///M Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Hvert år blir skattelistene lagt ut på nettet, der man kan bare søke på navnet til naboen eller en venn så kan man finne litt om økonomien. Skjønner ikke helt hva som er vitsen med å legge ut dette på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Me neither.. og herreguuuud så mye møl i alle nettavisene om det i dag. Er jo helt latterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Skjønner ikke hvorfor folk klager hele tiden om disse listene, har det noe å si at listene ligger ute? Enig at det står mye drit i avisene om det uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Oktober 8, 2005 Share Skrevet Oktober 8, 2005 Disse skattelistene har vært å få tak i alle herrens år, nå er det bare blitt lagt ut på nettet. Alt bli jo lagt ut på nettet i 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Samme maset hvert eneste år med disse listene. Personlig synes jeg dette er å grafse i folks private økonomi. Sosialist-Norge.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Ja; disse listene er et heller merkelig norsk fenomen. Selv her i Danmark hvor "Jante" faktisk kommer fra (Axel Sandemose var norsk, men skrev "Janteloven"...fra boken "En flyktning krysser sitt spor" mens han på 30-tallet bodde i Nykøbing-Mors i Danmark) kunne de ikke drømme om å utlevere folks privatøkonomi på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 ...pussigt fenomen dette, men ikkje noko nyheit! Skattelister har vore lagt ut til alle tider i Norge. Men vart litt meir tilgjengelige etter at internett kom....eller vart dei det? dette var då ting som lokalavisene frotsa i før den berømte koden som må slåast for kvart enkelt søk kom. Lokalavisa her hadde ekstrabillag der det vart trykka komplette skattelister over kommunane som var i nedslagsfeltet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det. Alikevel er de fleste av oss inne og sjekker hva naboen tjener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det. Det meste av ting som befolkningen er imot, opprettholdes allikevel. Norge er slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det. Det meste av ting som befolkningen er imot, opprettholdes allikevel. Norge er slik. Hugs at det er litt "se og hør" her....dei fleste kikkar, men ingen innrømmer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 Egentlig idiotisk hele greiene, og jeg forstår ikke hvorfor det gjøres, for jeg har inntrykk av at flesteparten av norges befolkning er i mot det. Det meste av ting som befolkningen er imot, opprettholdes allikevel. Norge er slik. Hugs at det er litt "se og hør" her....dei fleste kikkar, men ingen innrømmer! Innrømmer gladelig at jeg kikker nå som de allerede er på nett, men skulle gjerne vært de foruten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Oktober 9, 2005 Share Skrevet Oktober 9, 2005 ...eg ville heller ikkje savne dei, men kikkar litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Men hva er egentlig den offisielle begrunnelsen for at skattedirektoratet legger ut listene til offentlig beskuelse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 10, 2005 Share Skrevet Oktober 10, 2005 Det har vel med innsyn og gjøre...at slike lister er offentlige...gudene vet...Oppfunnet av AP engang i tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå