Gå til innhold

Beste BMW til 100'-120'

borge.strand
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg heller skjønner ikke hva som var så ille med

No offense, men pakistaner-faktoren er litt for høy i svarte og senka BMWer.
Dessuten innleder han med "No offence".

Det er et uomtvistelig faktum at det er "bokstavkjeks"gjengens forkjærlighet for E36 coupe og cab (senere også E46), gjerne svart og senka som utløste begrepet pakkisbil. Det er noe merket BMW må leve lenge med, ikke bare 3-serie, men t.o.m. 5-serie touring og 7-serie!

Min bror i midten av 30-åra og bosatt i Oslo ville ikke vurdere 1-serie bl.a. av denne grunnen! I tillegg har han kjørt FWD siden han kjørte opp på slutten av 80-tallet, så han "fryktet" vel RWD på vinterføre - uansett hvor mye jeg forklarte om nymotens elektroniske hjelpemidler. Øvelseskjøring i RWD på 80-tallet og 15+ år uten kjøreerfaring med dette var sterkere personlige argumenter for han enn mine objektive tekniske opplysninger og sterkt subjektive BMW-argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller skjønner ikke hva som var så ille med
No offense' date=' men pakistaner-faktoren er litt for høy i svarte og senka BMWer.[/quote'] Dessuten innleder han med "No offence".

Det er et uomtvistelig faktum at det er "bokstavkjeks"gjengens forkjærlighet for E36 coupe og cab (senere også E46), gjerne svart og senka som utløste begrepet pakkisbil. Det er noe merket BMW må leve lenge med, ikke bare 3-serie, men t.o.m. 5-serie touring og 7-serie!

Det at pakistanere og andre innvandrere fra midtøsten har en slags forkjærlighet for BMW og Mercedes-Benz er jo ikke akkurat et norsk fenomen...man opplever det i resten av Europa også. Her i Danmark sier mange ofte f.eks "Perkervogn", "Pizzavogn", "Tyrkervogn" eller noe i den duren. Det som er litt dumt med dette, utover at det selvfølgelig er mindre hyggelig for den pågjeldend gruppen mennesker, er at det påvirker bruktbilprisene. Det er hyggelig når man skal kjøpe en bruktbil, men dessverre ikke like hyggelig hvis man kjøper en ny bil. Man kan imidlertid se seg litt for...av en eller annen grunn er f.eks ikke Touringer som er lyse i fargen spesielt populære i den nevnte gruppen mennesker. De har en forkjærlighet for mørke sedaner...dette kjenner bruktbilselgerne til her i Danmark og det påvirker da også prisen på en brukt BMW. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rasistisk sagt, jeg er Tyrker og kjører 03modell 520d har jeg pakkisbil eller? du kan svare meg. idiot
De fleste som kaller bilen din en pakkisbil gjør det nok av misunnelse.

Helt enig med deg.

Jeg kan heller ikke se noe rasisme inne på denne tråden. Kanskje det er noen som overdriver her nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=862661 den er mere verdt. Det er en bil med litt krefter og rå lyd! 6syl. 160hk+ 2.0L

Takk for tips. Men en sånn bil sender ut litt feil signaler. No offense, men pakistaner-faktoren er litt for høy i svarte og senka BMWer.

Så kanskje for meg noe mer ala en lite stylet 3'er coupe eller en Z3.

Børge

Enda godt at jeg ikke er pakkis da :D

IMG_1014.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at pakistanere og andre innvandrere fra midtøsten har en slags forkjærlighet for BMW og Mercedes-Benz er jo ikke akkurat et norsk fenomen...man opplever det i resten av Europa også.

Det hele kan vel enkelt forklares med status, både BMW og Mercedes-Benz er tradisjonelt ansett som statusmerker. Når man tilhører en minoritet så vil man kanskje forsøke å hevde seg på de områdene man kan hevde seg på. Språkmessig er man ofte underlegen en etnisk nordmann, noe som kan påvirke utdannelse. Man vil i flere tilfeller ha vanskelig for å få seg jobb. Eksemplene er mange, og når man da får råd til å kjøpe seg en bil som både av etniske nordmenn og andre er ansett som status så er det vel bare naturlig at man søker slike bilmerker. Kan trekke parallellen videre til barn, en som ikke er "populær" på skolen vil søke å ha klær, utstyr, interesser som de mer populære medelevene sine, rett og slett for å få bedre anseelse. Det er ingenting hokus-pokus med dette, men ren og skjær enkel psykologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...