Gå til innhold

Orginaldimensjon på hjul e36


John H
 Share

Anbefalte innlegg

Var bare det at det var citroën. hehe. Samme det ;)

Jeg tror Citroën C5 er den mest alminnelige firmabilen i Danmark...billig, relativt bra konstruksjon og ikke minst stor. Problemet er at den ikke er en skikkelig Citroën...den er absolut ikke en Citroën i tradisjon med DS, CX eller XM. Kanskje den nye C6 blir en skikkelig Citroën ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man f.eks Michelin 215/50-16 koster de i Danmark ca. 200 kroner mer pr. dekk enn f.eks tilsvarende Bridgestone. :roll:

michelin-dekk er dessverre litt dyrere enn andre merker. om de er så mye bedre kan sikkert diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte BMW, og de oppgir 185/65-15 som standard.

Jeg har selv nu kjøpt meg 235/40-18, så dittane skal bli gøy når de kommer på imorgen.

kommer på i morgen ? 18 som vinterdekk er vel litt på kanten :P hehe

BMW anbefaler ikke 18" på E36, men det er selvfølgelig mulig det også. :lol:

Det anbefaler JEG hvertfall! :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer på i morgen ? 18 som vinterdekk er vel litt på kanten :P hehe

Er sommerfelger, men skal da kjøre med dem..tja... ihvertfall én mnd til ;) Kjøpte også piggdekk til de gamle 15" alufelgene, så da blir det litt bedre på vinteren enn jernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare det at det var citroën.

Jeg har rundt 3 år og 90.000 km bak meg i Citroën XM, skal vi slåss? :wink::twisted:

Kongebiler!

Jepp...en Citroën av den gamle skolen er kongebiler. :D Det ble forøvrig ikke så mange kilometer bak rattet i C5´en, men jeg har tidligere kjørt en Peugeot 406 2,1 TD og en Peugeot 406 2,0 HDi tilsammen ca. 150000 Km...om ikke en kongebil så er den absolut Peugeot´s beste gjennom tidene. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen prisforskjell på 215/45/17 og 225/45/17 da jeg kjøpte. Men varierer kanskje fra sted til sted og merke til merke.

Det samme opplevde jeg da jeg kjøpte mine 215/45/17!, de hadde samme pris som 225/45/17. Dekkmerket var Kumho`s dyreste dekk..

Valgte denne dimensjon på grunn av mindre sporing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har tidligere kjørt en Peugeot 406 2,1 TD og en Peugeot 406 2,0 HDi tilsammen ca. 150000 Km...om ikke en kongebil så er den absolut Peugeot´s beste gjennom tidene. :wink:

Ble ikke spesielt imponert over 406'en jeg. Nå har jeg kun kjørt den en times tid, men synes rett og slett den var utrolig standard - på linje med mitsubishi galant og slike kjedelige biler.

2,1TD stod i xm-en jeg hadde, fin traktormotor det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...