Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Grunnen til at noen utlendinger starter gjenger og velger å leve sånn er fordi dem ikke får jobb pga. navnet sitt og/eller hudfargen, pluss at straffene i Norge er latterlig lave så det er ikke no farlig å prøve seg litt!Poenget mitt er at folk må få opp øya og skjønne at verden ikke er som for 100 år siden, det skjer forandringer! Ikke får jobb eller ikke vil ha jobb?? tror du folk som kommer hit gidder å jobbe når du får så mye penger som de gjør for å sitte på ræva??? Hadde en i klassen for noen år siden som kom fra Bosnia, familien fikk alt de trengte av hvitevarer, TV og en flott leilighet. Men så fant de ut at de ikke likte å bo her så de solgte alt de hadde I Norge og dro hjem igjen og fikk da utbetalt en stor sum for å etablere seg på nytt I Bosnia, men etter et halvt år ville de ikke være der heller så de kom tilbake, og fikk ny leilighet og penger til alt de trengte.... hehe... altså 3 ganger har vi skattebetalere betalt for leilighet osv til denne familien! Er dette riktig? Gidder ikke diskutere dette mer for vi blir aldri enige uansett, så det beste er nok å stenge denne ja, regner med at Gunnar gjør det når han ser alle innlegga, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iA Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 Mange her inne som starter innleggene med: Jeg er ikke rasist, men.... Også kommer en hel haug av rasistiske meninger og holdninger. Egentlig ganske latterlig å bruke meg som eksempel men menHva faen er problemet ditt? Er det noe galt med deg? Har du blitt mistet i gulvet som spedbarn? Bare fordi jeg sier; "heh, sikkert en pakkis som kjører den" Så mener du at jeg er rasist..? Se på f.eks Izzat, den nye norske filmen som handler om pakkiser. ALLE kjører BMW der... Er det rart BMW da blir sett på som en pakkis bil? Pakistanerne legger jo opp til det selv! Dette er egentlig bare rent hysteri! Men uansett så var egentlig den kommentaren ment som en spøk, men dette hadde selvfølgelig MANGE av dere problemer med å forstå. Jeg rakk ikke forsvare meg selv før en admin stengte tråden. Og i tillegg påstår mange andre av dere at jeg er rasist... Dere kjenner meg ikke en gang... Selvfølgelig har jeg litt tvil til endel utlendinger, pga litt forskjellige ting(har mine grunner, som jeg ikke gidder å gå nærmere inn på her). Men selv om jeg har det, så vet jeg at finnes mange ærlige og hyggelige innvandrere!! Men jeg vet også at i %(iforhold til antall) så gjør innvandrere mer kriminalitet enn etniske nordmenn, noe som selvfølgelig er veldig beklagelig, men det er bare sånn det er. Men det mest tragiske med norge er at de enda ikke har klart å sende ut Krekar! Dørum er jo redd for han virket det som på tabloid . Jeg synes Norge burde bli betydlig bedre på deportering av utlendinger som begår alvorlig kriminalitet, slike folk er ikke velkomne her i landet Takk for støtten <3 Og en siste ting; Hva FAEN har incest med rasisme å gjøre? . Og kan du vise meg en statestikk hvor Norge ligger høyt oppe på incest statestikk? ps; veldig mye bra innlegg her f.eks BMWE9, M3cab og mange fler Oisann, så hissige vi var idag da, NSS ! Stått opp med feil bein eller? Hva problemet mitt er? Hm,la meg tenke.... Problemet mitt er folk med rasistiske holdninger. Tror heller at filmen Izzat er fylt med masse selvironi. Det er jo pakistanere som har rollene, pakistaner som er regissør osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Mange her inne som starter innleggene med: Jeg er ikke rasist, men....Også kommer en hel haug av rasistiske meninger og holdninger. Jeg er ikke så sikker på om alle meningene egentlig er rasistiske...mange er det, men ikke alle. Det er lov å være kritisk bare man er saklig og ikke fordømmer en bestemt gruppe mennesker...og innvandrere er ikke en bestemt gruppe mennesker. Jeg er f.eks innvandrer i Danmark, men jeg har neppe mye til felles med andre innvandrere i Danmark som f.eks kommer fra den 3. verden. Vi deler imidlertid ønsket om å få danskenes tillit og respekt...tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Helt enig og det gjør ikke alle våre nye landsmenn... heh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Helt enig og det gjør ikke alle våre nye landsmenn... heh... Nei...noen misforstår åpenbart hva som er poenget og tror at de kan true og slå seg til tillit og respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iA Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Helt enig og det gjør ikke alle våre nye landsmenn... heh... Helt enig. Det er noe man må gjøre seg fortjent til. Men jeg føler hvertfall at jeg fortjener den tilliten nå, men pga forhåndsdømming har jeg ikke sett så mye til den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Helt enig og det gjør ikke alle våre nye landsmenn... heh... Helt enig. Det er noe man må gjøre seg fortjent til. Men jeg føler hvertfall at jeg fortjener den tilliten nå, men pga forhåndsdømming har jeg ikke sett så mye til den. Du gjør deg på alle måter fortjent til tillit og respekt på måten du deltar i denne diskusjonen på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iA Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 tillit og respekt er imidlertid ikke noe man kan kreve...det er noe man gjør seg fortjent til. Helt enig og det gjør ikke alle våre nye landsmenn... heh... Helt enig. Det er noe man må gjøre seg fortjent til. Men jeg føler hvertfall at jeg fortjener den tilliten nå, men pga forhåndsdømming har jeg ikke sett så mye til den. Du gjør deg på alle måter fortjent til tillit og respekt på måten du deltar i denne diskusjonen på. Takk for det, BmwE9. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 jeg synes vi har gjort mye bra her, kom i norge med ingen ting, noen klarte seg bra og noen gjorde ikke det, mange gikk på feil spor,idag er det faktisk mange utlendinger som har høye stillinger og vi jobber alle sammen, de som gikk i feil spor ble enten sendt tilbake eller mange sitter i fengsel. vi har jobber og mange av dem har sliti ræva av seg, drosjenæringen i oslo består bare av utlendinger, oslo sporveier, tine meieri, posten og mange andre firmaer der det er masse utlendinger som jobber. skjønner ikke hvor det kommer fra at vi snyter staten osv, ja kanskje det har skjedd men vi kler ikke oss ut som en gammel enke som er død og tar ut trygdepenga fra banken. jeg tror nok jeg hadde hvert en av de folka som dere snakker om, året er 1960, min familie flytter til norge, jeg kan ikke snakke norsk,pappa lærer seg norsk og jobber mye,mamma må være hjemme og passe på oss barna,vi uskyldige små begynner på skole, der sitter vi i en klasse på 20stk og alle driver og baksnakker, jeg skjønner ikke hva de sier, i friminuttet kommer det et par norske gutter til meg og sier masse rart til meg, din pakkiz, kan ikke du snakke norsk eller, dytter meg,kaster meg ned på bakken sparker meg og juler meg opp,jeg går gråtende hjem for det er de eneste som kan skjønne meg og forstår meg,de sier det går bra og jeg er på skolen igjen dagen etter. der møter jeg de samme ungene som banka meg opp igår, igjen kommer de og begynner å mobbe meg, dagene går,ukene går, jeg merker at det går flere pakistanere på skolen, dem er som meg, nylig flyttet fra pakistan, er i samme situasjon,jeg joiner dem, vi blir kompiser, hvis jeg står og blir banka opp av en noen gutter vil ikke mine venner stå bak og bare se på, dem kommer og hjelper meg, det er det som er venner. jeg møter de samme ungene igjen og nå har jeg også venner som støtter meg og dette ender opp med en heftig slåsskamp der ola nordmann begynner å gråte og henter sin mor og far, stakar ali og co, dem kan ikke gjøre en dritt fordi de kan ikke snakke norsk, dem forteller en annen side av saken til sine foreldre, men foreldra klikker på dem istedenfor, dem vil ikke ha noen problemer. ali og co har fått en rykte,slår du ali så kommer resten av gjengen, sånn fortsetter det, ali og co blir venner med alle pakistanerne som bor rundt omkring, som de møter hverdag, sånn blir det en gjeng. Og det fortsetter videre, de som er smarte klarer seg bra og de andre går det dessverre ikke bra med. Hele tida er det samfunnet som fucker opp en person. De fleste har ikke opplevd noe fra utlendingene engang, bare fordi kompisen hans opplevde det eller at det sto i vg betyr ikke at alle utlendingene skal skjæres over en kam. Kriminelle gjenger finnes i hele verden, Norge er ikke alene om dette, og Norge har ikke så brutal gjengkriminalitet, kanskje 1-2drap i året. Så var det en som sa at utlendingene snyter staten dem jobber ikke, norges største dekk konge er en pakistaner som idag er en suksessfull pakistaner med masse penger, Oslo Bilsenter som også eies av pakistanere selger splitter nye mercedeser i millionklasser og selve lokalet dems er på lik mål som B.O.S sine lokaler,så er det en pakistaner som driver en eiendomsmegling firma, mange av byens utesteder og spisesteder i hovedstaden eies av pakistanere, mange bilverksteder og bilvask eies av pakistanere, og mesteparten av musikkens som spilles i norges utesteder er ikke norsk musikk, dette er også utenlandsk musikk, kjente rap og hip hop musikk lages av svartinger. JaJa nok om dette, skrev kanskje masse tull her oppe, men som sagt dette er et emne som neppe tar slutt, det snakkes om det i hele landet, pakistanere er det og det. bla bla, ta å bli kjent med oss først. Men som sagt, håper fremdeles jeg kan møte en SNILL utlending en dag.... Jeg er snill jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iA Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 jeg synes vi har gjort mye bra her, kom i norge med ingen ting, noen klarte seg bra og noen gjorde ikke det, mange gikk på feil spor,idag er det faktisk mange utlendinger som har høye stillinger og vi jobber alle sammen, de som gikk i feil spor ble enten sendt tilbake eller mange sitter i fengsel.vi har jobber og mange av dem har sliti ræva av seg, drosjenæringen i oslo består bare av utlendinger, oslo sporveier, tine meieri, posten og mange andre firmaer der det er masse utlendinger som jobber. skjønner ikke hvor det kommer fra at vi snyter staten osv, ja kanskje det har skjedd men vi kler ikke oss ut som en gammel enke som er død og tar ut trygdepenga fra banken. jeg tror nok jeg hadde hvert en av de folka som dere snakker om, året er 1960, min familie flytter til norge, jeg kan ikke snakke norsk,pappa lærer seg norsk og jobber mye,mamma må være hjemme og passe på oss barna,vi uskyldige små begynner på skole, der sitter vi i en klasse på 20stk og alle driver og baksnakker, jeg skjønner ikke hva de sier, i friminuttet kommer det et par norske gutter til meg og sier masse rart til meg, din pakkiz, kan ikke du snakke norsk eller, dytter meg,kaster meg ned på bakken sparker meg og juler meg opp,jeg går gråtende hjem for det er de eneste som kan skjønne meg og forstår meg,de sier det går bra og jeg er på skolen igjen dagen etter. der møter jeg de samme ungene som banka meg opp igår, igjen kommer de og begynner å mobbe meg, dagene går,ukene går, jeg merker at det går flere pakistanere på skolen, dem er som meg, nylig flyttet fra pakistan, er i samme situasjon,jeg joiner dem, vi blir kompiser, hvis jeg står og blir banka opp av en noen gutter vil ikke mine venner stå bak og bare se på, dem kommer og hjelper meg, det er det som er venner. jeg møter de samme ungene igjen og nå har jeg også venner som støtter meg og dette ender opp med en heftig slåsskamp der ola nordmann begynner å gråte og henter sin mor og far, stakar ali og co, dem kan ikke gjøre en dritt fordi de kan ikke snakke norsk, dem forteller en annen side av saken til sine foreldre, men foreldra klikker på dem istedenfor, dem vil ikke ha noen problemer. ali og co har fått en rykte,slår du ali så kommer resten av gjengen, sånn fortsetter det, ali og co blir venner med alle pakistanerne som bor rundt omkring, som de møter hverdag, sånn blir det en gjeng. Og det fortsetter videre, de som er smarte klarer seg bra og de andre går det dessverre ikke bra med. Hele tida er det samfunnet som fucker opp en person. De fleste har ikke opplevd noe fra utlendingene engang, bare fordi kompisen hans eller at det sto i vg betyr ikke at alle utlendingene skal skjæres over en kam. Kriminelle gjenger finnes i hele verden, Norge er ikke alene om dette, og Norge har ikke så brutal gjengkriminalitet, kanskje 1-2drap i året. JaJa nok om dette, skrev kanskje masse tull her oppe, men som sagt dette er et emne som neppe tar slutt, det snakkes om det i hele landet, pakistanere er det og det. bla bla, ta å bli kjent med oss først. Vil bare nevne at det sannsynligvis finnes flere norske kjente gjenger enn utenlandske. Kjente utenlandske: A-gjengen - B-gjengen. Kjente norske: Tveita-gjengen - Boot Boys - Hells Angels - Bandidos - Untouchables. Men men, gjengkriminalitet er gjengkriminalitet, uansett hvilket folkeslag gjengene består av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg får begynne med: -Jeg er ikke rasist. Jeg ønsker å se på meg som rasebevisst, hvor jeg er bevisst at kulturkollisjoner skaper konflikter - uansett verdensdel. Og alt som skaper konflikter gjør meg usikker, og det ønsker jeg ikke. Jeg er tilhenger av en mye strengere innvandringspolitikk enn vi har i dag, hvor kravene for å komme inn er høye, toleransen for å bli kastet ut lavere, og straffen for menneskerterror høyere (for alle). Familer som ikke ønsker å lære norsk kan pakke sekken sin og gjøre seg klar til hjemreise. Det er også dokumentert av innvandrere med mørk hud har vanskeligere for å få seg jobb enn andre. Så et argument at de ikke vil jobbe holder ikke vann alltid. Denne tråden avslører derimot at det er en god del rasistiske holdninger blant deltakere her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Men som sagt, håper fremdeles jeg kan møte en SNILL utlending en dag.... Jeg er snill jeg... Det er BRA!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Men som sagt, håper fremdeles jeg kan møte en SNILL utlending en dag.... Jeg er snill jeg... Det er BRA!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 John H, NSS og ///M...Det er vel ikke alt som kommer frem i denne diskusjonen som er like sympatisk, men jeg mener ikke at den er spesielt ille i forhold til hva man ser mange andre steder. Vi blir aldri ferdige med diskusjonen, men den belyser hva slags holdninger folk har...og det er bra. Det hjelper ikke å feie alt skitt & lort under teppet (les: Sverige) for så å håpe på at problemet forsvinner av seg selv. Det eneste som hjelper mot usaklige argumenter er saklige argumenter...at man ikke personlig er spesielt hårsår samt at Webmaster holder en relativt stor takhøyde i forumet. Var ikke akkurat skyve det under teppet jeg mente, men denne diskusjonen kommer ALDRI til å ende... Og det blir bare latterlig med en eviggående diskusjon Oisann, så hissige vi var idag da, NSS ! Stått opp med feil bein eller? Hva problemet mitt er? Hm,la meg tenke.... Problemet mitt er folk med rasistiske holdninger. Tror heller at filmen Izzat er fylt med masse selvironi. Det er jo pakistanere som har rollene, pakistaner som er regissør osv. Heh, jeg er ikke hissig, men jeg synes det er ganske latterlig av deg å komem hit å kalle meg for en rasist, når du ikke engang kjenner meg. Og i tillegg vet du egentlig ingenting om forumet her i det hele tatt, siden du har vært her 1 uke ellerno Les litt rundt, det er ikke bare rasisme her! Jeg så en _FIN_ E60 M5 i oslo idag Vil ha en sånn *hint hint* bmw forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 John H, NSS og ///M...Det er vel ikke alt som kommer frem i denne diskusjonen som er like sympatisk, men jeg mener ikke at den er spesielt ille i forhold til hva man ser mange andre steder. Vi blir aldri ferdige med diskusjonen, men den belyser hva slags holdninger folk har...og det er bra. Det hjelper ikke å feie alt skitt & lort under teppet (les: Sverige) for så å håpe på at problemet forsvinner av seg selv. Det eneste som hjelper mot usaklige argumenter er saklige argumenter...at man ikke personlig er spesielt hårsår samt at Webmaster holder en relativt stor takhøyde i forumet. Var ikke akkurat skyve det under teppet jeg mente, men denne diskusjonen kommer ALDRI til å ende... Og det blir bare latterlig med en eviggående diskusjon Vi er enige... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg