TorErling Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Eneste fine BMWen som var med var jo 5-serien (i hovedrollen).. dvs eneste som ikke var ødelagt med idiot styling. trist når den blir most av bussen da .. han hadde visst ikke fått helt teken på BMW sin måte å ta bilene i revers . Noen andre som la merke til E39'en som sto i bakgrunnen på en scene når de norske tok en drive by shooting og skulle drepe lederen, men når han med skuddsikker vest tok kulen? .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Og var litt dumt å bruke slike E36'er i filmen etter min mening. Synes de er litt for "moderne" i forhold til den tiden filmen skulle være fra. Helt enig, selv om E36 kom i 1991 (sedan), så synes jeg ikke denne bilen det her linkes til hører hjemme i en film som tidsmessig skal være fra sent 80-tall og tidlig 90-tall. Stylingen så ikke slik ut da. Var knapt noen som stylet E36 i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg lurer litt på om dette med pakistanere og BMW på midten av 80-tallet egentlig er en myte. Jeg fartet mye rundt i Oslo på denne tiden og kan absolut ikke huske at BMW (E30) var spesielt relatert til pakistanere. Det var ikke mange pakistanere i Oslo på denne tiden og de som bodde der holdt en relativt lav profil. Jeg mener at det først var på begynnelsen av 90-tallet at E30 og gamle MB´er på mange måter ble assosiert med pakistanere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2005 jeg var en liten unge da så jeg vet ikke, men hvem vet kanskje, trukke dem hadde toyota corolla eller no, bmw og mercedes var jo faktisk jævlig kule biler på 80tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg er enig i at BMW, Mercedes-Benz...og Porsche var noen skikkelig fine biler på 80-tallet...kanskje finere enn de er i dag. De var imidlertid også dyre...og de fleste pakistanerne på denne tiden var ikke spesielt velstående (spør din mor og far) så jeg tror at det til nød handler om MB W123 eller helt tidlige E30 modeller med små motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Oktober 12, 2005 Share Skrevet Oktober 12, 2005 Hvis Izzat er dårligere enn Uno gidder jeg ikke se den. Uno er en skikkelig rævvafilm Sovna på slutten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Oktober 13, 2005 Share Skrevet Oktober 13, 2005 Den filmen bidrar hvertfall ikke til at BMW får bedre rykte (status). Bortsett fra kanskje det blir enda mer status for pakistanere å kjøre BMW nå? Hvem låner bort bilen til en sånn film som ødelegger rykte for BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2005 Jeg er enig i at BMW, Mercedes-Benz...og Porsche var noen skikkelig fine biler på 80-tallet...kanskje finere enn de er i dag. De var imidlertid også dyre...og de fleste pakistanerne på denne tiden var ikke spesielt velstående (spør din mor og far) så jeg tror at det til nød handler om MB W123 eller helt tidlige E30 modeller med små motorer. Vel når moren og faren min kom til Norge, bodde dem ikke i oslo, dem bodde på et sted som heter Dal som ligger i Ullensaker Kommune, sessvollmoen militærleir var naboene våre. Og pappa hadde faktisk en VW Boble, ford taurus (denne hadde vi dritlenge) og en eldre modell av G-Wagon. Vi flyttet til Oslo i 1994. Jeg er født og oppvokst i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M power Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Jeg er enig i at BMW, Mercedes-Benz...og Porsche var noen skikkelig fine biler på 80-tallet...kanskje finere enn de er i dag. De var imidlertid også dyre...og de fleste pakistanerne på denne tiden var ikke spesielt velstående (spør din mor og far) så jeg tror at det til nød handler om MB W123 eller helt tidlige E30 modeller med små motorer. Stortsett enig,mestparten kjørte da med Corolla,Camry,Ford ??? og Nissan bluebird eller noe lignende kan ikke huske det. Hadde en sånen det kan jeg huske.Så var det drosje eiere/sjøfører med W/S123, W/S124 og W201(E190). OOPS glemte Øpel. Men når det er snakk om gutta med BMW,er og Mercedes,er.De hadde ikke ærlige penger heller da. Og det så jo dere som har sett filmen å. Så dem kunne like gjerne kjøpe seg R129 eller M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2005 OOPS glemte Øpel.. Skropel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 OOPS glemte Øpel.. Skropel ///M, her har det skjedd noe med siteringen din. Det ser ut som om det er bmwe9 som skrev "Øpel", men det er feil. Dobbeltsjekk hva som står igjen når dere fjerner unødvendig sitert tekst. Det skal være like mange quote="NAVN" som det er /quote Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 Da gjengmiljøene begynte og vokse frem, mellom '80 og '85 så var "medlemmene" uansett for unge til og kjøre bil;) det hele startet jo med "kamerat-flokker" i begynnelsen av tenårene..som senere "utviklet" seg til Young Guns/A-gjengen, og B-gjengen.. Det var først tidlig på 90-tallet at de begynte og herje oslos gater med over-jalla-stylede (les: stygge) e36'er! så når det gjelder den "bmw-pakistaner-myten" så blir det litt feil og tro at den startet samtidig med gjengenes opprinnelse;) den kom først noen år senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Eneste fine BMWen som var med var jo 5-serien (i hovedrollen).. dvs eneste som ikke var ødelagt med idiot styling. trist når den blir most av bussen da .. han hadde visst ikke fått helt teken på BMW sin måte å ta bilene i revers .Noen andre som la merke til E39'en som sto i bakgrunnen på en scene når de norske tok en drive by shooting og skulle drepe lederen, men når han med skuddsikker vest tok kulen? .. hva er vitsen med å si sånt? jeg hakke sett filmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Eneste fine BMWen som var med var jo 5-serien (i hovedrollen).. dvs eneste som ikke var ødelagt med idiot styling. trist når den blir most av bussen da .. han hadde visst ikke fått helt teken på BMW sin måte å ta bilene i revers .Noen andre som la merke til E39'en som sto i bakgrunnen på en scene når de norske tok en drive by shooting og skulle drepe lederen, men når han med skuddsikker vest tok kulen? .. hva er vitsen med å si sånt? jeg hakke sett filmen Enig. At E34en blir knust ser man jo på traileren fra filmen, men den andre scenen der er noe man kunne ha fått se på kino istedet for å vite om det på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 E34 i "hovedrollen" var forresten en 520i. Mener å huske at den var en 1991 modell. Er avregistrert i dag. Litt kjiip feil i filmen at han kjørte med bilen etter at den ble treft av bussen. Synes filmen var bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå