Fredrik Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Det er ikke så ofte jeg drikker øl, men når jeg drikker øl foretrekker jeg tysk Kölsch (et lokalt øl fra Köln/Bonn området), dansk Tuborg eller belgisk Leffe Blond...alle relativt "lette" typer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Warsteiner øl, blandet med sprite. Ca halvparten av hver. Heter Shandy, og er veldig pop som tørstedrikk blandt engelskmenn:) Ingefærøl og sprite er jo godt også da, husker jeg drakk mye av det på tantebesøk da jeg var yngre. Jagermeister er tysk og veldig godt TIL øl da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Var i Østerike i vinterferien.... Oppdaget et Øl som heter Kaiser. veldig gode greier.. Noen som kjenner det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zender Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Jeg synes at vanlig brun Ringnes er godt. Ellers synes jeg at Calsberg og Newcastle Brown Ale er godt. Når det gjelder Budweiser......vel likheten mellom smaken på Budweiser og det å sitte i en kano? ..fucking close to water... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfanatic Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 Budweiser er det ølet jeg handler på svenskeferga bestandig..Mener at det er tysk og.. Eller er det nederlandsk Jaja.. godt er det hvertfall er tjekkisk Vel, det finnes bare en ordentlig Budweiser og det er den som kommer fra Tsjekkia. Amerika har fått det for seg at det er de som har "The Real Bud". Men Tsjekkia har faktisk "patenten" her. Det står Budweiser Budwar på den originale Bud'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet November 17, 2005 Share Skrevet November 17, 2005 MACK ER KONGE HEHE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 Angående blanding av øl og brus; tyskerne har tydeligvis også sansen for øl og cola blandet, og man kan få kjøpt dette ferdig i butikkene, som feks Mixery: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Budweiser er det ølet jeg handler på svenskeferga bestandig..Mener at det er tysk og.. Eller er det nederlandsk Jaja.. godt er det hvertfall er tjekkisk Vel, det finnes bare en ordentlig Budweiser og det er den som kommer fra Tsjekkia. Amerika har fått det for seg at det er de som har "The Real Bud". Men Tsjekkia har faktisk "patenten" her. Det står Budweiser Budwar på den originale Bud'en! Riktig dette, men likevel selger de nok mer av den amerikanske og den er jo også mye bedre, etter min smak. En annet amerikansk øl som er verdt å teste er Miller. Det er veldig bra. Ikke fullt så tynt som Bud. Beck og Warsteiner er vel mine tyske favoritter, men tyskland har mange hundre forskjellige typer øl, og mange av dem er veldig gode. Jeg holder likevel en knapp på ølet Castle i fra Sør Afrika, og ølet, Mosi i fra Zambia. De to er helt fantastiske. Verd å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Var i Østerike i vinterferien.... Oppdaget et Øl som heter Kaiser. veldig gode greier.. Noen som kjenner det ? I Østerrike er det Stigl som gjelder med Zipfer som en god nummer to. I Tyskland er det Warsteiner, Hasseröder og Bitburger som er favorittene. Men det finnes jo så utrolig mange andre gode merker der også.. Hver by har jo ett eller flere lokale bryggerier, og jeg har enda til gode å smake dårlig øl i Tyskland (Lidlpils ikke medregnet) Har forøvrig et brett warsteiner på vei hjem nå. Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Veldig sjeldent jeg drikker øl også, men jeg har sansen for en ISKALD Warsteiner i høye glass Andre øl er den norske Nøgne Ø http://www.nogne-o.no/. Dette er helt vanvittig på smak og bør inntas med samme andektighet som fin vin Forøvrig er den beste ølen jeg noen gang har inntatt Ù Fleku. Dette er det minste bryggeriet i Tsjekkia, men, ironisk nok, så serverer de kun ølen til Tsjekkias største restaurant (plass til ca. 2500 mennesker). Det er visstnok ikke mulig å få kjøpt denne ølen i butikkene. Synd. Smaksopplevelsen var som en lys øl med smakskompleksiteten til mørkt øl (jeg er ikke så glad i mørke typer). Det rare var at det så ut som om det var cola i glasset... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 Har fått Nøgne Ø anbefalt at fler, men hvilken av variantene vil du anbefale til meg som både liker en god pils, og gjerne kraftigere saker som schwarzbier og stout, ale osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Har fått Nøgne Ø anbefalt at fler, men hvilken av variantene vil du anbefale til meg som både liker en god pils, og gjerne kraftigere saker som schwarzbier og stout, ale osv? Du kan jo gå inn på nettstedet deres å se selv (se mitt forrige innlegg), Jeg like best Pale ale og Indian Pale ale. India Pale Ale- 17,5 grader P, 60 IBU, 7,5 vol% alk. : Halvmørk, maltrik og svært besk ale. Kopiøse mengder Cascade humle gir lang ettersmak av grapefrukt og krydder. Dette ølet er såvidt kraftig, at det bør nytes for seg selv, men kan også anbefales til kraftige, modne oster, eller til en cigar. Anbefalt serveringstemperatur 8 grader C. Pale ale- 14 grader P, 40 IBU, 6 vol% alk.: Leskende lys ale. Nø hvetemalt gir frisk profil, og Centenneal humle sikrer krydret fruktighet i avslutningen. Vi synes at dette ølet passer til pizza, eller lyst kjøtt, som fjærkre eller kalv. Anbefalt serveringstemperatur 8 grader C. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 Takk for info. Skal ta en tur innom butikken på vei hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet November 18, 2005 Share Skrevet November 18, 2005 Tror at det kun selges på Vinmonopolet dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 18, 2005 Forfatter Share Skrevet November 18, 2005 Synes jeg så noen på Ultra i går, og hvis ikke, så er Vinmonopolet 30 meter unna, så det går nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå