Gå til innhold

BMW 5-serien trafikkfarlig


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svenske som sier det! Ville ikke tatt det der alt for alvorlig:) hehe

Det er ett veldig seriøst blad da. Med dyktige jornalister/biltestere.

Leste nettopp på dinside.no også at BMW setter opp antisladden til sportslig kjøring.

Kan det ha noe med å gjøre at en BMW blir veldig baktung med masse last i? Med 50/50% vekfordeling når bilen er tom vil den jo bli baktung med masse last.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske som sier det! Ville ikke tatt det der alt for alvorlig:) hehe

Det er ett veldig seriøst blad da. Med dyktige jornalister/biltestere.

Leste nettopp på dinside.no også at BMW setter opp antisladden til sportslig kjøring.

Kan det ha noe med å gjøre at en BMW blir veldig baktung med masse last i? Med 50/50% vekfordeling når bilen er tom vil den jo bli baktung med masse last.

Du kan sikkert ha et poeng i det du sier ang. 50/50% fordeling bimmerdude (?)...

I det store og hele synes jeg ikke at det var så ille jeg... "Trafikkfarlig" var overskriften. Journalister er virkelig farlige folk :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett andre tester av 5 serien også, den går saktere gjennom elgtesten enn konkurentene, og det er en skam for BMW som alltid har vært best av sammenlignbare konkurenter. Nye 3 serien er heller ingen racer i elgtesten, det er hele tiden de nye punkteringsfrie dekkene som har fått skylden, men nå vet jeg sannelig ikke. Det som er helt sikkert er at BMW må skjerpe seg og helst rydde litt opp i staben sin.

Og om man er BMW frelst behøver man ikke lukke øynene, det er noe galt her, BMW skal være på toppen av listen over egenskaper, dessuten må de også ta seg i nakken og bedre kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter min mening bør alle greie å rette opp en sladd.

Er nesten enig med deg... I alle fall når det kommer til en BMW. BMWer er jo veldig enkle biler å kontrollere. Å kontrollere en midtmotorisert bil feks. er ikke fullt så enkelt. En tilårskommen 911 er også en nokså stor håndfull for de aller fleste når den logrer med hekken.

Derfor synes jeg at du generaliserer litt. Men, det burde vært obligatorisk med banekjøring i tillegg til glattkjøringskurs når man skulle ta lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med KjellZ3.

Er greit at alle bør klare å rette opp en sladd... men saken er at alle ikke klarer å rette opp en sladd også.. er ikke mange som klarer det når de er trøtte og slitne etter en dag på jobben. En bil bør ha sikre egenskaper også når folk ikke er helt i toppform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er hovedproblemet her er jo at de slår det så sinnsykt opp.. Trafikkfarlig? Hva med alle andre biler som ikke har stabiliseringssystem i det hele tatt? Det er MANGE flere av de enn andre..

Er uansett litt enig med Kjell her. Det er egentlig for dårlig. BMW er dyrere enn de fleste andre, og så klarer de verken ha høyere driftssikkerhet eller bedre kjøreegenskaper enn konkurrentene. Vil anta det er et problem som henger sammen med størrelsen på konkurrentene. Toyota og VAG har blitt enormt store og ressurssterke. Alle merkene i konsernet har jo en brøkdel av utviklingskostnadene som BMW har, siden de bruker det samme over hele linja. Genialt, men kjedelig..
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...