg rubbinga til Autoglym etterfulgt av Turtle med farge og deretter Diamant polish/lakkforsegler på toppen..

Rygga borti en henger for noen uker siden med etterfulgende 4 grove riper i lakken som du ikke kan se lenger grunnet den framgangsmåten jeg akkurat sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er.

....det er kanskje ikkje så lett dersom dette er eit kjøp frå privatperson?

Ofte så er det kontraktar der det er skreve "selges som besiktiga", og dette er kanskje problemet at det var så mørkt at den som besiktiga ikkje hadde "sikt" i mørke..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så er det kontraktar der det er skreve "selges som besiktiga", og dette er kanskje problemet at det var så mørkt at den som besiktiga ikkje hadde "sikt" i mørke..;)

Man har 10 dagers angrefrist. Og uansett om selger er privatperson så kan man klage om bilen var LANGT unna den tilstand den skulle være i. Det er ofte mulig å komme fram til et kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym suger ja... Riktig... Da må gutta på blant annet Tronrud i Moss på ny opplæring tror jeg, for det er det merket de bruker. Er skammelig hvor blanke bilene blir etterpå... Huffameg... Æsj... Kjøp heller den billigste driten på Torshov - den er kjempebra...

øhhhhhh........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym suger ja... Riktig... Da må gutta på blant annet Tronrud i Moss på ny opplæring tror jeg, for det er det merket de bruker. Er skammelig hvor blanke bilene blir etterpå... Huffameg... Æsj... Kjøp heller den billigste driten på Torshov - den er kjempebra...

øhhhhhh........?

hahaha det er blankt ja men etter 5 vask borte vekk.vi får mange biler fra forsiktings selskaper fordi andre bilpleiere gjør en dårlig jobb og ødelegger.og det er billig med autoglym.i bilbutikker skal den bare være blank til den er solg og har rullet ut porten!jeg har vært lærling hos en som har drevet med dette på topp nivå i over 15 årde som skal ha det beste kommer til han.vi har kunder fra over alt.men som sagt det vi driver med koster penger dette er ikke noe 2000 kroners shine du må nok opp i 5 til 8000 kanskje mer.vi lager spesial pakke til hver kunde etter hvordan de vil ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har 10 dagers angrefrist. Og uansett om selger er privatperson så kan man klage om bilen var LANGT unna den tilstand den skulle være i. Det er ofte mulig å komme fram til et kompromiss.

Ja det var dette jeg mente serru. Ville nok hørt med selger om hva han ville gjøre.. Du kan jo prøve å heve kjøpet, eller evt få avslag i prisen, eller at han evt koster polering/lakkering eller hva det blir til. Jeg ville ihvertfall ha prøvd meg. (Spørs hva selger sa da om lakken, om den var bra eller at den var dårlig eller om han sa noe i det hele tatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede hos en som driver med bilpleie i dag. Vi rubbet og polerte den ene døren. EUREKA!!! Det er håp. Nå står hele bilen for tur, så får vi se hvordan det blir. Ser ut som det blir bra nok. Orker ikke tanken på lakkering.....

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at autoglym suger. polishen er tung(tyngre enn mange andre merker) å jobbe med, og holbarheten er ikke noe å skryte over. har prøvd alt av autoglym produkter, og det eneste som duger er rutepolishen(hvit flaske med blå etikett).

Også her har jeg motsatt erfaring, og har faktisk kastet en halvfull flaske av den ruterensen fordi den var elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...