Gå til innhold

Hjelp!! bilen starter ikke..


stiifen
 Share

Anbefalte innlegg

Igår da jeg skulle kjøre hjem fra en kompis begynnte pluttselig bilen å rykke noe helt forferdelig. ettervært stoppet den helt..jeg prøvde å starte bilen og fikk start..men det rare er at når jeg tråkket på gass-pedalen for å gi turtal så begynnte den å hoste litt, så stoppet den igjenn!

Etter et par minutter startet jeg bilen og kjørte ca 3km..før den igjenn stoppet, selfølgelig med rykkninger igjen og måten den døde ut på var at turtallet falt fra ca 2500 o/min til 0..

etter dette fikk jeg ikke kjørt bilen! de få gangene den startet måtte den kunn stå på tomgang, da kunne den stå å gå i 30-40 sek..men vis jeg prøvde å gi litt gass så døde den ut momentant!!!

hva kan være feil??? :cry: jeg har skrudd endel bil..men når ting blir såpass teknisk som dette har jeg ikke peiling! det har jeg holdt alt forlite på med...ingen av kompisene som liksom er mekanikere kunne si noe..men de har jo heller ikke skrudd på BMW :x

Bilen er en 1996 318IS M44 sedan med motoren på 1,9L

håper på god hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det kan hende bensinpumpen slår seg av og på. Det var det min gjorde. Var ikke dårlig kontakt, men pumpen fungerte bare av og til. Derfor bilen din gikk littegranne etter den første stoppen før pumpa tok helt kveld. det er min teori, men det kan jo være så mangt. slå på tenninga og hør om bensinpumpa jobber. Det er jo en begynnelse. Ellers får du måle impuls på alle dysene og sjekke om det er gnist på alle pluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første jeg sjekket var om det var gnist..siden jeg fryktet at det va r fordeleren...men det er gnist i alle pluggene..har ikke sjekket om det kommer bensin frem..

men på min bil hører jeg ikke bensinpumpen...må under bilen for å sjekke den...

den koster jo ca 2000,- + pakningen på 50,- oss GS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da ville jeg sjekket om det kom bensin i dysene først. Men du kan jo også sjekke med voltmeter under bilen om det kommer strøm til pumpa. Hvis det gjør det, uten at det kommer bensin ut av den (løsne bensinslangen på pumpen, sett på strøm til pumpen og se om det kommer bensin ut), er det pumpen som er gåen. Lurt å sjekke dette før du bruker 2000 på en ny... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en annen ting også....hehe. etter at jeg hadde byttet bensinpumpen på min gikk det 2 dager før den stoppet igjen. Viste 10 liter igjen på tanken, men fylte allikevel på litt bensin og da startet den! Kan hende bensinmåleren din viser feil slik som min gjorde. Det er fikset nå..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinfilteret er helt nytt...byttet for ca 1mnd siden..jeg har enda ikke prøvd å koble fra batteriet, skal prøve det idag, mens jeg ser på pumpa..da jeg prøvde å starte bilen igår så skjedde det veldig lite..sto bare å snuret på startmotoren uten å starte...å på slutten kunne det komme en slags skrapelyd! liker å tro at d betyr at motoren er tørr for bensin??

suger så jævli at det ble vinter i nord-norge samme dagens såm bilen streiket...dvs av vi måtte slepe bilen med sommerdekk og is på rutene på islagte veier :roll:

releet til bensinpumpa, hvor ligger det henne da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...