Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
I det samfunnet vi lever nå, med internett og blir proppa med info så er det fult mulig å begynne på bil da man er 13 år!

Informasjonen er det bare å lese seg til og hjelpen får du gjennom forum (som dette).

Jeg leste om en pjokk på 9 år som hadde bytta motor og girkasse _alene_. Må ihvertfall ha litt power i arma da.

:applause:

For det meste er det jeg som har tatt ut alt på bilen, når jeg tenker meg om..

Alt fra Motor til mellom aksliger.. :lol:

• Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Synes du har gjort en bra jobb jeg!

Men det er som regel verre å få ting på plass igjen enn å ta det ut, spesielt siden det du skal ha inn igjen er til en annen bil..

Skrevet
Synes du har gjort en bra jobb jeg!

Men det er som regel verre å få ting på plass igjen enn å ta det ut, spesielt siden det du skal ha inn igjen er til en annen bil..

Det er sant!

Men har jo en som kan MYE om 02 så det hjelper..:P

har jo bimmers å da.. Hehe, det hjelper fært.. :lol:

Skrevet

du8 har jo en fordel når du bare er 13 år og det er at du er liten og lettere kommer til trange steder. for oss som er i litt større dimensjon så kan visse steder på en bil bli veldig trange hehe. og hvis du har en god høyre hånd på detta prosjektet så ser jeg ikke det umulig at denna bilen kommer til å bli strøken ja.

Skrevet
Trenger litt hjelp, frontfanger(kufangern) festene til den, de sitter med et firkant hue skrue(som jeg kaller de) Men jeg har klart å dra disse runde! så jeg har ikke noe sted å holde igjen når jeg skrur.. Dette er ganske kjipt..

Hjelp..

Nå skal ikke jeg være kritisk, men hvis du har tenkt til å "kaste inn" en S14 motor i denne bilen og du ikke klarer å løse et så simpelt problem som dette, ja da har du et problem vil jeg påstå.. :roll:

Men ellers er dette et rått prosjekt hvis du får gjennomført det..

EDIT: skriveleif igjen!

Det er sånne ting som kommer med erfaring det da... Han lærer sånne ting etterhvert. Ikke ta motet fra gutten nå :D

Stå på du! Blir nok bra dette :wink:

Skrevet

Nå skal ikke jeg være kritisk, men hvis du har tenkt til å "kaste inn" en S14 motor i denne bilen og du ikke klarer å løse et så simpelt problem som dette, ja da har du et problem vil jeg påstå.. :roll:

Vel, jeg mener selv jeg er noe erfaren med bil, på alle punkter. Og det er det helt sikkert mange andre her også som tør å mene om seg selv. Likevel kan selv de minste ting bli et problem, og da er det lov å spørre. Alle her har helt sikkert satt seg litt fast i problemer som senere er blitt en filliting.

Stå på, største faren i dette prosjektet er nok ikke det å få det til. Alle kan om man vil. Den største faren er nettopp viljen. Den har tidligere satt mitt og mange andres prosjekter i pausemodus i mange år. For deretter kanskje å bli helt glemt.

• 2 weeks later...
Skrevet

En glad medhjelper er altid fint å ha!

bilde1773xp.jpg

Glade eier av grom bilen!(med fin sveis :o ) :lol:

bilde1783mb.jpg

Litt Rust måtte jo følge med..:D

bilde1803jy.jpg

"litt" asfalt matter..:D

bilde1813go.jpg

Ganske tomt her nå! Alt av ledninger er dratt inn og lagt inne i dashen..

bilde1873bq.jpg

Batteri holder er kuttet av, det blir plassert bak i stede..

bilde1882bk.jpg

Ferdig med å ta vekk asfalt matter, prøvde å vaske vekk litt.. Fungerte fint med bremserens, men må skrapes ganske mye først da..:P

bilde1894er.jpg

Mer av restultat etter skraping:

bilde1900jr.jpg

Dashen.. Vurder å fylle opp med aluplater rundt omkring i den.. blir vanskelig å få godkjent uten org. dash..:(

bilde1918rt.jpg

Her satt pedalhuset en gang..:P lite rust faktisk..

bilde1920ou.jpg

Tåpelig høytaler prosjekt av forrige eier. :roll:

bilde1936as.jpg

Under dashen..:P

bilde1948bm.jpg

Som dere ser skjer det noe! det skal nok bli mere frem over nå..

må bare få sveisa sammen en "vogn" som holder karroseriet men det sandblåses.. skal få prøvd å få den til sandblåsing så snart som mulig.. 8)

Skrevet

Rene luksusen det der!

Ser bra ut også. Lykke til videre, Steffen! Blir spennende å se hva det blir av den. Når håper du å ha den kjørbar?

Skrevet

Neste gatebil!:D

tror ikke jeg skal kjøre men skal i alle fall være ferdig da..Skal få tatt noen bilder av verkstedet.. det så ut som et høl før..

Det er godt å ha et sikkelig sted å stå ja!

Noen som vet om man får kortstyring til 02?

Takk for støtte og hjelp..:lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

Løftebukk og greier :) Artig at en i en så ung alder er så ivrig! har en fetter som er like gammel som deg. Han sitter inne og spiller gamecube uansett vær og vind :lol: husker ikke sist gutten var ute!

Ser frem til du skal døtte nedi S14 motoren. Fått tak i en enda eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...