Gå til innhold

Hovr stort avvik er lagt inn på fotobokser?

Trond
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

som regel er 60 på speeddometeret 54km/t i virkeligheten, men vet ikke how much!

så mye feilmargin bør det ikke være på speedon... men ja, det er vel mange biler som har en slik feilmargin...

Men i og med at boksen blitset, så tyder det på at farten må ha vært temmelig nær 60. Boksen trekker sikkert fra 5-6 km\t...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ALLTID 10 km/t for fort forbi fotobokser, og har enda ikke blitt knipset... Mulig jeg har hatt griseflaks, men jeg tror boksene trekker fra noen prosent, samt at speedometeret viser litt feil, noe som gjør at hvis jeg kjører i 90 km/t på speedometeret, er dette kanskje bare 85-87 i virkeligheten, og så trekker boksen av 3-5 km/t og da er man nede i 80-82 km/t,... = ingen bot...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kan køyra fortare forbi fotoboksane i 80 sona enn i 60 sona...

I 80 sona så kan ein uten problem ha 90 på speedometeret forbi boksen, men i 60 sona så knipsa det viss ein har 70 på speedometeret... I 80 sona har du ei dødsone på 6 km/t minimum... Det vil sei at ein kan køyra i 86 uten problem.. I 60 sona er dødsona noko mindre..

Politiet har jo dei fleste kontrollane sine i 60 sona som de sikkert veit... I 80 sona er det ikkje så mange kontrolla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...