Gå til innhold

Felger til BMW 1-serie


Jarle
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg nok bestemt meg angående felger. Men må jo være 100% sikker på at de ikke vil stikke utenfor.

Orginal innpresset er jo ET42.

Disse har ET35 og er 8.5" x 19".

Blir da kjørende på 225/35/19".

Noen som kan med sikkerhet si at dette vil gå bra?

Er vel samme innpresset på 3-serie 98->

Hadde vært fint og fått bekreftet dette...

Er snakk om felger og dekk for altfor mye til at de ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ringte BMW Norge og dem sa jeg fikk godkjent maks 8x18" med 225 dekk. Ringte så biltilsynet og han sa så lenge felgens impress ikke overgikk 7.5 og felgen gikk innenfor skjermen så gikk det bra. Men ingen gir meg svar på at felgen går innenfor skjermen med et35 og 225/35 dekk... kikket så vidt på det bbs dokumentet men ikke så lett å skjønne noe. Det blir ikke de bbs felgene men blir vel samme opplegg.

Blir frustrert her... får ringe litt rundt til forskjellige bmw forhandlere og høre om noen har erfaringer på det punktet... har jo ikke felg tilbudet for alltid heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sporvidden som kan økes med 7,5mm, på hver side, ikke innpresset på felgen. Får du oversatt det dokumentet jeg linket til ligger nok svaret der, eventuelt send en mail til BBS og spør om du må modifisere skjermene med denne felg/dekk kombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra RH nå...

"Good Morning!

This rim will fit on the BMW 118d. The tyres must be 225/35/19. It is legal we have got a certificate but you must make body work on your vehicle!

With best regards,

Benjamin"

Det jeg tenkte meg... må bredde skjermene eller noe sånt...

Finnes så klart ikke i 8" de felgene...

Da må jeg ned på 18"...

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....kan det vere at du "berre" må valse?

Nei, det kan jo være mer i karosseri modifisering...

Skal låne en felg av en kompis til helgen som er 8.5 x 19 med 235 dekk på og se åssen det går...

Rart at felgimportøren i norge gir meg garanti på at felgen med dekk skal gå innenfor skjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke bare valsing...

"Good morning!

You need to change something on the rear axle. You have to work on the edge from the wheel- house outer panel so that the rim will fit on your vehicle. You need to do this for free wheel.

With best regards,

Benjamin"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer nok sterkt og bare gå for 8" x 18" felger nå. Bilen er omtrent ny så det er ikke så veldig aktuelt å endre noe karosseri messig så jeg må lakkere opp igjen.

Eikene går helt ut så de blir jo seende store ut uansett...

Har jo sett 1-serier i tyskland med 20", men har vel riktig innpress da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også dette svaret fra en forhandler i norge. Dette gjaldt bbs ch felgen.

"Hei Jarle!

Ikke noe problem! Du kan også få 8,5x19” foran og 9,5x19” bak…med godkjenningspapirer.

Men bare med CH felgen da..

CK er godkjent med 8,5x19” rundt hele.."

Svar på samme spørsmål fra BBS i Tyskland.

"Dear Sir,

Thank you very much for your e-mail.

The fitment of the CH004 on the BMW 118d would require some body modifications in order to provide adequate clearance of the tires.

If those modifications are made, the fitment would be legal in Germany in combination with the TÜV documents.

Please let us know in which country you are located and we will check with our importer if the fitment would also be legal in your country.

Kind regards

BBS Kraftfahrzeugtechnik AG

Carsten Norden"

Forhandlerne i Norge sier det går, og fabrikkene i Tyskland sier det ikke går... :roll: ikke lett å vite hva en skal gjøre her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis helt på grensen og siden din bil har senkesett også er det sikkert ikke så lurt å gamble på at det går.

Det er jo lenge til våren så kanskje du kan finne noen andre 8,5x19" hjul med riktig innpress (ET42+).

Hadde vært tøft med 19" på en 1-serie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis helt på grensen og siden din bil har senkesett også er det sikkert ikke så lurt å gamble på at det går.

Det er jo lenge til våren så kanskje du kan finne noen andre 8,5x19" hjul med riktig innpress (ET42+).

Hadde vært tøft med 19" på en 1-serie! :)

Ja, det virker nesten sånn. Har jo endelig funnet meg en felg jeg synes er rå og som vil passe på bilen. Synd og ikke kjøpe den da, og kanskje ikke bli fornøyd... virker ikke som det er så mange felger som har et42.

Men det spørs jo om jeg blir fornøyd hvis jeg tar de i 18" da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...