///M Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Idag var det storkontroll der jeg bor, statens vegvesen var på plass og skulle sjekke biler, jeg kjørte ikke der da, så dette fra langt avstand og ble fortalt om det av noen andre bekjente, samtidig var det en haug med politibiler som kjørte omkring og de stirra så jævlig på meg mens jeg kjørte. Jeg kjører fra huset mitt og møter en politibil på veien, dem stirrer no jævlig på meg, jeg nærmer meg lyskrysset og der jeg en politibil til som var parkert og begynner da å kjøre ut mot lyskrysset på andre siden, det blir grønt, jeg kjører litt foran og lar bilen på andre siden kjøre, så var det politibilen den bare sto der og hadde ikke blinklysa på så jeg visste ikke hvor den skulle, så pekern på meg og sier bare kjør, jeg kjører han legger seg bak meg, jeg kjører inn på en parkeringsplass like ved og dem følger etter og står nå ved siden av meg, jeg åpner vinduet og gir dem førerkort vognkort før de spør meg om det og det med et smil, han smiler tilbake og begynner å sjekke, så begynnern å spørre ting om bilen og studerer bilen skikkelig, så kjører han litt frem for å se kilometern på bilen,han spør meg også hvor mye er denne bilen kjørt osv, og begynner å studere bilen igjen, så sier de alt er grei og de kjører avgårde. Skjønte ikke dette helt, ærlig talt blir jeg faktisk 3ganger daglig og det har faktisk skjedd i 2år nå, men denne gangen var det som om de var ute etter noe annet, hvorfor studere bilen så mye, og hva var vitsen med å spørre kilometer.
Pesos Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 hmm.... hørtes shikkelig snodig ut. Skulle ikke tro at politiet har noe med km stand på bilen å gjøre, med mindre du er annmeldt for juks med km stand da. Men det rimer jo i grunnen ikke det heller da...
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2005 Er faktisk bare blitt anmeldt en gang i livet og det var altså anmeldelse mot feil person så det ble oppklart fort. Så jeg tror ikke det er noe med det å gjøre. Jeg skjønner ikke helt hva dem prøvde på, skulle dem ha et par kjennetegn fra bilen eller no. Hmmmm
DotTk Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Kanskje han bare er ute etter ny bil til seg selv:D
mhane Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Har selv sett at politiet har kjørt rundt og plukket opp biler for å sende dem til en teknisk kontroll i nærheten. Hvis det var i et slikt ærend de var i, vil jo km-stand på bilen ha noe å si for om de skal sende deg dit eller ikke. I tilfellet jeg forteller om var de mer opptatt av å taue inn biler med styling, allerhelst BMW. Så et avisinlegg etterpå om en som hadde lånt den gamle BMW sin (som hvistnok var i dårlig teknisk stand) til sin onkel som raskt ble vinket inn av politiet. Men neida, det var bare å kjøre videre fordi han ikke var i målgruppen!!! Hva er viktigst; å ta biler i dårlig teknisk stand eller å ta ungdommen
Arild G. Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 kanskje de kikker etter en stjelt bil eller noe?? hørtes uansett rart ut. er ikke bestandig lett å bli klok på purken, spør om alt mulig som de ikke har noe med og ting som er helt uvesentlig. men du kan jo vere glad for at de ikke hadde noe a sette fingern på da. gikk ikke like bra med meg da jeg støtte på purken i helga. endte med 6500 i bot var 1km/t fra å miste lappen i et halvt år.
Pesos Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Kan virke som at enkelte driver et korstog mot ungdom ja! Har faktisk aldri blitt plagd så mye av politiet at det har gjort noe. Men de hadde seg en kveld her i trondheim oxo der de var å plukket ungdomsbiler som ble sendt til kontrollstasjon for sjekk... mye biler som ble uten skilt den kvelden. Går vel egentlig greit å kjøre stylet bil så lenge du ikke henger på de typiske råneplassene.. Men det er jo som sagt noen som får en glede ut av å palge folk....
Fredrik Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Dette handler om relativt primitiv psykologi fra politiets side. De konfronterer deg med et spørsmål at den typen du minst venter deg...f.eks hvor mange kilometer bilen har kjørt. Hensikten er naturligvis for å se ditt ubevisste reaksjonsmønster. Litt avhengig av situasjonen og konteksten er det dermed relativt enkelt for politimannen, tolleren etc. å finne ut om de skal bruke mer tid på deg eller ikke.
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2005 Har selv sett at politiet har kjørt rundt og plukket opp biler for å sende dem til en teknisk kontroll i nærheten. Hvis det var i et slikt ærend de var i, vil jo km-stand på bilen ha noe å si for om de skal sende deg dit eller ikke. I tilfellet jeg forteller om var de mer opptatt av å taue inn biler med styling, allerhelst BMW. Så et avisinlegg etterpå om en som hadde lånt den gamle BMW sin (som hvistnok var i dårlig teknisk stand) til sin onkel som raskt ble vinket inn av politiet. Men neida, det var bare å kjøre videre fordi han ikke var i målgruppen!!! Hva er viktigst; å ta biler i dårlig teknisk stand eller å ta ungdommen Hmmm Smart kar du, kan kanskje være noe i det du sier. Som jeg sa statens vegvesen hadde storkontroll ved området og det kjørte masse politibiler rundt omkring der jeg bor. Men jeg kjører jo en gammal mercedes, er helt orginal den, er ikke ordentlig kule felger på den engang. Er ikke sikker ass, jeg spurte faktisk han om hvorfor han spurte om km tellern, så svarer han hvorfor er du så skeptisk til at politiet spør deg spørsmål, så jeg prøvde å vri meg unna og sa at nei jeg bare spør liksom. Så fikk jeg vognkortet og førerkortet og de dro.
///M Skrevet Oktober 12, 2005 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2005 JaJa jeg blir aldri klok på disse, nå er det sånn at jeg tar frem vognkort og førerkort før de spør meg og gir til dem og sier samtidig, jeg har plettfri vandel,jeg skal dit eller dit. Dem tar dette med ett smil og går tilbake til bilen og sjekker litt så får jeg kjøre, seriøs bruk den måten, sparer mye tid. Men ikke til du møter en som absolutt må inn i bilen din og sjekke å endevende hele bilen innvendig.
PK Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har også opplevd lignende. De lå bak meg leeenge. Jeg stoppa på en Shell stasjon og lata som om jeg vasket frontruta. De stoppa rett på siden og gikk ut av bilen begge to. Begynte å bli skeptisk, etter som jeg klarte å snike meg vekk en gang en politibil snudde fordi jeg kjørte altfor fort. Viste seg heldigvis bare å være en bilinteressert politimann, som bare ville vite litt om bilen, se og spørre litt. Var hyggelige folk di der. Har generelt ikke noen dårlige erfaringer med politiet. De gangene de stopper meg har jeg som regel gjort noe som ikke er helt i henhold til veitrafikk-loven. Pleier bare å legge meg flat, da er de kjempe hyggelige. Slapp unna med en (1) bot engang istedenfor tre (3). fordi jeg bare krøp til korset, og prøvde å være hyggelig. Da var de hyggelige tilbake.
hel2810 Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Har generelt dårlig erfaring med snuten. Vokste opp i område med mye faenskap. Da jeg ble 18 kjøpte jeg meg en B-Ascona, noe som var en kul en ungdomsbil på den tida. Første kvelden jeg er ute å kjører henger onkel blå seg på og blinker med lysa. Da jeg stanser stormer det to politifolk mot bilen og river meg og kompisen min ut av bilen og slenger oss i bakken. Lurer på hva i hælvete dette skal bety, og får da spørsmål om hvem sin bil det er. Ber de sjekke vognkort mot førerkort og de skjønner at de har driti seg ut. Men fikk jeg noen beklagelse, NEI! Finnes sikkert en del bra politifolk, men de jeg har møtt i min ungdom er stort sett tullinger! Virker som om en del politifolk hater ungdommer.
vid@r Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Er vel ikke noe problem å bli stoppet så lenge man har "rent mel i posen". Det er jo mye tyveri av BMW'er, så egentlig gjør de oss en tjeneste. Jeg ble veldig fan av politiet etter at de klarte å oppklare innbruddet i bilen min. Jeg krevde at de skulle ta fingeravtrykk, ettersom jeg hadde vasket bilen kvelden før, og jeg tar ikke på lakken når jeg åpner lukker bilen, så de eneste fingeravtrykkene som eventuelt er på bilen er vedkommende som har brutt seg inn i bilen. De tok fingeravtrykk, men vedkommende var ikke oppført i registeret. Etter 5 mnd så ringte de, "Vi har oppklart innbruddet på bilen din". Da hadde vedkommende blitt pågrepet for et eller annet, og når de tok fingeravtrykk av han og sjekket det mot databasen fikk de treff på min innbruddet i min BMW. Men det ironiske er at jeg spurte han betjenten bak skranken da jeg fylte ut anmeldelsen om det var noen sjanse for å finne vedkommende som hadde gjort dette svarte han, "Nei, egentlig ikke".
Gunnar Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Er vel ikke noe problem å bli stoppet så lenge man har "rent mel i posen". Det er jo mye tyveri av BMW'er, så egentlig gjør de oss en tjeneste. Ja, men jeg har forståelse for at de som blir stoppet flere ganger i uken synes det er irriterende og frustrerende. De finnes visst nok, men jeg må si at jeg aldri har opplevd å bli stoppet.. uansett bil.
hagenisse Skrevet Oktober 12, 2005 Skrevet Oktober 12, 2005 Jeg har derimot.. opptill flere ganger. Som regel hyggelige folk, men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå