Gå til innhold

info om e46


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker nå å kjøpe meg e46, men ikke så mange som har dem, så vet litt lite om vanlige feil og feller på dem.

kan noen med litt erfaring om bilene hjelpe meg med hva jeg bør se etter.

Spesielle steder der feil oppstår, slitasje osv.

på forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

tjäna..

jeg kjøpte meg en 330xi i går, men det er i ulyd i forstillingen.. bilen er en 2001 modell og gått 89000km. Går dette på garanti??? er det en dyr reperasjon??

anders..

er forøvrig knall fornøyd med bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av "feil/svakheter" som jeg vet om på tidlge E46er, så kan jeg nevne rust i fals på panser og bakluke, lekkasje fra dørene, bærebroene fremme er svake (hvis de ikke allerede er byttet ut), svak radiator (begynner å lekke litt). Ellers er det en meget god bil.

Men for all del, få deg en E46 med sportseter. Som natt og dag i forhold til de originale kirkebenkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også, hengslene på dørene mine er veldig slitte, de holder nesten ikke dørene oppe. Dette er en 00' e46 coupe. Samt at håndbrekket er dårlig.

Skal du ha deg lavprofildekk på den nye bilen din vil dette føre til vesentlig større slitasje på foringer o.l.

Som alle andre sier her, tilstandskontroll er et must når en skal handle bruktbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kjøper brukt E46 ; hver sikker på at tidligere eier bytter :

1. Slitte foringer.

2. Bære armer foran.

3. Kamgiver og luftmengdemåler.

4. Helst alt av slitedeler

Hver sikker på at tilstandsrapporten viser at bilen er i tipp topp stand. Snakk litt med eier og prøv å finne ut hvordan han har brukt bilen. Slik gikk eg fram med min og til gjengjeld fikk eg en bil som til nå ikke har sviktet iform av uhyggelige regninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting også, hengslene på dørene mine er veldig slitte, de holder nesten ikke dørene oppe. Dette er en 00' e46 coupe. Samt at håndbrekket er dårlig.

Skal du ha deg lavprofildekk på den nye bilen din vil dette føre til vesentlig større slitasje på foringer o.l.

Som alle andre sier her, tilstandskontroll er et must når en skal handle bruktbil !

Det er nok ikke hengslene på dørene dine som er slitt, det er dørstopperene. Det lille staget som holder døra i "hakk". (Halveis oppe og helt oppe.) Tror ikke disse er veldig dyre.

Og til Joe; Er det ikke litt drøyt å kreve at selger skal bytte alle disse tingene der? Om ikke det er noe åpenbart galt med dem selvfølgelig. LMM bla. koster vel noen lapper..?

Greit at man skal stille krav når man skal kjøpe noe, men dette synes jeg kanskje var å dra den litt langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det siste der ja.Når du handler brukt bil så er det ikke noe ny bil lengere,men det er veldig mange som forventer å få alt 100% strøkent, når man kjøper brukt,så noen små mangler må man jo alltids forvente asså. Brukt er brukt........ og som regel er det jo alltids noe slitedeler som må byttes. Og det er jo en sak mellom kjøper og selger,om man vil redusere på pris osv.

Så derfor når man handler brukt,er det viktig å ta seg god tid og sjekke ut bilen nøye og gjerne en Naf test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...