Gå til innhold

Hvordan koble anlegget i bilen


Anbefalte innlegg

Tenkte å koble på en subwoofer i bilen. Har 1 stk woofer, 1 stk forsterker og masse ledninger. Men null peil på anlegg!

Kan jeg bruke orginale høytalerne + en woofer med det? Har en 525i fra 92, er 6 høytalere orginalt. Hvor kobler jeg isåfall sub´en?

Noen som har en "koble bilanlegg for dummies" el noe hadde det vært flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du en en litt hurtig forklaring med bilde hehe.

fordummis.jpg

-1 cd spiller

-2 phono kabel (skal mellomspiller og forsterker)

-3 forsterker

-4 bass elementet ( vanlig helst litt tykk høytaller kabel skal mellom forsterker og elementet )

håper du ble noe klokere nå hehe,

hvis du har en sånn mongo cdspiller som sitter klistret litt her og der på dashbordet så vet jeg ikke om du har phono ut på denne men de fleste vanlige cd spillere har phono utgang.

og phono kabel får du kjøpt alle steder dem selger sterio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Noen som har bytta ut orginalhøytalerne foran på e34? Er det mye pes? Hva slags høytalere er det som sitter der?

Det sitter 5,25" høytalere der. og der er ikkje så mye pes og skifte, har aldri gjort dette sjøl men eg har ikkje hørt om noen som har hatt problem med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framme i kickpanelet sitter det 5.25". Disse er det null problem å bytte. Er kun 3stk plastpropper som holder kickpanelene også er høyttalerene skrudd fast i dem. Oppå dashbordet sitter det 2stk diskanter, en på hver siden. For å komme til dem må du vippe opp "gitteret også kommer du til diskantene.

I hatte hylla er det også 5.25", disse er det litt mer pes å bytte. Da må du ta ut hodestøttene i baksetet, ta ut "bunnen i baksetet, løsne 4 plastmutre i ryggen(en på hver side med sikkerhetselen og 2 i armlenet) rive ut seteryggen også løsne 4 skruer som holder hattehylla. Da kommer du til høyttalerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg kom faktisk til de i hattehylla uten alt det peset, bare vippa opp dekselet, og skrudde ut høytalerene. Eller.. ikke "bare" da, det var pes men slapp å demontere hele bilen.

Finns det noen høytalere i omtrent samme dimensjon som er ålreite el? Jeg er ikke noe hifi kar og skal ikke ha noe dunka dunka anlegg, men de orginale er rimelig blasse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg kom faktisk til de i hattehylla uten alt det peset, bare vippa opp dekselet, og skrudde ut høytalerene. Eller.. ikke "bare" da, det var pes men slapp å demontere hele bilen.

Finns det noen høytalere i omtrent samme dimensjon som er ålreite el? Jeg er ikke noe hifi kar og skal ikke ha noe dunka dunka anlegg, men de orginale er rimelig blasse da.

Det kommer jo helt an på vilken prisklasse det er snakk om, men eg vil anbefale focal ellementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg kom faktisk til de i hattehylla uten alt det peset, bare vippa opp dekselet, og skrudde ut høytalerene. Eller.. ikke "bare" da, det var pes men slapp å demontere hele bilen.

Finns det noen høytalere i omtrent samme dimensjon som er ålreite el? Jeg er ikke noe hifi kar og skal ikke ha noe dunka dunka anlegg, men de orginale er rimelig blasse da.

Østfold??

Hvor? Har butikken på Ørebekk (fredrikstad) om du har lyst til å ta en tur å lytte til litt forskjellig. Kan sikkert hjelpe deg i gang om det skulle være ønskelig. Er i butikken i hele morgen. (Torsdag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...