SteffenM2 Skrevet Mars 8, 2009 Forfatter Skrevet Mars 8, 2009 Ser ikke ut til at du blir klar denne sesongen... (eller...?) Hehe, vi får se nå da.. Spytter du inn litt penger så skal vi nok ikke se bortifra at bilen er på veien i år Jonas; Sist jeg sjekka er det greit og hellakkere bilen etter sandblåsing, så tror jeg gjør det ja Blir enten helt svart, eller Gun metal. Har ikke helt bestemt meg. Tror det blir Gun Metal! Vi får se når denne kommer på veien igjen, blir det sponsing ifra diverse firmaer så blir det nok fortgang på prosjektet.
Just-turbodiesel Skrevet Mars 8, 2009 Skrevet Mars 8, 2009 hvem tullebukker er det som mener at gamle BMW'r er dårlige på bane? Det er jo e36 som er dårlig på bane da! Altfor høyt tyngdepunkt. Vel og merke så er det bedre originalt kanskje, men skal ikke mye til for å få en e3 eller e9 til å gå raskt rundt en bane;)
SteffenM2 Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Skrevet Mars 9, 2009 Nå er det vel ikke like mye pes om at den skal gå fort rundt banen. Nå er det mere fokus på at den skal gå sideveis rundt banen.. Så da blir det litt enklere iallefall!
SteffenM2 Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Jaja folkens, lenge siden det har skjedd noe her.. Men, har begynt på bilen igjen nå! Sveiser rust for harde livet, begynt og hamstre litt deler her og der, så ting skjer nå. Fått meg jobb også, så endelig får jeg litt intekter til og bruke på balja!
E30_Dale Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 Hehe, det høres bra ut! Skal ha meg en 02 jeg også snart, så er det noe jeg lurer på kan jeg jo spørre deg;-) Rein M10 Turbo du skal kjøre eller med litt S14 snacks?
SteffenM2 Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 Litt usikkert på det området motor til dags dato.. Fikk et knall tilbud på en S14B23 motor, som jeg STERKT vurderer! Var snakk om komplett motor, med kasse for 15tusen.. Hvis ikke det blir noe av, så blir det vel M10 med s14 topp tror jeg!
Ole M.Haraldstad Skrevet Mai 31, 2009 Skrevet Mai 31, 2009 m10 motor med m10 topp funker det også Hva må man gi for en s14 topp?
SteffenM2 Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Skrevet Mai 31, 2009 m10 motor med m10 topp funker det også Hva må man gi for en s14 topp? Har ingen anelse.. Er jo ikke akkurat hyllevare heller det, bygger nok vanlig m10 først. Skal begynne på grenrør, innsug og slikt til uka tenker jeg.. Blir vel og dreie ned stempla litt, om noen har noen mål på hvor mye jeg bør dra av, skrik ut! Samt få o-ringa blokka
Ole M.Haraldstad Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Nei, hyllevare er den ikke:-) Det er toppen som er det dyre på s14 motoren. Men man får fint bra effekt med m10 topp også. Hvilken blokk og topp skal du bruke?
SteffenM2 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Begynner med 1.8 I motor, ifra en E30 tror jeg.. Tror jeg skal begynne med og rive den ifrahverandre etterpå, har 3 m10motorer, skal finne ut hva som har best egnet porter osv.. Skal sveise vannkanaler til onsdag iallefall! samt oljeretur til bunnpanne, om ikke jeg bare tar denne rett i blokka, det får jeg se på. O-ringing, ned dreide stempler bør greie en 300hjul hk det?
Mad0z Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Skal du ha orginalt innsug? Hvordan turbo skal du ha ? =)
SteffenM2 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Blir nok ikke orginal innsug nei, blir vel og lage til meg noe i alu. Har ikke bestemt meg for turbo enda, lurer på og bare teste en kina snurre først. Får se hva jeg har av penger og bruke også!
Ole M.Haraldstad Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 1,8i toppen er den beste. Den har 38/46mm ventiler, som er det største m10 er levert med. Hvorfor skal du sveise vannkanaler? Du har kanskje en 2 liters blokk også? De har vanligvis flate, eller ganske flate stempler etter hvilken bil de kommer fra, og om du tar ut litt materiale av toppen, så kan kompen hvertfall bli lav nok uten å ta noe av stemplene. Original innsug virker hvertfall til 300 hjulhester, bare å bruke ett større gasspjell på den, det originale er ca 44mm. Jeg har montert spjell fra e36 320i m52 på mitt innsug, mener å huske at det er ca 65mm. Lagde bare en adapterplate imellom.
SteffenM2 Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 Ah, 1.8i toppen er beste ja, er den motoren jeg har begynt på Skal sveise vannkanaler fordi jeg vill unngå sprekt topp, er likesågreit og gjøre det når jeg først har toppen av. Skal vel ha en 2liter blokk et eller annet sted, ifra en 02, de har flate stempler ja.. Hvordan mener du jeg skal ta ut materiale av toppen? Kanskje jeg beholder orginal innsuget hvis det holder 300hjul hk, får se hvor mye pes det blir og lage til mitt egent i alu også, må jo beregne volum og dritt.. Spjeld bør vel gå ann og få tak i ja, 65-70mm er ideèlt? Hvordan skal jeg gjøre det med datasprut egentlig? Med tanke på trigger osv? Takk for svar!
JE Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 noe sånt sånn ca.. kjører du flate 02 stempler havner du vel på rundt 7,5:1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå