TrondK Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Det er det jeg alltid har sagt. Snuten bruker masse penger og ressurser på ting som er helt uviktig. Blant annet å være 6 stk på en laserkontroll... Mens narkosalg, innbrudd, og vanlige kriminelle forbrytelser er det ikke ressurser til... Merkelig prioritering. Lykke til Gunnar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude Skrevet November 12, 2005 Share Skrevet November 12, 2005 Snuten kan brenne så langt i helvete for min del.... Har lavd nokk helvete for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2006 ENDELIG, etter 2-3 måneder og purringer har advokaten min endelig fått saksdokumentene hun ba om, og hun ringte meg opp umiddelbart og sier hun er sjokkert. Saken er akkurat slik hun ser det akkurat slik jeg har fremstilt den, og det kan faktisk være grunnlag for å søke sivil erstatning av Vegvesenet samt anmelde etterforskeren som ledet gruppa fra Datakrimenheten i Oslo for grov uforstand i tjenesten. Det viser seg nemlig at Tønsbergspolitiet motsatte seg alt dette her, de mente at det var forhastede konklusjoner og ville ikke være med på det, derfor har da han i Oslo skrevet til Tønsberg at "ja, da tar jeg med mine folk og kommer ned i stedet", så gjorde de da det, og det er altså grunnen til at det hele tok 1 døgn ekstra her hos oss. Ellers har visst politiadvokaten stort sett opptrådt korrekt, men problemet er at saken ikke har vært slik som etterforskerne og Vegvesenet har fremstilt det for politiadvokaten, så ransakelses- og pågripelsesordrer har vært utstedt på feil grunnlag. Dette gjør ikke saken noe bedre for etterforskeren som jeg nevner over. Men jeg skal bort og gå gjennom saksdokumentene sammen med advokaten senere i uka, så får vi se hva det blir til. Erstatning for glattcelleoppholdet får jeg visst uansett, det er bare en formell klage, men det er liksom 1500 schpenn, juhu! En beklagelse fra både politi og han idioten hos Vegvesenet savner jeg fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 slike saker burde hatt fri rettshjelp.. mener, selv om det neppe får store konsekvenser for de politifolkene så burde det bli registrert som "annmerkning" så det taes med hvis de gjør noe galt en annen gang.. og han vegvesen annsatte, hva skal man si om han da? jo, han burde vært nedgradert til hjelpegutt for de gutta i de små gule lastebillene som vasker skilt og rydder søppel osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Håper du får erstatning og at dette løyse seg på best mulig måte for deg... Sjølv hadde eg sett STOOR pris på ein unnskyldning ifrå dei folke.... Om ikkje noko anna så ihvertfall ein unnskyldning... Ein unnskyldning betyr masse for meg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Erstatning, så klart. Amøbene må grilles. Senere bretter du saken ut i media - for å gni saltet ekstra inn. *ler med skadefryd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Egentlig en trist historie og jeg har naturligvis stor sympati med Gunnar. Er det imidlertid flere enn meg som blir både motløse og desillusjonerte når de hører denne og tilsvarende historier ? ...Jeg vil absolut gjerne ha tillitt til at politiet gjør en skikkelig jobb, men en snikende tvil overskygger og ødelegger langsomt både den respekt og den tillitt som måtte være tilbake etter å ha hørt flere historier der politiet tydelig har vist en manglende dømmekraft... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Si fra hvis du trenger uavhengig sakkyndige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Egentlig en trist historie og jeg har naturligvis stor sympati med Gunnar. Er det imidlertid flere enn meg som blir både motløse og desillusjonerte når de hører denne og tilsvarende historier ? ...Jeg vil absolut gjerne ha tillitt til at politiet gjør en skikkelig jobb, men en snikende tvil overskygger og ødelegger langsomt både den respekt og den tillitt som måtte være tilbake etter å ha hørt flere historier der politiet tydelig har vist en manglende dømmekraft... Ja min tillitt til politiet har også blitt satt på prøve etter at en kamerat ble slått ned på byen og kom på sykehus. Etter at han var ute av intensiven ble han satt inn pga det såkalte bråket han hadde stelt i stand. Det politet glemte å ta med i beregningene var at det var tre mot en og det kunne gått riktig galt! De skyldige slapp unna! Når det gjelder saken til Gunnar så har jeg faktisk ikke hørt noe om denne saken før nå. Leste den akkurat! Jeg ble regelrett sjokkert over hvordan politiet har oppført seg mot han og hans familie, og jeg støtter hans oppfølging av saken 100%! Etter å ha lest hele tråden har jeg forstått det slik at etterforskeren i Datakrimenheten og politiet har vært uenige i denne saken, og det er jo i og for seg godt å se at noen har vettet i behold, selv om utfallet ble unødvendig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Det verste er hvor lett det er for politiet og putte folk på glattcelle. Fikk mitt første møte med glattcella på fredan. Skulle i et avhør sa de..men i stedet ble jeg kjørt rett til gjøvik og puttet i glattcelle. Fikk beskjed om at det var så sent på kvelden at det var ingen hensikt å kontakte advokat. Eneste de gjorde var å ringe hjem til meg for å fortelle at jeg hadde blitt satt på glattcelle. satt i celle 3 og i celle 2 og 4 satt det så klart 2 knarkere og skrek sammenhengende fra kl. 22.00 til 08.00. Verste jeg noensinne har opplevd så jeg føler med deg Gunnar. (jeg ble innbrakt fordi jeg hadde kjøpt 19 brett med øl av en utenlands trailersjafør for 8 mnd siden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Kjetil Somme: Fant denne da jeg titta innom vegvesen.no i dag:Den elektroniske tjenesten "Periodisk kontroll" er midlertidig ute av drift På grunn av helt nødvendige endringer som må gjøres vil denne tjenesten være utilgjengelig i to til tre uker fremover. Vi beklager dette. [2005-11-06 15:00] Jøss, var det noe galt med den da? hahahAHAHAHAahahaaaaaa for noen tapere. Er bare så synd jeg ikke er stinn av schpenn, for da skulle jeg ha betalt DET det måtte koste deg, Gunnar, å få svinpelsene grillet skikklig. Fått det frem i media i beste sendetid og dekket VG, Dagbladet, Aftenposten osv. osv. så det ikke er mer blekk å trykke med. Guttaboyz på polisen trenger seg så en enorm oppstramming at det aller helst skulle ver skummelt å tenke tanken om hvor strammt det ville bli. Ikke noen som er svinrik og virkelig lei av slike saker her? Gunnars tilfelle kan ver et av de vinduer vi trenger for å få litt skikk på landet vårt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 ring min kjære advokat Steinar Wiik Søvik å saksøk HELE jævla vegvesen/politi!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 jeg har og en god advokat som liker og ta politiet for att dem er udugelig. som når bilenmin ble tatt i fotoboks og jeg fikk brev om avhør etter 2 år. fantastisk.!!!!! heia norge... jeg mistet ikke lappen da for og si d slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Det verste er hvor lett det er for politiet og putte folk på glattcelle. Fikk mitt første møte med glattcella på fredan. Skulle i et avhør sa de..men i stedet ble jeg kjørt rett til gjøvik og puttet i glattcelle. Fikk beskjed om at det var så sent på kvelden at det var ingen hensikt å kontakte advokat. Eneste de gjorde var å ringe hjem til meg for å fortelle at jeg hadde blitt satt på glattcelle. satt i celle 3 og i celle 2 og 4 satt det så klart 2 knarkere og skrek sammenhengende fra kl. 22.00 til 08.00. Verste jeg noensinne har opplevd så jeg føler med deg Gunnar.(jeg ble innbrakt fordi jeg hadde kjøpt 19 brett med øl av en utenlands trailersjafør for 8 mnd siden) Du hadde faktisk gjort noe ulovlig, det hadde ikke Gunnar. Gunnar, bra du har gode odds her! Og jeg ler daglig av Vegvesenet, må liksom inn og klikke på PKK linken for å få meg en latter Håper du klarer å få en ordentlig erstatning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 All lykke til Gunnar ! peace out, Godspeed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå