Fredrik Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Sessvollmoen er ikke bare tett på Lillestrøm, men det er også relativt kort vei til Oslo (60 Km). Jeg var i Hærens Sanitet og Øvingsavdeling i 1988 - i dag Sanitetsbataljonen på Setermoen i Troms... Jeg var 3. mnd. på Gardermoen. og 9 mnd. på Lahaugmoen (knapt 5 Km utenfor Oslo, men i dag nedlagt). Skikkelige forhold med en god tilgang til kurs og andre utdannelsesmuligheter er avgjørende. Garden er i så måte uten tvil en god måte å gjennomføre værneplikten på.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 De gutta jeg kjenner som har vært i garden hadde følgende å si: "Hordan det var? Tja, som en meget disiplinert husmorskole" Selv var jeg på GSV, det anbefales på det sterkeste! Beste tiden i livet mitt hittil! Uansett, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Slapp heldigvis militære.... Så lenge jeg ikke skulle bli prest eller lege,så slapp jeg...! Liten sjangse for verken prest eller lege yrket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Like ved Sessvollmoen ligger det en terrengbane som de bruker til trening med militære kjøretøy, f.eks Gelandewagen. Der er det FETT å kjøre Chevrolet Blazer, det fant jeg ut forrige søndag Heia Sessvollmoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Like ved Sessvollmoen ligger det en terrengbane som de bruker til trening med militære kjøretøy, f.eks Gelandewagen. Der er det FETT å kjøre Chevrolet Blazer, det fant jeg ut forrige søndag Heia Sessvollmoen Det er enda fetere å kjøre Scania der, kjørte du helt opp til det store "krateret" med en dam i midten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet Oktober 7, 2005 Share Skrevet Oktober 7, 2005 Like ved Sessvollmoen ligger det en terrengbane som de bruker til trening med militære kjøretøy, f.eks Gelandewagen. Der er det FETT å kjøre Chevrolet Blazer, det fant jeg ut forrige søndag Heia Sessvollmoen Det er enda fetere å kjøre Scania der, kjørte du helt opp til det store "krateret" med en dam i midten? Nei, kjørte for det meste i de bakkene og dumpene du kommer til først. Pappa hadde vært der dagen før, og da han skulle over en "kul" sto bilen plutselig med framhjula i lufta og kom seg ingen vei Det endte med at han måtte jekke den opp og kjøre av jekken for å komme løs. Så da dreit vi i å prøve på flere stunt av samme typen da jeg kjørte Får prøve å få faren til venninna mi å kjøre oss opp dit i Tahoe'n hans og ta noen runder i den Litt høyere enn "the Blazah" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Like ved Sessvollmoen ligger det en terrengbane som de bruker til trening med militære kjøretøy, f.eks Gelandewagen. Der er det FETT å kjøre Chevrolet Blazer, det fant jeg ut forrige søndag Heia Sessvollmoen Trandum heter stedet...har hatt mye morro der med et par Landrovere på slutten av 80-tallet...i det såkalte "Trandum Trophy"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Jeg ble innkalt til Madla leiren den 9 januar. Sjøforssvaret da gitt, jeg som blir klar av å svømme et par lengder i basseng (50m?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Slapp heldigvis militære....Så lenge jeg ikke skulle bli prest eller lege,så slapp jeg...! Liten sjangse for verken prest eller lege yrket! det er ingenting å være stolt av.alle har godt av et år i millitæret.og bra for CV`en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Slapp heldigvis militære....Så lenge jeg ikke skulle bli prest eller lege,så slapp jeg...! Liten sjangse for verken prest eller lege yrket! det er ingenting å være stolt av.alle har godt av et år i millitæret.og bra for CV`en Hehe.. det er jo et år fylt med tull og vås. Var på Setermoen i 03/04. Kan ikke skjønne at det forandra meg så mye, men man treffer mange hyggelig folk, selv om det er noen man helst ikke skulle møtt. Og når man har gått hverandre på nervene i lang tid så da blir det jo til at man finner på noe dritt som etterpå blir gode minner Det som er mest idotisk er at må må gå å fryse til ingen nytte. Er jo bare idioter som ikke bretter ned skjorte armene når det er - grader. Ogås det at det ikke var nok mat og at det i helgene bare ble servert 2 måltider Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 ei ha vør på rekruttskolen på Madla i 7 uker, maten der smakte helt jævlig...! 35% av alle hadde mageproblemer de første 3 ukene... Sessvollmoen er rene himmelen i stedet Men det er sant at de lager for lite mat, kommer du litt for sent er det stort sett tomt for varmretter og sånt... Ei sjøl er lastebilkurs på Sessvollmoen, blir behandla som helt vanlige kursdeltagere ikke oppstilling, ingen fysisk trening (unntatt det en gjør på fritia ra) og ikke noe kjeft fra befal ell.no hahaha!! MAten på sessvollmoen var jo crap! Maten vi fikk i bardufoss var knas! Vi hadde messe med sammen med befaler! Sikkert en av norges beste messer!(vertfall det vi hørte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Slapp heldigvis militære....Så lenge jeg ikke skulle bli prest eller lege,så slapp jeg...! Liten sjangse for verken prest eller lege yrket! det er ingenting å være stolt av.alle har godt av et år i millitæret.og bra for CV`en er det så jævlig mye og være stolt av og å ha vært i militæret da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Enig med R.T.S.Var i militæret i 5 dager,og det var nok.Barnehage for voksene mennesker kaller jeg det.Er man skikkelig umoden kan nok militæret være bra for noen men.Ikke har man penger til noen ting når man er i kongens klær heller.Jævla tull alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Enig med R.T.S.Var i militæret i 5 dager,og det var nok.Barnehage for voksene mennesker kaller jeg det.Er man skikkelig umoden kan nok militæret være bra for noen men.Ikke har man penger til noen ting når man er i kongens klær heller.Jævla tull alt sammen. Du vet myyyye om militæret etter 5 dager Virker skikkelig moden du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverrre Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 slapp unna jeg å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå