///M Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Jeg har blitt annmeldt fra flere hold, for å stadig vekk ha blitt observert i meget høy fart. Dette er selvfølgelig veldig beklagelig, å skal skjerpes inn på. Men det jeg lurte på, kan politiet gjøre noe nå? De må vell ta meg på fersken? De har sneket rundt å følgt etter meg hele uka, å er skikkelig innstillte på å ta meg. Så jeg ligger meget lavt nå..Men som sagt, det kan vell ikke skje noe med meg pga de annmeldelsene, så lenge ikke poltiet tar meg på fersken i høy fart? Dem kan ikke ta deg uten noe bevis, ble anmeldt av en hel fotballag med voksne engang for en liten burningsrunde, men de kan ikke ta deg uten noen bevis, jeg ble stoppet av politiet dagen etter, og de sa masse som ikke skjedde engang, så bare nekt, de spurte meg masse spørsmål i nesten 30min, jeg bare nekta nekta så sa dem du vil få brev hjem og WE WATCHING YOU, roa meg ned en liten stund.Skjedde ikke noe. Og så høye hastigheter i 50sone er ikke særlig lurt, ikke det at jeg ikke har gjort det, men bedre å holde seg unna det, gjør det heller på store veier eller ikke gjør det i hele tatt.
NSS Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Jeg har selv fått vite at jeg er blitt anmeldt et par ganger for "harde pådrag" (2 gir -5000rpm) , men ingen har ringt.. hahahaha!!! Jeg håper virkelig ikke det er ulovlig å tyne turtallet på motoren??? !! isåfall burde det være akkurat like straffbart å sladre på andre
oddis Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Sånn er det desverre. Hvis man drar bilen til 3000rpm i et boligområde i 1 gir blir man anmeldt for det "høres" ut som man kjører fort.. En bekjent av meg ble stoppet av purken etter å ha aksellert fra 0-80 (i 80 sone) temmlig fort (uten hjulspinn eller bakhjulskjøring) med MC. Han fikk beskjed om å roe seg
///M Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Sånn er det desverre. Hvis man drar bilen til 3000rpm i et boligområde i 1 gir blir man anmeldt for det "høres" ut som man kjører fort..En bekjent av meg ble stoppet av purken etter å ha aksellert fra 0-80 (i 80 sone) temmlig fort (uten hjulspinn eller bakhjulskjøring) med MC. Han fikk beskjed om å roe seg det gjorde jeg faktisk igår, med politiet i rumpa, ble nettopp stoppa og når jeg fikk gå akselerte jeg til 80.
Sølve Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Eg har høyrt og sett deg køyre forbi huset mitt i svært høg fart om natta. Forstår trangen til fullgass i perioder, men det er betre å legge denne aktiviteten til avsides plassar. Som du nok kjenner til har vi nok av gode alternativ i vårt område.. Det er ein svært dårleg ide å køyre i desse hastigheitene i bustadområde. Husk på at det er folk ute å vandrar også seint på kveld / natt. I tillegg får vel ikkje vi som køyrer BMW ein betre renomme av dette ?? Vi treng den goodwill vi kan få...
Fredrik Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Det er privatepersoner som har annmeldt.Vet ikke helt fart, rundt 160km/t i 50sonen. Til mitt forsvar så foregår dette på nattes tid, det finnes ikke folk i området da. Det er kappkjøring, under forholdsvis kontrollerte tilstander. Og ikke kom med noe moral preker eller noe sånt, jeg vet det er farlig og så videre. Men akkurat nå lurer jeg bare på om politiet kan gjøre noe som helst, når de ikke har tatt meg på fersken.. Iom. at flere personer har levert inn annmeldelser til politiet så er du trolig også til genanse for flere personer. Det er faktisk forbudt å levere inn falske annmeldelser til politiet så hvis flere personer uavhengige av hverandre har annmeldt deg har du i utgangspunktet en dårlig sak. Hvis politiet kontakter deg er det derfor viktig at du har et troverdig alibi for tidspunktet for når kjøringen har funnet sted.
Gunnar Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Det er privatepersoner som har annmeldt.Vet ikke helt fart, rundt 160km/t i 50sonen. Til mitt forsvar så foregår dette på nattes tid, det finnes ikke folk i området da. Det er kappkjøring, under forholdsvis kontrollerte tilstander. Hvordan kan det da ha seg at du har blitt anmeldt av flere personer når det ikke finnes folk i området? Beklager at dette blir litt OT, men ser det er flere her som har kommet innpå både Hvor Når og Hvor Fort man kjører. Er det andre her enn meg som har tenkt tanken om at det kunne vært andre fartsgrenser på kveldene? f.eks i nærheten av en skole: 30/50 på dagtid, og kanskje 60/80 etter kl 20.00 på kvelden?? Vet at dette høres litt "rart" ut, og hadde sikkert blitt like vanskelig i praksis som kommunismen..MEN.. Anyone? Slik er det allerede flere steder, ihvertfall her i Vestfold. Eksempel er på Hortensveien mellom Horten og Tønsberg, på Jareteigen. Der er det 50-sone rett ved Montesoriskolen mellom 8 og 16, og 70-sone ellers. På sommeren teiper de over skiltet, så da er det 70-sone hele tiden. Veldig fornuftig fartssetting synes jeg..
Neonlars Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Til dere som har blitt anmeldt. Er bilen anmeldt eller har de tatt skiltene deres? For hvis du kjører i 160km/t i en 50sone, så er det vel ikke så lett å ta skiltet.!
Bmw323i Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 en fin dag så filmer de sikkert hele greia, da blir det litt værre
ORF Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Beklager at dette blir litt OT, men ser det er flere her som har kommet innpå både Hvor Når og Hvor Fort man kjører. Er det andre her enn meg som har tenkt tanken om at det kunne vært andre fartsgrenser på kveldene? f.eks i nærheten av en skole: 30/50 på dagtid, og kanskje 60/80 etter kl 20.00 på kvelden?? Vet at dette høres litt "rart" ut, og hadde sikkert blitt like vanskelig i praksis som kommunismen..MEN.. Anyone? Dette er tatt i bruk i Kvinesdal i Vest Agder. Forbi Øye skole ved E-39 er det 40 sone i skoletiden og 60 utenom. Virker som om folk virkelig holder 40 km/t når de skal. Hadde det vært 40 km/t hele døgnet på E-39 tror jeg ikke folk flest hadde brydd seg.
Schnellfahren Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Finn en advokatkompis.... de kan noen triks... og dessuten vet de hva du kan anmeldes/straffes for og ikke!
Espen M33 Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Det er privatepersoner som har annmeldt.Vet ikke helt fart, rundt 160km/t i 50sonen. Til mitt forsvar så foregår dette på nattes tid, det finnes ikke folk i området da. Det er kappkjøring, under forholdsvis kontrollerte tilstander. Og ikke kom med noe moral preker eller noe sånt, jeg vet det er farlig og så videre. Men akkurat nå lurer jeg bare på om politiet kan gjøre noe som helst, når de ikke har tatt meg på fersken.. Driver du å trener til flukten fra bankranet du skal være med på eller? Min oppfattning av deg som person ble ikke akkurat bedre av dette. Så jeg håper politiet tar lappen din jeg.
Desloch Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Driver du å trener til flukten fra bankranet du skal være med på eller? SteffenKs uttalelse om bankranet i Stavanger: For å være helt ærlig, så hadde jeg faktisk ikke stusset på å bli med på noe slikt, hvis jeg hadde sjangsen. Uansett hva andre sier så synes jeg det er utrolig bra med bankran o.l i "Oceans Eleven" stil hvis dere skjønner hva jeg mener. Altså, ran som er perfekt planlagt å timet, uten noe form for personskade o.l selvfølgelig. Det ble det riktignok i NOKAS saken, og det trekker det ned en del. Men det hadde aldri skjedd om ikke politiet løsnet skudd først. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=102002#102002 Regner med det var den du hintet til
SteffenK Skrevet Oktober 10, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2005 Eg har høyrt og sett deg køyre forbi huset mitt i svært høg fart om natta. Forstår trangen til fullgass i perioder, men det er betre å legge denne aktiviteten til avsides plassar. Som du nok kjenner til har vi nok av gode alternativ i vårt område.. Det er ein svært dårleg ide å køyre i desse hastigheitene i bustadområde. Husk på at det er folk ute å vandrar også seint på kveld / natt. I tillegg får vel ikkje vi som køyrer BMW ein betre renomme av dette ?? Vi treng den goodwill vi kan få... Ja som jeg skrev tidligere, skal skjerpes inn på! Men det er ikke 50-sonen der du bor det gjelder da. Men det er mulig jeg har kjørt fort forbi der også siden du sier at du har hørt det.. Ja, vi har nok av andre alternativ Neonlars: Er bare annmeldt, de har ikke tatt skilta. Som jeg sa tidligere har de "spanet" på meg hele uka.. Venter vell på å finne en grunn til å ta meg.
HenrikE30+ Skrevet Oktober 10, 2005 Skrevet Oktober 10, 2005 Enig med Espen! Bare la dem ta lappen din, så kanskje du lærer. Jeg måtte miste lappen et par ganger før jeg lærte selv jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå