Gå til innhold

Vinterhjul er stusselig...

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var å skulle skaffe meg 245/50/18 vinterdekk igår til 7'ern, det var ikke bare bare, måtte ringe rundt til flere dekk produsenter, for å klare å få tak i noen, endte opp med noen Dunlop dekk, er visst ikke noe bra dekk, men det var det eneste de klarte å skaffe :? er visst noe høyhastighets vinterdekk, får de forhåpentlig vis senere idag. Blir spennende å se hva de er gode for :x

Hehe... Slik er det når du skal være kar!!! Er det kanskje "kontinentale" dekk du får? Jeg har det, de er hastighetmerket til 210km/t tror jeg.

Jeg har kjørt på vinterdekk som jeg har kjøpt i Tyskland i tre år på rad nå (Continental Winter Contact 225/45-17). Det fungerer utmerket! Litt kompromiss blir det, ikke så veldig bra på dyp snø og må ta det ekstra forsiktig når det er våt is. Sammen med DSC er det ingen problemer :D

hehe aner ikke hva det er for noe dekk, men han karen på dekk sjappa sa det er noe møkka dekk :P hehe får se om de er noe tess om de dukker opp idag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man 225/40-18 med pigg? :whistle:

Klart det.. Men det er antagelig billigere å kjøpe seg en vinterbil :P

Jeg hørte for ikke så veldig lenge siden at 17" og 45 profil var ca det største man kunne få i piggdekk, godt mulig jeg hørte feil... Uansett må det bråke noe helt vilt, tenker bare hvordan mine 15" piggdekk støyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Hvordan er det egentlig å kjøre en 7-serie med så store felger ?

Ble fortalt at 18" kom til å spore veldig på min E60...

Jeg har "kranglet" med MANGE ang. dette med felgstørrelse og sporing.

Min erfaring er som følger (og jeg kan opplyse om at jeg har kjørt mye rart med alt fra 13" til 22"): Det har aller mest med dekkene å gjøre!!!

E30en min sporer ikke i det hele tatt med gatehjulene (8+9x17" - 215/40 + 245/35). Med banehjulene på vanlig vei (8.5 + 9.5x17 med R-dekk) sporer den noe helt fryktelig!!!

På E46en har jeg gjennom flere år prøvd masse forskjellige dekk. Når jeg kjøpte det første hjulsettet var det en pakke fra Hartge. Hartge felger og Pirelli P-Zero dekk. Det sporet så voldsomt at en liten Oslotur var VELDIG slitsomt. Etter flere forskjellige fabrikat kom jeg fra til at Goodyear F1 GSD3 var det mest optimale - NULL SPORING!

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men oppsummeringen min er at det er DEKKENE og IKKE felg/hjulstørrelsen som avgjør om det sporer eller ei.

Det samme gjelder også vinterdekk synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-Evjen, haha. ;)

Da foretrekker jeg heller de stusselige 16-tommerne.. :o

Og til dere som sier at det ikke er så aller verst, dere har jo rett i det. 16" er helt greit til vinterhjul, men det blir litt stusselig når man har 18" til vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splitterne mine forblir på. (men så går de sikkert til helsike i løpet av vinteren :roll:)

Faren er jo at de river med seg mer om noe skjer.. :?

Frontfangeren min var full av snø og is i dag etter jeg hadde kjørt til skolen, og den er jo mye høyere enn din.. Enda verre var det at hele plastplata under girkassa og dette her var full av snø.. Masse streker i snøen bortover her mellom hjulsporene.. fra bilen min. LITT upraktisk med bil som er veldig lav under.. (ca. 8.5cm på laveste punkt under, mens frontfangeren er en del høyere oppe). Frykter at dette kommer til å bli slitsomt utover vinteren.. :( Må nok i det minste gå til anskaffelse av sperr. Merket selv i dag at fronten stritta i mot, mens bakhjulene ville fremover.. og nå var det lite snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...