Gunnar Skrevet November 1, 2005 Forfatter Share Skrevet November 1, 2005 Da er visst nok saken henlagt "på skikkelt". De hadde ihvertfall sagt det til far i dag. Han var også i kontakt med både det lokale politiet og etterforskeren hos Datakrimenheten angående den ødelagte disken i den ene serveren, og de sier det såklart må fikses. Skal visst kontakte oss igjen angående hvordan det vil bli gjort. Så det var jo fint, men skulle jo bare mangle. Lensmannen der foreldrene mine bor sa visst også at det kunne være mulig å få slettet hele anmeldelsen, men etterforskeren i Oslo var ikke noe keen på å pushe Vegvesenet til å trekke anmeldelsen helt, fordi det ikke gikk å få det helt bort eller noe. Menmen, anmeldelsen på rullebladet skal jeg leve med, så lenge det står "intet lovbrudd". Nå må jeg bare vurdere om jeg skal anmelde Vegvesenet for falsk anklage, og det må jeg nesten snakke med en advokat om.. så jeg får prøve å finne en som vil høre hva saken er uten at han skal ha 2000,- for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 Bare så det er sagt, anmeldelser kommer ikke på rulleblad/vandel Kun dommer avsagt iht lovverk. Men det vil stå som en notis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 1, 2005 Share Skrevet November 1, 2005 Bare så det er sagt, anmeldelser kommer ikke på rulleblad/vandel Kun dommer avsagt iht lovverk. Men det vil stå som en notis. Kun i en uttømmende vandelsattest. Og den er det ikke mange som har tilgang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/rejohamm/post/3576 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Han kjørte for fort, hadde ikke belte og heller ikke gyldige oblater på skiltene.... Ser ikke problemet med at politiet bryr seg da jeg, men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilO Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Nå må jeg bare vurdere om jeg skal anmelde Vegvesenet for falsk anklage, og det må jeg nesten snakke med en advokat om.. så jeg får prøve å finne en som vil høre hva saken er uten at han skal ha 2000,- for det. Det synsjeg faktisk at du skal gjøre - det må da for f... kunne gå ann å ha en viss "kvalites-kontoll" enten det er hos vegvesenet eller hos politiet når man skal gå til slike drastiske tiltak som å sette folk i arresten og rote igjennom høyst personlige ting. Jeg hadde klikka hadde jeg vært deg - hadde kommet til å gjøre alt hva jeg kunne for noen skulle få stå til annsvar for dette. Her snakker vi om oppreisning av ditt navn og rykte! Det skal ikke være så lett å få satt noen på glattcelle!!! Her står det litt om gratis advokat-hjelp: http://www.dinside.no/php/art.php?id=8224 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 Da har jeg fått svar på en advokat i Tønsberg. Det dekkes ikke av fri rettshjelp, og jeg må derfor betale all bistand selv. "Etter vår erfaring er det dessverre svært vanskelig å få erstatning i slike saker, da det offentlige har vide fullmakter i slike saker. Dette gjelder både politi, sykehus, barneverntjenester og lignende. Før vi kan gi en god vurdering på om dette er noe å gå videre med er det nok nødvendig å innhente politidokumentene. Vår alminnelige timepris er 1.260,-, mva tilkommer. Det er sannsynlig at vi bruker ca 3-5 timer på å sette oss inn i saken og gi en vurdering." Med andre ord snakker man 5-7000,- bare for å få en vurdering av saken. Heia Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Man føler seg liksom litt hjelpeløs ja.Er naf medlem jeg,og da betaler jeg rundt 400kr for advokat bistand i trafikk saker.Kjekk investering syns jeg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 Men så er jo ikke dette noen trafikksak.. Synes det er helt sinnsykt at de skal få holde på slik som dette bare fordi de er en statlig instans. Jeg mister mer og mer respekt for det som foregår her til lands for hver dag som går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Men så er jo ikke dette noen trafikksak..Synes det er helt sinnsykt at de skal få holde på slik som dette bare fordi de er en statlig instans. Jeg mister mer og mer respekt for det som foregår her til lands for hver dag som går. En dum og trist sak for deg Gunnar...det er imidlertid ikke noe bedre i Danmark hvis det faktum hjelper på perspektivet av fenomenet... Hva med å prøve dette ? http://www.jusstorget.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Jeg leste denne tråden først nå... Dette føyer seg bare inn i en lang rekke med tragiske hendelser som har bidratt til mitt syn på offentlige instanser. Jeg har selv opplevd flere episoder med politiet som gjør til at jeg ikke har respekt for dem i det hele tatt. Jeg har dessverre ikke mer å si enn at det sannsynligvis går riktig vei... Med det mener jeg at jeg håper vi skal få oppleve mer og mer av slike ting i tiden fremover. På den måten vil pendelen svinge så langt til ene siden at det bare er et spm. om tid før den går andre veien. Dette høres sikkert veldig kynisk ut, men dessverre tror jeg aldri vi får noen bedring slik systemet fungerer i dag. Politi og stat er suverene i sine beslutninger og man vinner ALDRI frem i saker som er åpenbare... Dessverre er dette en så illevarslende sak at den går direkte på rettssikkerheten løs. Man har virkelig grunn til å frykte det norske politiet. Tidligere i år ble skiltene på bilen min klippet grunnet en misforståelse. En hyggelig betjent hos Oslo & Akershus Tolldistrikt fortalte meg dagen etterpå at politiet overhodet ikke hadde grunn til å avskilte bilen min og at jeg absolutt burde anmelde forholdet. Politimannen som tok skiltene mine sa bla. at han tok dem fordi "jeg kan gjøre det..." og etterpå sa han "dette hadde nok gått bra om du hadde hatt en annen holdning" - for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvilken annen holdning jeg kunne hatt, jeg var meg selv... Betjenten kunne vært på min alder og det er trist å se at selv så unge mennesker er fulle av fordommer og maktsykdom. Noe sier meg at unge politistudenter blir "hjernevasket" i løpet av utdanningen sin i tillegg til at de er disponert for å være "maktkåt". De ble kanskje mobbet i barndommen??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 En jeg kjenner ble avskiltet pga politimannen påsto den var begjært avskiltet. "Det står i våre registere at bilen din ikke har vært på EU kontroll osv" Han fremviste papir på at den hadde vært der og alt var ok. "Det hjelper ikke, jeg klipper skiltene dine, sålenge vi ikke har denne infoen" Så da måtte bilen hans settes igjen et stykke utenfor byen. Dagen derpå fikk han tlf fra politimannen som sa de hadde gjort en feil og han skule få igjen skiltene. De møttes på en p-plass(!) i byen og han fikk skiltene i en Meny-pose(!). Kan nevnes at politi i Tønsberg er håpløse og liker å leke kjekkas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Hva skal man gjøre med sånne?Har litt oversikt til hva de har lov til å gjøre og ikke,så meg skal de ikke få hærsje med,men hva med de som ikke vet?Politiet kan jo gjøre som de vil med dem.Og noen er jo i tillegg litt redd politiet,og gjør nesten hva som helst hvis politiet sier at de skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 2, 2005 Share Skrevet November 2, 2005 Å herreminhatt, dette var en historie som havner ganske så høyt opp på lista over syke, sanne historier jeg har hørt... Dette burde jo ikke gå upåaktet hen Gunnar..... men slkønner deg veldig godt som bare vil ha saken ut av verden og ikke blåse av flere tusen på å få de til å be om en dårlig unskyldning.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 2, 2005 Forfatter Share Skrevet November 2, 2005 "Med forbehold om behov for mer innformasjon, mener jeg det er grunnlag for krav om erstatning grunnet uberettiget straffeforfølgelse samt krav om erstatning for ødelagt utstyr." Skal ringe advokaten som skrev dette, så får vi se hvor det bringer. Blir det ikke noen erstatningssak utav det skal jeg ihvertfall faenmeg få skaffet mailadressen eller telefonnummeret til han som har anmeldt dette, og fortelle hvor mye helvete han har laget for meg og hele familien min. Har fullt navn og personnummer på ham. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå