Gå til innhold

SNØ!

Schnellfahren
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pingle.

hehe....... har mange meter bak meg på vinterføre gitt, og vil ikkje tru at dei som skal gi ein kort oppsumering av meg som vintersjåfør ville bruke dette som det optimale førstevalg!

....av og til så må ein berre fram her i livet, og ja då kan det vere så mykje antispinn og antiskrens og antiditt og antidatt....ja så fixar Passaten dette bedre enn BMW'en. (men det er det einaste og.... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. BMW har nok desverre ikke den beste fremkommeligheten nei, men gode dekk er alfa omega. Da duger de. Eventuelt kan du jo slenge på en diff med brems - da blir det vinterbil av en annen verden! :)

Jeg er redd for hhvordan min bil vil oppføre seg på vintern.... i fjor kjørte jeg jo uten diffbrems.... vil det bli værre/bedre? går vertfall letter ut med rævva:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd for hhvordan min bil vil oppføre seg på vintern.... i fjor kjørte jeg jo uten diffbrems.... vil det bli værre/bedre? går vertfall letter ut med rævva:P

Med diffbrems har du en HELT annen fremkommelighet. Med åpen diff kan du jo risikere å stå fast på flat mark, fordi bilen bare står og spinner på det ene hjulet som står på is. Med brems er det sinnsykt mye bedre. Ihvertfall min erfaring.

Sikkerhet under kjøring er nok en annen sak. Mye lettere å få snurring med biler med diffbrems enn åpen diff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...