Gå til innhold

SJOKKERT over all rasismen her

318iA
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, kan ikke forsvare eller snakke for andre enn meg selv. Men men.... Dere får ha den tankegangen dere har, men syns det er litt trist. Her i Oslo merkes ikke rasisme, fordi alle etniske nordmenn kjenner utlendinger og vet at de kan være gode de også, så de vet bedre. Men utenfor Oslo der utlendinger blir sett mest på TV er det for mye fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 145
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaja, kan ikke forsvare eller snakke for andre enn meg selv. Men men.... Dere får ha den tankegangen dere har, men syns det er litt trist.

Det er vel trist når alle ikke har samme tankegang som deg, hva?

Se på statistikker over voldskriminalitet, der vil du se at innvandrere og "nordmenn av utenlands opprinnelse" er overrepresenterte. Da vil du kanskje skjønne hvorfor enkelte er skeptiske til innvandrere.

Det å kalle folk trangsynte og antyde at de er intolerante overfor "nye landsmenn" er et billig argument, der den som antyder ønsker å heve seg over vedkommende han hevder er så, og tyder på at vedkommende er gått tom for argumenter. Det synes jeg er trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil først få uttrykke at jeg på INGEN måte er rasist! Så er det gjort :D

Dernest vil jeg også få sagt at jeg ikke forstår den måten ting skal dysses ned på. Bare ved å prate om åpenbare problemstillinger skal man få stempelet som feks rasist (det finnes mange eksempler på ting som burde vært satt på agendaen - istedenfor krangler politikerne om kontanstøtte og opera...).

Jeg legger (som vanlig :D ) mye av skylden på våre inkompetente ledere som ikke ser de problemene feks en moskè midt i Oslo fører med seg.

I Norge kan man slippe unna med veldig ille forbrytelser uten noe særlig straff.

I Norge får man øst midler over seg om man ikke kan/vil gjøre et ærlig dagsverk.

I Norge kan mullah Krekar gå til søksmål mot staten fordi staten vil kaste ham ut fordi han sannsynligvis er en terrorist av verste sort.

Jeg er for at vi skal ha mange mennesker med forskjellig bakgrunn i dette landet. Det er eneste måten vi overleve på i lengden - jeg er overbevist. Hvorfor? Fordi forskjellige folkegrupper har forskjellige egenskaper. Dette fører meg videre til å si at man faktisk kan skjære hele folkeslag over en kam. Jeg mener det ER mulig å generalisere faktisk. Franskmenn er arrogante men lidenskapelige, tyskere er stive men nøyaktige, engelskmenn er hovne men intelligente, italiernerne er rotete men "formfine" osv. Derfor er det heller ikke feil i mitt hode å si at pakistanere har en helt annen holdning til feks vestlige kvinner, at de har en lavere terskel for vold osv. Dette er i deres kultur. Via deres religion og kultur har de blitt foret siden spedbarnsstadiet med holdninger som vi synes er helt bak mål. De tenker kanskje ikke over det en gang...

Selvfølgelig er det mennesker bak min generalisering, men dere forstår sikkert poenget.

Hva angår vårt vestlige samfunn så synes jeg det er viktig å tenke på mengden mennesker som nå har bosatt seg her. Med den farten det går er det ikke lenge til de er en såpass stor gruppe at de har reell makt her i landet. Hva skjer da?

Som sagt, jeg er ikke rasist (jeg hverken frykter eller hater andre pga. hudfargen), men jeg er i aller høyeste grad realist. Er det realistisk at en stor muslimsk folkegruppe som har tilegnet seg makt i næringsliv, politikk osv vil prøve å forandre agendaen slik at den gavner et muslimsk samfunn? Sannsynligvis...

Min konklusjon: Gjerne så mange som mulig av forskjellig bakgrunn - det er bra! Men, dette må tøyles på en langt bedre måte enn i dag. Jeg synes også terskelen for å bli deportert skulle vært langt lavere.

Og jeg skulle også ønske at straffene for alvorlige fobrytelser var hardere - både for nordmenn og innvandrere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steffen_sandnes: Det er mulig 318iA ikke er så norsk som deg, men han SKRIVER bedre norsk enn deg ihvertfall. Og på dette forumet setter jeg mer pris på rettskrivingen til folk enn deres hudfarge!

Og kan du utdype dette litt!?!?! og forresten det jeg endret i mitt forrige innlegg var at jeg la merke til jeg hadde skrevet statsborger i stedet for statsborgerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring så mangler våre nye "landsmenn" en del når det gjeller oppdragelse.

Er elektrikker, og jobber i Oslo. Jeg kan gå i fra bilen ulåst over allt, med unntak av Tøyen og Grønland.

Her har jeg to ganger opplevd at noen har åpnet bakdøra etter at jeg har satt meg inn i bilen. Og er drit sure når jeg tar dem på fersken. SLÅ DENN. :twisted::twisted::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steffen_sandnes: Det er mulig 318iA ikke er så norsk som deg, men han SKRIVER bedre norsk enn deg ihvertfall. Og på dette forumet setter jeg mer pris på rettskrivingen til folk enn deres hudfarge!

Og kan du utdype dette litt!?!?! og forresten det jeg endret i mitt forrige innlegg var at jeg la merke til jeg hadde skrevet statsborger i stedet for statsborgerskap!

Gjerne. Stor bokstav etter punktum mangler flere steder. Komma er mangelvare og en setning forstår jeg ingenting av.

Sitat: -"om jeg flytter til pakistan og bor der i 10 år er jeg IKKE pakistaner samme og jeg har pakistansk statsborgerskap!" Sitat slutt.

Så endret du som omtalt noe av innlegget til noe mer forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... har ingenting i mot en annen hudfarge, men er ikke overbegeistret over utlendinger - hvis det høres noe fornuftig ut?

Dette er jo mye pga. av alt man hører på nyhetene om diverse, men også andre ting.

Det er jo det samme hvis du reiser til Afrika på ferie. Ingen av dem har noe imot at du er der og ferierer i en mnd eller to. Men de vil da heller ikke at du skal bosette deg der forever og alltid. Dette mye pga. av de samme grunnene som blir nevnt i denne tråden.

Blant annet dette med kultur. De vil da heller ikke at vestlige skal komme å bosette seg der for å påvirke og forandre en kultur som nesten har vært uforstyrret i mangfoldige år.

Så jeg ikke påstå at nordmenn, eller andre er rasister for at vi vil bevare vår kultur - og vårt levesett.

Mulig jeg er litt på viddene nå men...

Dette er ikke ment som om at jeg er enig i alt som blir sagt her positivt eller negativt, en tanke bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jo det er faktisk vanskelig å konsentrere seg om rettskriving når man blir engasjert, helt enig Jarle:) har selv opplevd at jeg og en kompis ble overfalt heeelt uten grunn i sentrum av Sandnes en lørdagskveld av 6 utlendinger som forøvrig sparka kompisen min i hodet mens han lå nede og prøvde alt han kunne for å blokkere sparka...

Si hva dere vil men jeg mener at masseinnvandringen til Norge IKKE har ført noe positivt med seg.

Og muslimene har ikke en dritt å klage over, Norge som et kristent land har gitt muslimene lov å bygge gudene vet hvor mange moskeèr som sikkert er til plage for mange mange nordmenn. Skulle likt å sett at ola nordmann hadde fått lov å bygge kirker i "absudristan" (les: pakistan og afghanistan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at innvandrere som kommer til Norge skal lære seg norsk og jeg er enig i at kriminelle innvandrere bør sendes ut av landet. Men som det har blitt nevnt over så finnes det utrolig mange av ikke vestlig opprinnelse her i landet som er født og oppvokst i Norge, snakker like godt norsk som oss andre, har plettfri vandel og dermed per definisjon også er like norske som noen av oss andre. Likevel blir de satt i samme bås.

Dessuten så må jeg si at vi nordmenn også må feie for egen dør før vi klager på andre. Vi forventer at utlendinger skal komme til Norge å oppføre seg etter norske lover (det gjør jeg også selvfølgelig). Men se hvordan mange nordmenn oppfører seg i utlandet... I Spania er det jo hele norske kolonier og mange av disse (jeg tar ikke alle under en kam nå) ser ut til at de tror de eier landet de har kommet til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at innvandrere som kommer til Norge skal lære seg norsk og jeg er enig i at kriminelle innvandrere bør sendes ut av landet. Men som det har blitt nevnt over så finnes det utrolig mange av ikke vestlig opprinnelse her i landet som er født og oppvokst i Norge, snakker like godt norsk som oss andre, har plettfri vandel og dermed per definisjon også er like norske som noen av oss andre. Likevel blir de satt i samme bås.

Dessuten så må jeg si at vi nordmenn også må feie for egen dør før vi klager på andre. Vi forventer at utlendinger skal komme til Norge å oppføre seg etter norske lover (det gjør jeg også selvfølgelig). Men se hvordan mange nordmenn oppfører seg i utlandet... I Spania er det jo hele norske kolonier og mange av disse (jeg tar ikke alle under en kam nå) ser ut til at de tror de eier landet de har kommet til..

Ja men forskjellen er vel at flesteparten av oss nordmenn ikke akkuratt er stolte over hvordan noen få nordmenn oppfører seg i Spania....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...