///M power Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 Forresten, hva slags bil er egentlig Night Rider bilen? Pontiac, Corvette? Anyone? Pontiac. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 1. BMW M6 2. BMW M3 E46 3. BMW X5 4. Volvo XC90 5. Mercedes sl 500 6. Dodge Viper 7. Dodge Ram 8. Chevrolet Corvette (2006) 9. BMW 530 dat (Touring) 10. Ford Mustang 2005 mod. samme korleis rekkefølge.. alle er draumebilar;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 1. Lamborghini Murcielago (fåes i en ganske sint rødfarge) 2. E46 M3 3. Ferrari 355 4. Audi rs2 (litt senking og trimming seff, femmerlyden til audi er rå....) 5.Audi rs4 ( f.eks en slik som dahlback har på sitt galleri på siden...) 6. 911 gt2 (993) 7. saleen s7 twinturbo 8. porsche carrera gt 9. koenigsegg ccr 10. hamann e39 "limosine" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 15, 2005 Share Skrevet Oktober 15, 2005 1.Mercedes Benz CLK GTR AMG SS (Gjerne BRABUS som ikke finnes) SS - SuperSport? Kjente ikke til det tilleggsnavnet, men Googla litt og la sammen 2 og 2! Mercedes Benz CLK DTM AMG er jo heller ikke feil, litt som E46 M3 GTR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 1.Mercedes Benz CLK GTR AMG SS (Gjerne BRABUS som ikke finnes) SS - SuperSport? Kjente ikke til det tilleggsnavnet, men Googla litt og la sammen 2 og 2! Mercedes Benz CLK DTM AMG er jo heller ikke feil, litt som E46 M3 GTR. Clk Gtr er fet bil, elsker designen på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 1.Mercedes Benz CLK GTR AMG SS (Gjerne BRABUS som ikke finnes) SS - SuperSport? Kjente ikke til det tilleggsnavnet, men Googla litt og la sammen 2 og 2! Mercedes Benz CLK DTM AMG er jo heller ikke feil, litt som E46 M3 GTR. Dette er den originale Mercedes-Benz SS (Super Sport) fra 1927-35...en skikkelig godbit med en 7,1 liter rekkesekser som produserte 225 HK...nok til en topphastighet på 190 Km/t. Dette er den originale Mercedes-Benz SSKL (Super Sport Kurz Leicht) fra 1931-34...en legendarisk racerbil med en 7,1 liter rekkesekser (forøvrig den samme som på SS og SSK, men med kompressor) som produserte 300 HK. Det spesielle med disse bilene og perioden de ble produsert er at Mercedes-Benz solgte bilene direkte til kunder. Hvem som helst kunne med andre ord når som helst...det var selvfølgelig også et spørsmål om kreditverdighet og produksjonskapasitet, men i prinsippet...kjøpe en bil tilsvarende E36/E46 M3 GTR med skilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Mulig det er 418 hk i den, det vet jeg ikke noe om. Men hele prinsippet med CSL er jo at det skal være lett og litt spartansk, da blir det feil å stappe den med utstyr. Det er forøvrig MYE som er forskjellig fra vanlig M3 til CSL, det er spart vekt utrolig mange plasser, blant annet i bagasjeromsgulvet, som er laget av en papirlignende substans.Angående den norske bilen, så har det vel vært utallige diskusjoner omkring den på BMW CCN-forumet, og konklusjonen var vel at det ikke var en CSL, men en vanlig M3 med en del CSL-utstyr. Jepp, den er vel rundt 180 kg lettere... tak, panser og bakasjelokk er vel i karbon. Det Hartge har gjort er jo å ta en "lettvektsbil" som du sier, trimme motoren enda litt for så å slenge på litt luxus igjen. Syntes nå det er kult jeg da... selv om CSL står for "Coupè Sport Leichtbau" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Selv om man trimmer motoren så det blir flere hk for å kompensere før økt ekt, så vil dette kun være effektivt fo rakselerasjonen sin del, all verdens hk kan ikke hjelpe på det faktum at det er en tyngre bil å komme rundt svingen med... Nå husker jeg ikke hvem som sa de berømte ord først, men "add lightness" er essensielt for å få en rask bil. CSL og luksus går bare ikke hånd i hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Selv om man trimmer motoren så det blir flere hk for å kompensere før økt ekt, så vil dette kun være effektivt fo rakselerasjonen sin del, all verdens hk kan ikke hjelpe på det faktum at det er en tyngre bil å komme rundt svingen med... Det er jo ganske logisk og jeg har da heller aldri påstått noe annet... Og JEG syntes nå det de har gjort er kult jeg da. Om man er ute etter de sykeste prestasjonene kan man jo fks investere i en F-1 bil for å sette det helt på spissen. De har tatt en M3 CSL og slengt på luxusen igjen. Den er jo fortsatt bõsere enn en vanlig M3, og det syntes jeg hadde vært moro å ha i garasjen blandt de 9 andre drømmebilene mine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det er selvsagt hver sin smak, og jeg respekterer at andre ikke har samme mening som meg. Jeg hadde ikke hatt den som mitt førstevalg. Som jeg skrev tidligere, jf. diskusjon på BMW CCN sitt forum så tror jeg dette er en vanlig M3 med en del CSL-utstyr på, ikke en CSL med M3-interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Som jeg skrev tidligere, jf. diskusjon på BMW CCN sitt forum så tror jeg dette er en vanlig M3 med en del CSL-utstyr på, ikke en CSL med M3-interiør. Du prater om den norske da eller? Hvis jeg noen gang finner meg selv i den situasjonen at jeg vurderer å kjøpe en slik bil så hadde jeg prata litt med Hartge-gutta på forhånd og fått den customized Skjønner forsåvidt også motsetningen her i forhold til hele CSL-konseptet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 Det er den estorilblå M3 Hartge "CSL" jeg sikter til, og som var diskutert på BMW CCN-forumet ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Oktober 16, 2005 Share Skrevet Oktober 16, 2005 2. BMW E46 M3 GTR (4-5 stk bygd for gate)3. BMW E36 M3 GTR (2 stk med skilt) 4. BMW E36 M3-R (Australsk M3 GT, 15 stk bygd) 5. BMW E53 X5 Le Mans (prototype) 6. BMW E30 M3 SE (rød) 7. BMW E38 L7 (helst en Individualutgave) 8. BMW E34 M5 "20 Jahre Motorsport" edition (20 stk bygd) 9. BMW E31 850CSi (gjerne en Alpina B12 5,7 coupé) 10. BMW Alpina E36 B8 cab jeg tar utgangspunkt i denne. Men ville nok fjernet noen og lagt til Ariel Atom en Radical og en gammel Ford GT40(en bil jeg ikke ville fått plass inni, men en av 10 bilen kan jo kona ha alene). Jeg ville også hatt en 507 (bmw) og en original 2002 Turbo. Jeg ville nok også hatt en litt mer annonym bil også, kanskje en E30 320IS med M3 understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E46 M3 CSL Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Jeg ser at lista mi kunne vært litt forandret nå når jeg tenker meg om. Mclaren F1 f.eks. kunne jeg jo klart tenkt meg + den racer Bugatti'en. Pluss Z8 og 850SCi. Ellers en bane-M3, altså den E46 M3 CSL, men jeg ville også hatt en vanlig M3 fordi jeg ville hatt el-seter, airconditon og ellers litt luksus sammen med en sprek bil. CSl'en blir for strippet. Så hvis jeg skulle velge en så hadde det blitt vanlig M3, men jeg hadde valgt CSL-frontspoiler da. Den er finere uten tåkelys synes jeg. Men jeg ville ikke hatt en M3 Hartge e.l. Hvis jeg skal ha en M3 skal den være helt orginal og laget kun av BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Oktober 17, 2005 Share Skrevet Oktober 17, 2005 1. Ferrari 250 GTO '62 - De mest sexy linjene verden har sett - Kun 32 produsert. Jeg begjærer denne bilen... 2. Jaguar D-Type - Mer av det samme fra nr. 1. Og superimponerende løpshistorie. Fantastisk! 3. McLaren F1 - Min barndoms ultimate drøm 4. Ferrari F40 - Med alle modellene/postere jeg allerede har, så må jeg også ha en full-size... 5. BMW M3 E30 - Perfekt balansert kose/banebil 6. BMW M5 E60 - Overdådig sedan med sportsbilgener 7. BMW 350i E30 - Prosjektbil/banebil 8. BMW M3 CSL - Feinschmecker banebil 9. BMW X5 3.0 - Bruksbil 10. Toyota HiLux (pickup) - Rotebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå