Gå til innhold

Forskjell på E28 1984 og 1985 modell?

Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Har 4 trinns kasse på min 525 også.

Hmmm... Dette var noe jeg faktisk aldri visst, hvor finner dere egentlig de E28ene med 4 gir?? hehe... Jeg har hatt e28er i bøttevis i mitt eie gjennom endel år - og i tillegg hatt mange til reparasjon , men aldri sett de med 4 gir.. Ikke har jeg leitet heller da.. :wink:

Men det var interessant å vite, kan det være kun serie 1 av E28 som har 4 gir, eller kan det være "simple" utgaver som har dette?? Og gjerne kun 525en?

Etter som jeg kan lese ut fra ETK så kunne 525 fås med 4 trinnskasse opp til 09/82. 528 ble bare levert med forskjellige 5 trinns kasser. 518 kunne fås med 4 gir hele tiden. Hr ikke sjekket modellene mellom 518 og 525 :) Du trenger ikke å være lei deg for at du ikke har vært borti 4 gira e28, og da spesielt 518i som har såpass lav utveksling i diffen. Tror 518 til mamma har over 3000 omdreininger i 100 km/t. Litt slitsom med kjøreturer på noen timer i den bilen ;)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

518 er genial til langturer=)

hehe

er nok litt lav utveklsing ja

men blir andre boller=)

Du sliter med 4 trinns kasse du også eller? En kammerat av meg har en med 5-trinns kasse og det har vært med på noen lang turer. Var på emia-messa i fjord med den. Det er vel ca 45 mil hver vei. Vi tok det som en fin dagstur. I mai i år var vi på E28-treff i stavanger. Han med 518 og jeg med 528, jeg vant long distance. Så jeg har bevis på at jeg var den største tullingen på det treffet :D

Så forresten at på hjemmesiden din at du har vært s heldig å få tak i turteller til 4'er :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...