Hakon Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 En venn av meg skal bestemme seg for leasing-bil til helgen. Valget står mellom en Saab 9-5 og en VW Passat. Jeg rådet han til en BMW 320d men det var visst ikke aktuellt ... Vet at dette ikke handler spesiellt mye om BMW.. men bare litt interessant å se hva folk her ville valgt, da min venn legger mine råd til grunne når han skal velge bilen sin. -Saab 9-5 med 140 hk.. vet ikke så mye mer... -VW Passat ... regner med at det er en 2,0 diesel med 140 hester .. (noe omkring der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Jeg ville gått for Saab'en... Den er tøffere og litt mindre vanlig å se enn Passaten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Den nye Passaten er faktisk en meget fin bil...den er noe helt annet enn tidligere varianter. En selger jeg snakket med hos VW/Audi her i Århus for et par dager siden fortalte meg at hvis man vurderte å kjøpe en pent brukt Audi A6 2,5 TDi stasjonsvogn eller en helt ny Passat 2,0 TDi stasjonsvogn burde man uten betenkeligheter kjøpe Passaten. Så bra er den nye Passaten...og Saab´en er på ingen måte like gjennomført i konstruksjonen som en Audi A6... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2005 jeg har aldri likt Saab.. noe spesiellt godt. ' og så må vi huske på at det er svensk.. Dert blir ganske lett å velge når man samenlikner de ved å se på nasjonalitet. så var det spørsmålet om Automat eller Manuell... Jeg sa Diesel og Automat, Bensin og Manuell. men det er vel mer en smakssak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johjoa Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Har en onkel som fikk sin nye Passat 2.0 TDi i går! han virker kjempefornøyd med bilen sin... han har ventet nå litt over 2mnd på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Jeg gikk fra BMW til Saab. To forskjellige biler og kan ikke sammenlignes. Men måtte kompensere og kjøpte en gammel E28. Mitt valg hadde vært Saab 9-5, utrolig vakre biler og veldig bra skrudd sammen. Passat er hypet opp og norges mest solgte bil. Hvis man vil være kjedelig så velger man Passat'en. 320d er et valg men jeg holder en knapp på Saab 9-5 i dette tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Folk uten peil kjøper Passat. Man kan ikke være mye bilinteressert med å ende opp med en slik bil. Saab og BMW er jo kvalitetsmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Folk uten peil kjøper Passat. Man kan ikke være mye bilinteressert med å ende opp med en slik bil. Saab og BMW er jo kvalitetsmerker. Saab var for 15 år siden et respektert bilmerke...i dag er 9-5 bare like gammel som E46...med den forskjellen at E46 er en mye bedre bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Vet ikke så mye om Saab, jeg ... Kanskje litt mer spesiell en Passat... Helt svart med lakerte lister og svart skinn og greier ... og noen ok 17".. blir sikkert en bra bil det.. men 140 hester er ikke spesiellt mye i en så stor bil.. da bør man vel hvertfall ikke ha Automat ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Nå har jeg eid veldig mye BMW og generelt så finner man de samme små irriterende feilene på alle biler man kjøper. Man får nok ikke en bil som er fri for småting. Når det er sagt så er det ikke stor forskjell i kvalitetene på verken Saab eller BMW. Hvor har du funnet din vitenskaplige rapport om at E46 er så mye bedre enn 9-5, bmwE9? Eller er det entusiastdelen av hjernen som snakker? Fordi følelsene for en bil kan ha mye å si på hvor god kvalitet den er... Jeg kjenner til den følelsen.... Først når man åpner sinnet for andre merker så bedrer det seg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Vet ikke så mye om Saab, jeg ... Kanskje litt mer spesiell en Passat... Helt svart med lakerte lister og svart skinn og greier ... og noen ok 17".. blir sikkert en bra bil det.. men 140 hester er ikke spesiellt mye i en så stor bil.. da bør man vel hvertfall ikke ha Automat ? Det er mulig Saab´en er mer spesiell enn Passaten, men den er langt fra en like gjennomført konstruksjon. 140 HK og 320 Nm ved 1750 rpm er nok til at Passaten kun bruker 0-100 km/t på 9,8 sekunder + at den har en topphastighet på 209 Km/t. Dieselforbruket er hyggelige 0,59 liter/mil ved blandet kjøring...også med den fantastiske 6-trinns DSG kassen. Igjen...den nye Passaten er noe helt annet og mye bedre enn tidligere Passat varianter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Folk uten peil kjøper Passat. Man kan ikke være mye bilinteressert med å ende opp med en slik bil. Saab og BMW er jo kvalitetsmerker. Folk med og uten peil kan da kjøpe Passat, men skjønner hvor du vil hen. Passat er et sikkert valg, og derfor en volumselger. Men alikevel syntes jeg at passaten, akkurat som en Toyota Avensis blir veldig konservativ (Les; traust og kjedelig) Driftssikre og "vedlikeholdsfrie" er de jo da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Er faktisk et vanskelig valg, tror ikke han tenker så my på utseende så lenge han kun skal lease bilen. VW har i all tid bygget kvalitet, noe som merkes på sliteegenskapene på de gode gamle golfene og jetta ikke minst. Jeg ville valgt Passat. Ikke bare pga av det er det største merket av de to, men har et bilde av at VW gir en del bedre service på sine nye biler enn Saab. Men, for all del. Begge merkene er jo kvalitet! Vanskelig valg som sagt, men uansett blir han neppe skuffet uavhengig av merket han velger. Lykke til. Kom gjerne tilbake med kommentarer fra den "lykkelige" kjøper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espenlis Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Folk uten peil kjøper Passat. Man kan ikke være mye bilinteressert med å ende opp med en slik bil. Saab og BMW er jo kvalitetsmerker. Folk med og uten peil kan da kjøpe Passat, men skjønner hvor du vil hen. Passat er et sikkert valg, og derfor en volumselger. Men alikevel syntes jeg at passaten, akkurat som en Toyota Avensis blir veldig konservativ (Les; traust og kjedelig) Driftssikre og "vedlikeholdsfrie" er de jo da... Du nevner vel det viktigste til slutt uansett hvor mye penger du er villig til å bruke på en bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarstenJulius Skrevet Oktober 21, 2005 Share Skrevet Oktober 21, 2005 Ja, man må gå inn i en bilbutikk og velge den bilen som hjertet hopper når du ser. For min del er det alltid BMW, men jeg har falt kraftig for Saab etter at valget falt på den som familiebil. En liten trang E46 var aldri et alternativ egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå