Trond.S Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 Har 4 trinns kasse på min 525 også. Hmmm... Dette var noe jeg faktisk aldri visst, hvor finner dere egentlig de E28ene med 4 gir?? hehe... Jeg har hatt e28er i bøttevis i mitt eie gjennom endel år - og i tillegg hatt mange til reparasjon , men aldri sett de med 4 gir.. Ikke har jeg leitet heller da.. Men det var interessant å vite, kan det være kun serie 1 av E28 som har 4 gir, eller kan det være "simple" utgaver som har dette?? Og gjerne kun 525en? Etter som jeg kan lese ut fra ETK så kunne 525 fås med 4 trinnskasse opp til 09/82. 528 ble bare levert med forskjellige 5 trinns kasser. 518 kunne fås med 4 gir hele tiden. Hr ikke sjekket modellene mellom 518 og 525 Du trenger ikke å være lei deg for at du ikke har vært borti 4 gira e28, og da spesielt 518i som har såpass lav utveksling i diffen. Tror 518 til mamma har over 3000 omdreininger i 100 km/t. Litt slitsom med kjøreturer på noen timer i den bilen Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohr Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 518 er genial til langturer=) hehe er nok litt lav utveklsing ja men blir andre boller=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Oktober 24, 2005 Share Skrevet Oktober 24, 2005 518 er genial til langturer=)hehe er nok litt lav utveklsing ja men blir andre boller=) Du sliter med 4 trinns kasse du også eller? En kammerat av meg har en med 5-trinns kasse og det har vært med på noen lang turer. Var på emia-messa i fjord med den. Det er vel ca 45 mil hver vei. Vi tok det som en fin dagstur. I mai i år var vi på E28-treff i stavanger. Han med 518 og jeg med 528, jeg vant long distance. Så jeg har bevis på at jeg var den største tullingen på det treffet Så forresten at på hjemmesiden din at du har vært s heldig å få tak i turteller til 4'er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå