Gå til innhold

Styrestrøm virker ikke. Tips?


Anbefalte innlegg

Har en Sony CDX-M8800:

CDX-M8800-R.jpg

Før hadde jeg en CDX-F7700 (den har knapper i fronten, det har ikke den jeg har nå), men senere kjøpte jeg en CDX-M8800. På den første koblet jeg ikke til styrestrømmen, rett og slett fordi jeg ville spille uten å ha tenninga i første hakk. Nå derimot, må jeg først lukke opp displayet for å få den skrudd på. Hadde derfor vært fint om den kunne skrudd seg automatisk på med tenninga.

Jeg koblet styrestrømmen fra bilen til hvor det stod "switched illumination power supply" på spilleren (dette er vel der styrestrømmen skal kobles til?). Jeg målte pinnen på pluggen, og fikk 12V når tenninga var på, og 0V når den var av. Alt SKAL nå være OK.

MEN, når jeg kobler til spilleren og vrir om tenninga, skjer det ingenting. Jeg må likevel skru den på manuelt som før. Dette hadde ikke gjort noe om jeg kunne fått skrudd den på ved hjelp av fjernkontrollen, men jeg må først trykke ned displayet, for så å trykke den på. Tungvint.

Noen tips? Skjønner ikke hvorfor den konstant er på eller av fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kopla den gule og røde ledningen sammen. Siden du kan skru på pilleren uten å h på tenningen. Kople fra den røde og kople den til tenningsledningen. Du har vel brukt den som er oransje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...