Trond Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 Hei. Ble i kveld blitset av en fotoboks i 50- sone. Hadde 60 km/t på speedometeret. Noen som vet hvor mye som blir trekt fra på hastigheten i disse boksene ? Stor forskjell på bot på 1-5 km/t og 6-10 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
520d Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 som regel er 60 på speeddometeret 54km/t i virkeligheten, men vet ikke how much! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexe Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 er blod priser iallefall for tiden:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Oktober 28, 2005 Share Skrevet Oktober 28, 2005 som regel er 60 på speeddometeret 54km/t i virkeligheten, men vet ikke how much! så mye feilmargin bør det ikke være på speedon... men ja, det er vel mange biler som har en slik feilmargin... Men i og med at boksen blitset, så tyder det på at farten må ha vært temmelig nær 60. Boksen trekker sikkert fra 5-6 km\t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Har kjørt i 91km/t(på speedometeret i en E36) forbi en fotoboks i en 80sone hvertfall... Den blinket ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 er vel ikke alle som tar bilde, er vel bare noen som er i funksjon..tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Er ikke veldig mange som er i funksjon nei, takk for det. Selv om du blir tatt bilde av er det faktisk en liten sjans for at du slipper bot. Det er kun 2/3 av alle fotograferte som blir bøtlagt, pga mangel av ressurser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 har fått bot på 89 i 80-sonen fra fotoboks.. så tipper du får en slik bot du og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Jeg kjører ALLTID 10 km/t for fort forbi fotobokser, og har enda ikke blitt knipset... Mulig jeg har hatt griseflaks, men jeg tror boksene trekker fra noen prosent, samt at speedometeret viser litt feil, noe som gjør at hvis jeg kjører i 90 km/t på speedometeret, er dette kanskje bare 85-87 i virkeligheten, og så trekker boksen av 3-5 km/t og da er man nede i 80-82 km/t,... = ingen bot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Skrevet Oktober 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2005 Sjekket rulleomkrets nå, det blir sikkert bot. Kjører på 235/45-17, det gir visstnok høyere hastighet enn orginaldim. Noen som vet hvor mye ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladdern Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Er ca 5km\t som er feil margin på boksene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Du kan kjøre temmelig nærme hundre før det blinker i 80sonen... Hvis du leser bladet Bil, Nr10, altså et nyeste? Der er det en artikel om feil på fotobokser. Interessant lesning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Nyeste Autofil har også en artikkel om fotobokser, og råd om hva du bør gjøre om du blir knipsa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 29, 2005 Share Skrevet Oktober 29, 2005 Ein kan køyra fortare forbi fotoboksane i 80 sona enn i 60 sona... I 80 sona så kan ein uten problem ha 90 på speedometeret forbi boksen, men i 60 sona så knipsa det viss ein har 70 på speedometeret... I 80 sona har du ei dødsone på 6 km/t minimum... Det vil sei at ein kan køyra i 86 uten problem.. I 60 sona er dødsona noko mindre.. Politiet har jo dei fleste kontrollane sine i 60 sona som de sikkert veit... I 80 sona er det ikkje så mange kontrolla.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Oktober 30, 2005 Share Skrevet Oktober 30, 2005 jeg kjørte 130 i en 60 sone.. ble knipset. Fikk ikke bot... (til de som skal klage på dette og kalle det uansvarlig etc. Veien var helt rett ikke et menneske eller bil i nærheten. bare meg min bil og fotoboksen jeg ikke så ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå