Gå til innhold

Skattelister

///M
 Share

Anbefalte innlegg

Ja; disse listene er et heller merkelig norsk fenomen. Selv her i Danmark hvor "Jante" faktisk kommer fra (Axel Sandemose var norsk, men skrev "Janteloven"...fra boken "En flyktning krysser sitt spor" mens han på 30-tallet bodde i Nykøbing-Mors i Danmark) kunne de ikke drømme om å utlevere folks privatøkonomi på denne måten. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...pussigt fenomen dette, men ikkje noko nyheit!

Skattelister har vore lagt ut til alle tider i Norge. Men vart litt meir tilgjengelige etter at internett kom....eller vart dei det? dette var då ting som lokalavisene frotsa i før den berømte koden som må slåast for kvart enkelt søk kom. Lokalavisa her hadde ekstrabillag der det vart trykka komplette skattelister over kommunane som var i nedslagsfeltet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det.

Det meste av ting som befolkningen er imot, opprettholdes allikevel. Norge er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det.

Det meste av ting som befolkningen er imot, opprettholdes allikevel. Norge er slik.

Hugs at det er litt "se og hør" her....dei fleste kikkar, men ingen innrømmer! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugs at det er litt "se og hør" her....dei fleste kikkar, men ingen innrømmer! :wink:

Innrømmer gladelig at jeg kikker nå som de allerede er på nett, men skulle gjerne vært de foruten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...