Gå til innhold

Får ikke til shortshift


SteffenK
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skulle sette på ei shortshift stang i dag. Alt gikk greit til å begynne me, jeg gikk under bilen, å løsnet den bolten som går gjennom stanga helt nede. Men jeg fikk ikke opp stanga. Det et er ei kule på stanga nesten helt nede, den står oppi en en dings som jeg ikke vet hva heter :P Men jeg får den altså ikke løs derifra, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du denne kvite "dingsen" rundt kula på stanga?

Dårligt bilde men..

DSCF0202.jpg

Det er to hakk i den og de skal snus 45 grader..trur eg eller var det 180?

Husker ikkje hvilken vei, der må du prøve deg fram.. Når det er gjort er det bare og dra den rett opp..håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John H Bra beskrivelse, jeg pleier å bruke ei nebbtang som jeg åpner max og setter ned på hver side for så å vri ca 90 grader.. 2 knotter som må ut av sine hakk.. 8)

Det hørtes smart ut :) Er det det samme hvor jeg setter nedpå tanga å vrir? Eller må det være akkurat der de to hakka er? Å hvilken vei er det? Mot eller med klokka? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for opplysning, jeg prøvde shortshift-stanga fra min E28 over på en 5 trinns Opel Getrag sportskasse jeg har hatt liggende fra en Ascona B løpsbil. Det passet perfekt :lol: Så nå kan jeg bytte girstanga over fra bimmeren til løpsbilen, alt ettersom... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...