Gå til innhold

Vinterhjul er stusselig...

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

I år var det ikke så ille å legge om til vinterdekk. Stålfelgene med kapsler gav jeg bort etter at sesongen var over i fjor (hadde bestemt meg for at de ikke skulle på igjen).

Kjører i år på 8x16" ET35 orginale AC Schnitzer med 205/55-16 Continental piggfritt. Disse hjulene bygger mye mer utover enn sommerhjulene mine så bilen ble nesten penere med vinterhjul. Eneste som bekymrer meg er at de kaster opp noe vannvittig med dritt langs siden på bilen og at kantene på de er polert aluminium. Kan bli mye vasking og polering i vinter ja.. :)

Tok et bilde av bilen med vinterhjul men det ble visst i mørkeste laget..

dscf11587lr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser veldig pent ut Frode!

Det at hjulene stikker langt ut er noe drit når det gjelder sprut - da jeg la om i dag oppdaga jeg at lakken har forsvunnet skikkelig på den innbretta hjulbuekanten foran hos meg. Blir jo bokstavelig talt sandblåst siden hjulene ligger så langt ute.. :?

Håper virkelig det tørker skikkelig opp en dag slik at jeg kan få tatt det før saltet får satt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hjulene stikker langt ut er noe drit når det gjelder sprut - da jeg la om i dag oppdaga jeg at lakken har forsvunnet skikkelig på den innbretta hjulbuekanten foran hos meg. Blir jo bokstavelig talt sandblåst siden hjulene ligger så langt ute.. :?

Jeg hadde det samme problemet tidligere men etter at jeg monterte sideskjørtene vil de ta litt av for den værste spruten. Tenkte jeg skulle lime på litt klar folie slik at lakken ikke blir så stygg.

Hvis det ikke er kommet rust der hvor lakken er borte på bilen din ville jeg vært forsiktig med å pusse med sandpapir. Da pusser du bare bort det orginale zinklaget på skjermen og det vil ruste enda fortere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å skulle skaffe meg 245/50/18 vinterdekk igår til 7'ern, det var ikke bare bare, måtte ringe rundt til flere dekk produsenter, for å klare å få tak i noen, endte opp med noen Dunlop dekk, er visst ikke noe bra dekk, men det var det eneste de klarte å skaffe :? er visst noe høyhastighets vinterdekk, får de forhåpentlig vis senere idag. Blir spennende å se hva de er gode for

øy :( Skulle ikke vi ut å teste IX`en din på tryvann idag? :cry:

Glemske knehøne ass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splitterne mine forblir på. (men så går de sikkert til helsike i løpet av vinteren :roll:)

Faren er jo at de river med seg mer om noe skjer.. :?

Frontfangeren min var full av snø og is i dag etter jeg hadde kjørt til skolen, og den er jo mye høyere enn din.. Enda verre var det at hele plastplata under girkassa og dette her var full av snø.. Masse streker i snøen bortover her mellom hjulsporene.. fra bilen min. LITT upraktisk med bil som er veldig lav under.. (ca. 8.5cm på laveste punkt under, mens frontfangeren er en del høyere oppe). Frykter at dette kommer til å bli slitsomt utover vinteren.. :( Må nok i det minste gå til anskaffelse av sperr. Merket selv i dag at fronten stritta i mot, mens bakhjulene ville fremover.. og nå var det lite snø!

Akkurat det problemet der med den plastik plata under bilen hadde vi og i fjor vinter på vår bil, det gikk to dager før jeg skrudde den av på grunn av at det pakka seg så jævlig med snø i motor rommet at alle reimene bare sto og slura.... i år er E34`n med 60/40 sett parkert for vinteren.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å skulle skaffe meg 245/50/18 vinterdekk igår til 7'ern, det var ikke bare bare, måtte ringe rundt til flere dekk produsenter, for å klare å få tak i noen, endte opp med noen Dunlop dekk, er visst ikke noe bra dekk, men det var det eneste de klarte å skaffe :? er visst noe høyhastighets vinterdekk, får de forhåpentlig vis senere idag. Blir spennende å se hva de er gode for

øy :( Skulle ikke vi ut å teste IX`en din på tryvann idag? :cry:

Glemske knehøne ass :lol:

ringte deg jeg!! men kom til SVARER!!!!!!! hehe :P du gikk glipp av mye morro på tryvann, men vi tar det igjen imorgen hehe

Ellers så ble det ikke noe nye vinterdekk på 7'ern i dag :? de kom ikke til butikken med vare bil alikevell, kommer vel imorgen, men til ingen nytte.. skulle kjøre 7'ern bort dit idag, men fant fort ut at det var like så greit å ringe viking, for jeg hadde ikke sjangs å komme meg frem på sommerdekk. Men tror du ikke KNEHØNA som kjørte viking bil kom med en pitteliten taue bil, den var jo nesten mindre enn 7'ern :? Lok hue klarte da å skrape hele fronten på bilen da han dro den etter seg. fikk stoppet han da, og fikk han til å ringe etter en større taue bil. da den kom og den skulle kjøres opp på planet fant jeg ut at allt av ABS og traction osv altså all elekrtronikk til bilen, var klikk. da var det bare å sende den til trondrud :? på vikings regning seff!! men da vi kom dit og han skulle ha den ned av lasteplanet, klarte han å ta bakfangere :? for noen pappskaller!!! men men det ordner seg nok :wink:

Ellers så kan jeg si at det å kjøre på 18" på en 7'er er null problem, har aldri merket noe sporing..18" er egentlig veldig lite på den bilen, så det kommer noe bedre snart :wink: men ikke som vinterdekk da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...