Lien Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Hvorfor skal folk bruke masse utenlandske merker når vi har supre merker her i landet. Jeg bruker alltid Diamant polish og Diamant lakk forsegler og de har en helt utrolig holdbarhet. Har jeg riper bruker jeg rubbinga til Autoglym etterfulgt av Turtle med farge og deretter Diamant polish/lakkforsegler på toppen.. Rygga borti en henger for noen uker siden med etterfulgende 4 grove riper i lakken som du ikke kan se lenger grunnet den framgangsmåten jeg akkurat sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 Jeg er veldig fornøyd med Autoglym. Men er det noen her som vet hvor jeg kan skaffe Simoniz polish, eller finns kansje ikke det lenger, var ihverfall et meget bra produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er. ....det er kanskje ikkje så lett dersom dette er eit kjøp frå privatperson? Ofte så er det kontraktar der det er skreve "selges som besiktiga", og dette er kanskje problemet at det var så mørkt at den som besiktiga ikkje hadde "sikt" i mørke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|bullseye| Skrevet Oktober 3, 2005 Share Skrevet Oktober 3, 2005 matt ned helle bilen, å få noen til å lakke den med klar lakk, blir som ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwill Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jeg vurderer seriøst å lakkere bilen. Holder på å sjekke om det finnes noen i kristiansand som gjør dette på "kveldstid"..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Klag til selger, si til han at du har angrefrist, og at du akter å gå til sak.. etc.. Litt erstatning vil du nok få! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er. ....det er kanskje ikkje så lett dersom dette er eit kjøp frå privatperson? Ofte så er det kontraktar der det er skreve "selges som besiktiga", og dette er kanskje problemet at det var så mørkt at den som besiktiga ikkje hadde "sikt" i mørke.. Man har 10 dagers angrefrist. Og uansett om selger er privatperson så kan man klage om bilen var LANGT unna den tilstand den skulle være i. Det er ofte mulig å komme fram til et kompromiss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Jeg har også en dårlig lakk på min Oxford grønne E39... Dette er jo en metallic lakk, hva anbefaler dere meg til denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreasr Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Autoglym suger ja... Riktig... Da må gutta på blant annet Tronrud i Moss på ny opplæring tror jeg, for det er det merket de bruker. Er skammelig hvor blanke bilene blir etterpå... Huffameg... Æsj... Kjøp heller den billigste driten på Torshov - den er kjempebra... øhhhhhh........? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre21 Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 Autoglym suger ja... Riktig... Da må gutta på blant annet Tronrud i Moss på ny opplæring tror jeg, for det er det merket de bruker. Er skammelig hvor blanke bilene blir etterpå... Huffameg... Æsj... Kjøp heller den billigste driten på Torshov - den er kjempebra...øhhhhhh........? hahaha det er blankt ja men etter 5 vask borte vekk.vi får mange biler fra forsiktings selskaper fordi andre bilpleiere gjør en dårlig jobb og ødelegger.og det er billig med autoglym.i bilbutikker skal den bare være blank til den er solg og har rullet ut porten!jeg har vært lærling hos en som har drevet med dette på topp nivå i over 15 årde som skal ha det beste kommer til han.vi har kunder fra over alt.men som sagt det vi driver med koster penger dette er ikke noe 2000 kroners shine du må nok opp i 5 til 8000 kanskje mer.vi lager spesial pakke til hver kunde etter hvordan de vil ha det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Oktober 4, 2005 Share Skrevet Oktober 4, 2005 En annen mulighet, som er enklere, er jo å heve kjøpet ettersom bilen ikke var i den forfatning som ble lovet?? Om du ikke vil ha bilen da. Du vel ihvertfall 10 dagers angrerett, eller er det 30? Husker ikke i farten hvor mye det er. ....det er kanskje ikkje så lett dersom dette er eit kjøp frå privatperson? Ofte så er det kontraktar der det er skreve "selges som besiktiga", og dette er kanskje problemet at det var så mørkt at den som besiktiga ikkje hadde "sikt" i mørke.. Man har 10 dagers angrefrist. Og uansett om selger er privatperson så kan man klage om bilen var LANGT unna den tilstand den skulle være i. Det er ofte mulig å komme fram til et kompromiss. Ja det var dette jeg mente serru. Ville nok hørt med selger om hva han ville gjøre.. Du kan jo prøve å heve kjøpet, eller evt få avslag i prisen, eller at han evt koster polering/lakkering eller hva det blir til. Jeg ville ihvertfall ha prøvd meg. (Spørs hva selger sa da om lakken, om den var bra eller at den var dårlig eller om han sa noe i det hele tatt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwill Skrevet Oktober 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2005 Var nede hos en som driver med bilpleie i dag. Vi rubbet og polerte den ene døren. EUREKA!!! Det er håp. Nå står hele bilen for tur, så får vi se hvordan det blir. Ser ut som det blir bra nok. Orker ikke tanken på lakkering..... Takk for alle tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 enig i at autoglym suger. polishen er tung(tyngre enn mange andre merker) å jobbe med, og holbarheten er ikke noe å skryte over. har prøvd alt av autoglym produkter, og det eneste som duger er rutepolishen(hvit flaske med blå etikett). Også her har jeg motsatt erfaring, og har faktisk kastet en halvfull flaske av den ruterensen fordi den var elendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 5, 2005 Share Skrevet Oktober 5, 2005 Skal klargjøre bilen for Vinteren slik at den holder seg pen og ren utover... lakken er allerede pen (har brukt autoglym) så jeg vet ikke hvor lenge det holder. hva anbefales at jeg gjør nu ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå