Fredrik Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 *Gulp*...jeg håper da absolut ikke at jeg blir bestefar om knapt to år når min datter blir 14 år gammel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det er jo ikke dermed sagt at de har hatt sex. Dessuten er den seksuelle lavalder primært satt for å beskytte ungjenter mot voksne mannfolk, ikke for å forhindre at jevngamle kjærester +/- noen få år kan ha sex. Imidlertid er vel Aama i grenseland her, siden han nærmer seg 18. bmwe9, du går noen utfordrende år i møte! Ikke dermed sagt at du opplever det du selv antyder her, men du vil nok erfare at dagens tenåring(sjent)er ter seg som de er vesentlig eldre enn det som var vanlig da jeg var på den alderen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 ser ikke problemet med atte han er 17 og hu 14.. kjærligheten har ingen alder.. men det er fler fisker i havet vøttø damer kommer og dager går.. er ikke verdens undergang sjøl om det virker sånn akuratt nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Jeg ser heller ikke problemet med 17 og 14, det som imidlertid kan være et problem er at selv om kjærligheten ikke har noen alder, så definerer loven en minimumsalder om man velger å fullbyrde sin kjærlighet. Men i de aller fleste tilfeller så er det ikke noe problem så lenge det dreier seg om kjærester. Men aldersforskjellen bør ikke bli for stor, selv i et forhold: www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article581386.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 bmwe9, du går noen utfordrende år i møte! Ikke dermed sagt at du opplever det du selv antyder her, men du vil nok erfare at dagens tenåring(sjent)er ter seg som de er vesentlig eldre enn det som var vanlig da jeg var på den alderen! Lykke til! Takker... ...det er klart at det er både spennende og utfordrende å ha tennåringsbarn (nesten). De kan være noen forb.... lømler, men de kan også være din største lykke her i livet. Jeg og min kjære var i det filosofiske hjørnet for et par dager siden...vi har vært sammen i godt og vel 20 år...vi møtte hverandre 18 år gamle høsten 1985 og flyttet sammen kort tid etter. Nå er det knapt 6 år til vår datter er 18 år gammel. Hmmm...det er godt vi har lillemann på 2 år...ellers ville det ha blitt tomt i kåken snart med tanke på alle de aktivitetene man har utenfor familiens trygge rammer når man er ung. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article581386.ece Den der der synes jeg var drøy asså.... Greit nok at aldersforskjellen er veldig stor, men de er da sammen!!! De er forlovet og samboere... hva i alle dager skulle være iveien for at de skulle kunne ha sex da? Med mindre han har tvingt henne... noe som ikke virker å være tilfelle her!For hundre år siden hadde dette vert helt normalt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Vel, hun var 14 og han 22, det er 8 år, og hun var 2 år under seksuell lavalder. De var hverken forlovet eller samboere første gangen de lå sammen. Et sted må de vel trekke grensen. Et ekstremt eksempel: Ei jeg kjenner var russ nå i år, og er vel mer eller mindre samboer med en over 50! De har visstnok hatt et forhold i 1-2 år. Litt i det skjulte for samfunnet rundt, men familien hennes har vel visst om det lengre enn "folk på bygda". Hva hvis hun hadde vært 15 da? De hadde jo fortsatt hatt et forhold... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexe Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 ekkelt Ekkelt er det!! Uten tvil... men det er ikke opp til oss å dømme om de skal få være sammen eller ikke alikevel!! Og er de sammen og begge er med på det, så ser jeg ingen grunn til at de ikke kan hygge seg sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Det er som du sier ikke vi som skal dømme de! Men i et tenkt tilfelle der jenta er under den seksuelle lavalder (NB! dette var altså ikke tilfelle i det eksempelet jeg nevnte!), og mannen er godt voksen: Jenter på den alderen vet kanskje ikke 100% hva de vil, og en voksen person vil være i stand til å kunne snakke rundt en tenåring ganske så greit hvis han går inn for det. Om hun tror det faktisk er det hun vil der og da, så er det en relativt stor sjanse for at hun angrer på det etterpå. Og det er nettopp derfor at det er satt en grense. Men bevare meg vel, så lenge begge er med på det og voksne nok til å vite hva de vil, så er jo "hygging" bare kos det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Må bare skrive et innlegg her. Quote fra en ufattelig bra film. Ed: See? You don't need Liz to have a good time. Shaun: Oh, don't, man. Ed: No! Go ahead, look at me. Can I just say one more thing? I'm not gonna say, you know, there's plenty more fish in the sea. I'm not going to say if you love her, let her go. And I'm not going to bombard you with clichés. But what I will say is this? [chuckling] Ed: It's not the end of the world. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 18, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2005 selv om noen her synes det er ekkelt, så hadde vi vel ikke vært sammen i 1 år og snart 8 mnd da hvist det ikke var ekte følelser iblandet her? Jeg elsker hun, og det mener jeg, jeg kunne gått fra meg til hun, noe som er 2 mil altså, uten å stusset hvis hun ville ha meg tilbake.. menmen, bli hvertfall ei helg ute nå så tar jeg resten som det kommer.. vil liksom ikke regne med at hun kommer tilbake heller, blir jeg såret enda en gang og det blir for tungt ass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik E30 Einum Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Er ikke i tvil om at dere har / har hatt ekte følelser for hverandre, men dere er begge unge ennå, og kommer fortsatt til å forandre dere. Det hadde vært enda verre om dere hadde fortsatt å være sammen i enda en tid, og kanskje etablert dere og t.o.m. fått barn sammen før en av dere fant ut at dere hadde vokst fra hverandre! Fornuftig holdning at du ikke vil sitte og vente, og håpe hun kommer tilbake. Det gjør deg bare enda mer sårbar om du hadde inntatt den holdningen, og OM hun hadde kommet tilbake så hadde du som du sier bare blitt dobbelt såret om hun forlot deg på nytt. Se opp og frem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberland Skrevet Oktober 18, 2005 Share Skrevet Oktober 18, 2005 Halloen Aamå.. Ska i gi de eit godt råd sånn att du får dra litt på smilebånda? Ta de ein tur på ferjekaia.. Der he de vøre bra aktivitet i det siste.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 19, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2005 e d denj karen her au asso?? hehe, d vakkje dårli kor d jeng da oberland?? sotte å leita litt etter d ei stund her no hehe, såg d ha vore nokka svakt me aktivitet der ja fyttihellvette(<---sorry) er nesten ny assfalt der ass hehe... du må ringe nestegang synd å gå glipp av at "gatebil vestnes" nesten ødelegger denne turrbovolvoen hehe, hadde flirt litt da ass hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå