Gå til innhold

Kjører du RC bil?

SteffenM2
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja. Hvs jeg forstår det rett vil en vanlig touringbil fungere til formålet. Låst bakdiff og dekk med mindre friksjon æ, kanskje andre hjulvinkler. Leser at enkelt bruker en enveisdiff forran, dvs åpen når dem ruller men låser på pådrag. Men gjenstår å prøve for min del.. Det andre alternativet er CS, som i tillegg betyr at bakaksling er drevet til å gå fortere enn forakslingen, for å simulere hvordan en vanlig bil oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av greia er og finne et lett chassi og god vektfordeling front og bak, derfor velger man touringbiler.

Oppsettet er så enkelt, kjøp deg driftingdekk og sett toe i + foran ikke veldig mye, dette justerer du selv på nederste justeringsarm, men først anbefaler jeg førstegangskjørere og sette alt i normal oppsett slik at du kan justere deg frem til riktig camber og toe, bare husk at toe skal i + og ikke - dette gjelder bare i frontoppsett, dette er for og gi bedre utslag og grip i front.

Jeg selv kjøpte meg en splitter ny xray t3 touring i full carbon, dette var da en roller som jeg har bygd selv.

Men som sakura zero kan du få billig som roller hos rcland.no f.eks

Lurt og lage sitt eget setup slik at du blir kjent med bilen, og kan skru hvis det trengs.

Anbefaler nybegynnere og kjøpe byggesett nettopp for og kunne skru og bytte deler osv selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med diff. Låst diff skal sitte i front og ved på drag som Odd nevner så låser diff. Bak

Setter du låst diff bak snurrer du lettere og bilen blir vanskeligere og håndtere, diff. Skal sitte bak kun for touringbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører sjøl sakura d3 cs med einvegsdiff framme. Litt meir utfordrende å kjøre enn bil med 50/50 driv men fordelen med den er at eg kan "sette" opp bilen før svingen. Og d3'n har heilt sjuk styrevinkel, 55 grader viss eg ikkje tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke det med åpen diff bak til å stemme med alt jeg har lest, men skal prøve meg litt frem selv.

Som jeg sa tidligere er åpen diff bak nødvendig pga. Av at det er lettere og håndtere bilen med låst diff i front, har du låst diff bak snurrer du med engang du begynner og gasse på gjennom svingen.

Jeg har limt diffen foran så det er konstant sperre, nettopp for og holde sladden lenger i lange svinger og kan lettere slå kontra og holde stabiliteten oppe.

Dette gjelder da driftinoppsett.

Kan nevne hjulvinkeloppsettet jeg har :

Toe + 1.8 front

Camber - 2.0 front

Toe + 0.4 bak

Camber - 1.2 bak

Dette kan sjekkes med vinkelskive man kan kjøpe hos rcbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...