SteffenK Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Har litt slitte foringer osv, når jeg først skal bytte så tenkte jeg på å bytte til powerflex foringer, noen som gidder å komme med litt erfaringer? Er det bra? Blir bilen mye stivere? Er det verdt penga eller er det like greit å kjøpe orginale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Mye stivere blir den ikke, men det er forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 enklere å sette inn også. Holder på å skifte alle foringer bak til powerflex. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet November 9, 2005 Forfatter Share Skrevet November 9, 2005 Hvor stor prisforskjell er det kontra orginale foringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Enklere å sette inn er de nok ikke, men ja, jeg synes det ble mer tight og presis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 hvis powerflex IKKE er enklere å sette inn så må gummiforinger være sinnsykt enkelt å sette inn, for det er fort gjort å sette inn powerflexforingene! Et annet pluss er at de skal holde MYYYYYYYYE lenger! Det er hvertfall en stor fordel, du slipper å tenke på å bytte foringer på lenge! Gå for powerflex du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Først måtte vi bruke nærmere 5 tonns trykk for å ta ut de gamle foringene. Så måtte vi bruke ca 4 tonn for å presse den nye foringen inn i mansjetten, for å altså få den helt inn. Skulle likt å sett de som gjør dette for hånd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 jeg brant ut de gamle med propan og satt inn alle de nye hjemme i verkstedet uten noen form for presse! Det står også utenpå eskene som powerflex leveres i, at man ikke trenger noe spesialverkstøy for å montere dem! Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hvilke foringer du trenge 4 tonns trykk for å få inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Bærearmene foran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Disse var ikkeno problem for meg hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Hvor får man kjøpt powerflexforinger? Er d dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Jeg kjøpte mine hos Schmiedmann. Kom på 433,- inkl frakt og 10% BMWCCN rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Først måtte vi bruke nærmere 5 tonns trykk for å ta ut de gamle foringene. Så måtte vi bruke ca 4 tonn for å presse den nye foringen inn i mansjetten, for å altså få den helt inn. Skulle likt å sett de som gjør dette for hånd.. Det var voldsomt, regner med jeg må bruke like mye kraft for å få traversen ut senere i dag. Men Bærearmsforingene bak klarte jeg såvidt å få ut med ters og lufttrykk, de nye powerflex fikk jeg inn med høyrehånden, uten glidemiddelet som fulgte med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Hmm.. Finner ikke Powerflex-foringer til E34 på Schmiedmann sine sider? Noen som vet om de har slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 9, 2005 Share Skrevet November 9, 2005 Jeg har satt på powerflex på bærearmen forann og traversen bak på min E30M3. Det er ikke powerflex sin feil at man må bruke 50 tonn trykk for og få ut de gammle foringen. Glemte dere å ta foringene ut av pakken siden dere måtte ha 40 tonn trykk for og få inn powerflex foringen igjen? Jeg brukte ikke makt når jeg brukte skurstikka for og sette dem i bærearmen forann. I traversen bak kunne jeg brukt lillefingeren når jeg skulle montere de. Latterlig enkelt synes jeg. Bilen blir en god del faster med Powerflex foringer. Hvis du skal ha de forann må du kjøpe de som er exentriske. Du vill merke litt mere vibrasjoner i rattet. Bilen vli rette seg opp raskere når du svinger og den blir mere stabil når du bremser ned i høy fart... Powerflex er verd pengene i forhold til orginale ja... Jeg kjøpte min hos OS bildeler.. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå