Gå til innhold

SNØ!

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har blitt fortalt at man kan sette på vinterdekka nå men dekk med pigg er ikke lov å sette på før 1NOV, men hvis det begynner å snø noe jævlig ut natta og at snøen kommer for å bli må jeg vel bytte om til vinterdekka mine som har pigg, kan jeg bli bøtelagt for det?

Piggfritt kan du kjøre på hele året. Piggdekk skal i hovedsak ikke på før 1. november, MEN, dersom været tilsier det, har du lov til å legge om. Får ikke bot på hålkeføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og 17 varmegrader her i Århus... :D

Du lever ikke LITT farlg nå da mister FF!!? :evil:

Er ikke sååå langt langt til Danmark! :D

Det er vel generelt en del varmere hos deg hele året, sammenlignet med her hos oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol og 17 varmegrader her i Århus... :D

Du lever ikke LITT farlg nå da mister FF!!? :evil:

Er ikke sååå langt langt til Danmark! :D

Det er vel generelt en del varmere hos deg hele året, sammenlignet med her hos oss?

Hehehe...temperaturene her i Danmark er jo generelt noe høyere enn i Norge, men det er faktisk store regionale forskjeller. Øst-Jylland er f.eks en god del varmere enn Vest-Jylland pga. vinden. Normalt har vi kun 3 måneders vinter her i Danmark...dvs. at kun desember, januar og februar regnes for å være vintermåneder. I slutten av februar kryper som regel temperaturen på dagtid over 10 varmegrader...og dermed er det vår og bøken/eken springer ut. De siste par årene har det imidlertid vært relativt mye sne her i Danmark, men den kom ikke før i midten av februar og ble kun liggende i 1-2 uker fordi vi ikke har telefrost. :D

Århus 13.02.05

E46_og_vinter_i_Danmark_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...temperaturene her i Danmark er jo generelt noe høyere enn i Norge, men det er faktisk store regionale forskjeller. Øst-Jylland er f.eks en god del varmere enn Vest-Jylland pga. vinden. Normalt har vi kun 3 måneders vinter her i Danmark...dvs. at kun desember, januar og februar regnes for å være vintermåneder. I slutten av februar kryper som regel temperaturen på dagtid over 10 varmegrader...og dermed er det vår og bøken/eken springer ut. De siste par årene har det imidlertid vært relativt mye sne her i Danmark, men den kom ikke før i midten av februar og ble kun liggende i 1-2 uker fordi vi ikke har telefrost. :D

Må være deilig å slippe unna noe av den kulda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren er en sinnsyk morsom årstid for meg, mye leking (selvsagt innen fornuftens grenser) isbanekjøring og . Hver gang det kommer løssnø kan jeg ikke skynte meg fort nok til å fyre E30'n :D

Men den er kald da :oops: Med åra så begynner vel jeg også å syntes vinteren egentlig bare er noe herk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...